خواستم از محیط‌زیست حراست کنم گلوله خوردم/دوربینم جانم را نجات داد


به گزارش روابط عمومی شبکه پنج سیما، امیرحسین کرمیار کسی که توسط شکارچیان غیرمجاز در منطقه محیط‌بانی گلوله خورده بود در برنامه یه روز تازه حاضر شده و گفت: عادت دارم در گشت و کنترل دوربین را در گردنم آویزان می‌کنم لحظه‌ای که به سمت سینه من شلیک شد چهار ساچمه به دوربین خورد و جان من نجات یافت.

وی درباره شرح شلیک شدن به سمتش توسط شکارچیان غیرمجاز گفت: روز چهارشنبه ۱۹ شهریور ساعت ۲ بامداد برای گشت و کنترل منطقه به ارتفاع ورجین سمت لواسان رفتم و مستقر شدم که کسی ما را نبیند و اگر شکارچی غیرمجازی دیدیم بتوانیم برخورد کنیم.

وقتی هوا داشت روشن می‌شد حدود ساعت ۶ صبح متوجه شلیک گلوله شدم، وقتی به سمت صدا برگشتم متوجه شکارچی غیرمجازی شدم که البته موفق به شکار نشده بود، جایی نشسته بود که با ما ۵۰۰ متر فاصله داشت، دوباره که خواست شکار کند خودم را با یک سرباز وظیفه تا ۱۰ متری‌اش رساندم. خواستیم دستگیرش کنیم که متوجه شد و خواست فرار کند حدود ۱۰ متر رفت و ما مرتب فرمان ایست می‌دادیم در همین لحظه برگشت و در فاصله ۱۰ متری مستقیم شلیک کرد به سمت سینه من که گلوله‌ها به دوربین خورد و مجددا به سمت پایم شلیک کرد و ۶ ساچمه وارد سفید رانم شد، ساچمه چهارپاره از اسلحه تک‌لول مختص شکار حیوانات قوی جثه است.

کرمیار ادامه داد: ده ثانیه بعد از زمانی که ۶ ساچمه به پایم اصابت کرد بیهوش شدم و دو هلیکوپتر برای نجاتم آمدند و رفتم بیمارستان. آن شکارچی اگر به جای شلیک به سمتم خودش را تسلیم می‌کرد چون شکار نکرده بود و فقط اسلحه قاچاق داشت جرمش کمتر بود و ارزش این شلیک را نداشت.

وی گفت: شکارچی غیرمجاز به همراه دستیارانش کمتر از ۲۴ ساعت بعد از حادثه دستگیر شد؛ آنها ۵ نفر بودند و چهارنفر اصلی دستگیر شدند. سفید رانم تیرخورده و زخم‌های عمیقی دارم؛ خون هم خیلی از من رفته بود و مقداری خون تزریق شد اما هنوز کم‌خونی دارم و فشارم پایین می‌آید یکی از ساچمه‌هایی که به سمت قفسه سینه‌ام شلیک شد کمانه کرد و به شکمم خورده که خداراشکر زخم کاری جا نگذاشت.

کرمیار درباره حضور در محیط‌بانی و علاقه‌اش به این شغل گفت: از سال ۹۴ به عنوان سرباز وظیفه وارد محیط‌بانی شدم و بعد از دو سال خدمت علاقه پیدا کردم و به صورت رسمی وارد کار شدم تا از محیط‌زیست کشورم حراست کنم.

گفتنی است وی با آمبولانس اورژانس وارد استودیو شد و با آمبولانس خارج شد و آمده بود که فقط بگوید هوای محیط‌بانان را داشته باشیم.

برنامه یه روز تازه که کاری است از گروه اجتماعی شبکه پنج سیما که از ابتدای هفته تا روز چهارشنبه از ساعت ۷ تا ۹ صبح به مدت ۱۲۰ دقیقه پخش می‌شود. لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات