آغاز ساخت عرشه پل کابلی آبادان

آغاز ساخت عرشه پل کابلی آبادان

http://www.bananews.ir/شهردار آبادان گفت: با اعتباری بالغ بر ۲٫۸ میلیارد تومان عملیات ساخت عرشه پل کابلی آبادان توسط ماشین‌سازی اراک آغاز می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمودرضا شیرازی اظهار داشت: این تجهیزات شامل کابل‌هایی است که از طریق یک شرکت فرانسوی تهیه شده و دارای ویژگی‌های منحصربه فردی است.

وی افزود: این کابل‌ها مجهز به سیستم کنترل خودکار از طریق سنسورها و یا حس‌گرهایی است که ورود بار بیش از حد مجاز روی پل را از راه دور کنترل می‌کنند.

شیرازی در خصوص عملکرد این سیستم کنترل خودکار گفت: با توجه به اینکه عملیات کنترل در خود فرانسه انجام می‌شد، با موافقت شرکت فرانسوی، مهندسان جوان آبادانی به طور رایگان برای کار با این سیستم آموزش دیدند.

شهردار آبادان ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های این کابل‌ها مجهز بودن به سیستم ضدخراب‌کاری است که ورود یا نصب هرگونه شیء خارجی را در سیستم کنترل از راه دور نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: در ابتدا قرار بود این کابل‌ها را از کشور چین خریداری کنیم که به علت ضمانت کمی که چینی‌ها از محصولات خود ارائه می‌دادند کابل‌ها را با ضمانت ۱۰ ساله از یک شرکت فرانسوی تهیه کردیم.

شیرازی همچنین درخصوص شمع‌های به‌کار رفته در این پل گفت: تعداد ۲۸ شمع برای این پل مورد نیاز است که تاکنون کار نصب ۲۲ شمع به اتمام رسیده و ۶ شمع دیگر نیز در مدت کوتاهی نصب خواهند شد.

شهردار آبادان در گفتگو با فارس افزود: هزینه‌های صرف شده برای تهیه کابل‌ها و همچنین عرشه پل که قرار است تا سه ماه دیگر توسط شرکت ماشین‌سازی اراک ساخته شود که به هر یک اعتباری بالغ بر ۱٫۴ میلیارد تومان و جمعاً ۲٫۸میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وی در پایان با اشاره به اینکه این پل در محل تقاطع غیرهمسطح میدان ابوالحسن بوده به دلیل کابلی بودن نیازی به خاک‌برداری و خاک‌ریزی نداشته و به شکل دودهانه و کابلی نگه ‌داشته می‌شود.

 

    نظرات