دومین جلسه ارزیابی عملکرد عمرانی مناطق ۱۰ گانه شهرداری تبریز برگزار شد

دومین جلسه ارزیابی عملکرد عمرانی مناطق ۱۰ گانه شهرداری تبریز برگزار شد

به گزارش شهریار، جانشین مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تبریز از مستند سازی تمامی فعالیت های عمرانی مناطق ۱۰ گانه شهرداری تبریز توسط سامانه "ساجا" خبر داد و گفت: طی سال های اخیر معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تبریز توان ارزیابی و رصد سیستمی اجرای پروژه های عمرانی در سطح شهر را افزایش داده است.

محمد باقر اطهری افزود: از این سامانه با هدف  شفاف سازی و مستند سازی قراردادهای عمرانی و نیز حذف آمارگیری دستی، اشرافیت و نظارت بر اجرا و پیشرفت پروژه های عمرانی بهره برداری می شود.

اطهری با اشاره به اینکه سامانه "ساجا" در ۴ فاز برای مستند سازی عملکرد شهرداری تبریز طراحی شده است، افزود:  سامانه ساجا بصورت بومی به همت کارشناسان معاونت برنامه ریزی و توسعه نیروی انسانی  با هدف ایجاد ساختار سیستمی کنترل پروژه های عمرانی طراحی و فاز یک این سامانه از اواخر سال ۱۳۹۵ عملیاتی شده است.

جانشین مدیر کل برنامه و بودجه شهرداری تبریز ادامه داد: نحوه واگذاری پروژه ها از مرحله مناقصات و استعلام ها شروع و در ادامه  با ثبت صورتجلسات کارگاهی و آزمایشات و صورت وضعیت ها و مکاتبات در ردیف های عمرانی مستند سازی می شود.

اطهری تصریح کرد: سامانه ساجا توسط مجرب ترین کارشناسان معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تبریز  طراحی و نحوه بهره برداری از این سامانه طی برگزاری کلاس های تخصصی با حضور کارشناسان عمرانی مناطق ده گانه آموزش داده شده است.

محمد باقر اطهری با اشاره به دیگر مزایای این سامانه افزود: تمام خرید ها از ردیف های عمرانی از جمله تملک های مورد نیاز پروژه های عمرانی در سامانه ساجا ثبت می شود و بصورت برخط هر لحظه عملکرد عمرانی مناطق و سازمان ها قابل استخراج و بهره برداری  است.

وی اعلام کرد: مطابق اطلاعات استخراجی از سامانه ساجا تاکنون تعداد مناقصات ثبت شده به ۲ هزار ۹۹۷ مورد می رسد که از این تعداد ۲ هزار و  ۶۹۴ مورد منجر به عقد قرارداد و اجرایی شده است وتعدادکاربران  سامانه ساجا ۴۹۷ نفر است.

جانشین مدیر اداره کل برنامه و بودجه شهرداری تبریز با اعلام اینکه اجرای طرح ارزیابی عملکرد عمرانی سال ۹۹ مناطق ۱۰ گانه آغاز شده است، گفت: در بازه زمانی ۵ ماه نخست سال جاری میزان پیشرفت اجرای پروژه های عمرانی و تحقق درآمدی بر اساس بودجه مصوب سال ۹۹ ارزیابی می شود.

محمد باقر اطهری ضمن قدردانی از زحمات حسابرسان محترم اداره کل حسابرسی و نیز کاربران محترم ساجا اظهار داشت: در مناطق و سازمان ها نقش موثری در عملیاتی شدن فاز ۱ سامانه ساجا داشته اند.

در ادامه جلسه عملکرد ردیف های عمرانی برخی از مناطق بررسی و در خصوص سئوالات مرتبط  مناطق  در رابطه با سامانه ساجا راهنمایی لازم انجام شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات