اقتدار حکومت در گرو نفوذ در قلب ملت است/ شعار و  ...

اقتدار حکومت در گرو نفوذ در قلب ملت است/ شعار و ...

اقتدار حکومت در گرو نفوذ در قلب ملت است/ شعار و عمل مسئولین همخوانی و متناسب با یکدیگر باشند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، حمیدرضا موحدی‌زاده، صبح امروز و در یکصد و پنجمین جلسه علنی شورا با اشاره به گذشت 42 سال از عمر انقلاب شکوهمند اسلامی و حدود 40 سال از شروع جنگ تحمیلی، اظهارکرد: 31 شهریورماه سال 59 بود که ارتش متجاوز عراق به طمع خاک ایران عزیز به کشورمان حمله کرد و بخش‌هایی را هم به اشغال خود درآورد.

موحدی‌زاده با بیان اینکه انقلاب اسلامی در آن زمان از آمادگی نظامی کافی برخوردار نبود ولی در عین حال ارتش نقش ارزشمند و برجسته‌ای در دفاع از کشور ایفا کرد و یک وجب از خاک ما به دست دشمن نیفتاد، افزود: یکی از ویژگی‌های دفاع مقدس که همه دنیا هم به آن اذعان نمودند این بوده که جنگ برای ایران ماهیتی دفاعی داشته و تهاجمی نبوده است.

وی گفت: همین موضوع سبب شد تا افکار عمومی در داخل و خارج حق را به ایران بدهند و سازمان ملل هم در قطعنامه 598 به این مهم اعتراف کرد؛ اعترافی که دیر هنگام بود ولی متاسفانه هنوز هم این برخوردهای دوگانه در برخورد سازمانهای بین‌المللی با کشورهای مختلف محسوس است.

نایب رئیس شورای شهر مشهد حفظ تمامیت ارضی کشور را ویژگی دوم جنگ تحمیلی دانست و تصریح کرد: این موفقیت ثمره جانفشانی رزمندگانی بود که جوانی خود را در راه دفاع از کشور فدا کردند؛ حفظ و حراست از دستاوردهای عظیم دفاع مقدس و رشادت‌های صدها هزار شهید و جانباز با اثبات کارایی دولت و نظام جمهوری اسلامی محقق می‌شود.

25 محرم، سالروز شهادت امام سجاد(ع) دیگر موضوعی بود که موحدی‌زاده در این جلسه به آن اشاره کرد و گفت: ایشان متصف به صفت «زین‌العابدین» و اخلاص در توحید و پرستش خداوند جزو ویژگی های برجسته آن امام بوده است.

موحدی‎زاده در ادامه گفت: گذشت از خطاکاران جزو خصائل اخلاقی امام سجاد(ع) بوده و ایشان اگر رفتار ناشایستی می‌دیدند، هرگز برخورد خشنی نداشتند و سعی میکردند با گذشت و بزرگواری، قلب مردم را فتح کنند و نه اینکه بر جسم آنها حکومت نمایند.

وی افزود: ما هم اگر بدنبال حفظ اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم، باید در دل مردم نفوذ کنیم.

نایب رئیس شورای شهر مشهد همچنین با گرامیداشت هفته ارتباطات و میراث فرهنگی، اظهارکرد: اهمیت میراث فرهنگی برای همه عقلا و دلسوزان کشور روشن است و باید به تاریخ و پیشینه خود ببالیم و از آن مراقبت کنیم؛ این توجه و مراقبت نباید موجب شود که در گذشته بمانیم و تاکید بیش از حد بر گذشته ممکن است ما را از حرکت به سمت آینده بازدارد.

موحدی‌زاده با تاکید بر لزوم برداشتن موانع رشد و توسعه شهرها، گفت: قوانین میراث فرهنگی باید پیشبرنده و تسهیلگر رشد و توسعه شهرها باشد.

وی در ادامه صحبت‌های خود به 25 شهریورماه روز جهانی دموکراسی اشاره کرد و افزود: ایران اسلامی تجربه مردم سالاری دینی و دموکراسی را دارد و از سوی دیگر از صفت اسلامی نیز برخوردار بوده که به معنای صادق بودن و تقوا پیشه‌کردن و پرهیز از فریب و نیرنگ است.

نایب رئیس شورای شهر مشهد اظهارکرد: در چنین حکومتی نباید شعار و عمل با یکدیگر مغایرت داشته باشد؛ مسئولین که در راس هستند، همچون نمایندگان مجلس، با شعار بهبود معیشت مردمی به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کردند، پس باید این شعار را تحقق ببخشند ولی شاهدیم که در روزهای نخست فعالیت روی برخی مباحث دیگر همچون تغییر فرآیند نظارت بر انتخابات شوراها و محدود کردن فضای مجازی و ... تمرکز کرده‌اند.

موحدی‌زاده با بیان اینکه در عصر امروزی که عصر ارتباطات است، نمیتوان رسانه را محدود کرد و باید تولید محتوای خود را قوی‌تر کنیم تا میزان اعتماد به رسانه‌های داخلی تقویت شود، گفت: مسئولین باید شرایطی را ایجاد کنند که اقتدار نظام با مردم‌داری و نفوذ به قلب مردم و قاطعیت در تامین امنیت تقویت شود و نه با قدرت‌نمایی.

وی در ادامه با اشاره به افزایش نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی، افزود: براساس گزارش های رئیس جمهور، درآمدهای نفتی از 120 میلیارد دلار سال 90 به کمتر از 20 میلیارد دلار رسیده است؛ فرصت مناسبی برای برنامه‌ریزی اقتصاد بدون نفت داریم ولی مدیریت منابع را باید مدنظر قرار دهیم و تصمیم‌های

موحدی‌زاده اظهارکرد: بسیار خرسندیم که شورای پنجم علیرغم گرفتاری‌های دولت، صدای سازندگی را در تمام سطح شهر طنین‌انداز کرده و با بهره‌گیری از کارشناسان زبده منابع درآمدی خود را مدیریت می‌کنیم.

وی با گرامیداشت 27 شهریور، روز ادب پارسی و سالروز درگذشت شهریار، گفت: زبان پارسی، زبان دوم کشورهای اسلامی است و در تمدن فرهنگ اسلامی پس از عربی قرار دارد؛ در مشهدمقدس این مزیت را داریم که با احیای فرهنگ فارسی و حکیم ابوالقاسم فردوسی بتوانیم موجبات ارتقاء بیش از پیش این زبان را فراهم آوریم.

موحدی‌زاده در پایان با محکوم کردن اهانت نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر مکرم اسلام(ص) و قرآن کریم، گفت: این اقدام شنیع را در گذشته هم این نشریه انجام داده بود که با عکس‌العمل شدید مسلمانان همراه شد.

نایب رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه توهین به چهره‌های مورد احترام میلیون‌ها و میلیاردها انسان به هیچ وجه قابل قبول و عاقلانه نیست، تصریح کرد: بیش از دو سوم مردم جهان پیرو ادیان ابراهیمی هستند و دنیای مسیحیت و یهود نیز باید احترام متقابل را حفظ کنند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات