المان‌های دوچرخه رویکرد جدید...

معاون خدمات شهری شهرداری یزد با بیان اینکه امسال دوچرخه به عنوان تم جدید زیباسازی این شهر میراث جهانی انتخاب شده است، از طراحی و نصب تاکنون ۳۰ مورد المان دوچرخه در معابر و میادین یزد خبر داد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد - حسین صالحیان با بیان اینکه مدیریت شهری تم امسال المان‌های زیبایی شهر میراث جهانی یزد را دوچرخه تعیین کرده است، ‌اظهار کرد: برای ایجاد این طرح فراخوان‌هایی به صنعتگران و هنرمندان بومی داده شد تا دانشجویان بومی بتوانند در آن شرکت کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری یزد با اشاره به مشارکت مطلوب دانشجویان‌یزدی از فراخوان طراحی المان‌های دوچرخه در این شهر، افزود: دانشجویان در این فراخوان طرح‌های مختلفی را طراحی کردند که طی سه الی چهار جلسه تخصصی داوری و گزینش شدند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح المان‌های دوچرخه مربوط به پایان سال ۹۸ و آغاز سال ۹۹ است، گفت: متأسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا نتوانستیم تمام المان‌های طراحی شده را رونمایی کنیم و فقط موفق به نصب ۳۰ مورد از المان‌های شدیم.

صالحیان گل‌کاری کل فضای شهری، رنگ آمیزی جداول و بهسازی پارک‌های دورن محله ای را از دیگر اقدامات انجام شده و در دستور کار شهرداری برای زیباسازی فضای شهری دانست و بیان کرد: محدودیت‌های کرونایی مانع اجرای بسیاری از طرح‌ پیش‌بینی شده است که امیدواریم با کاهش تب این میهمان ناخوانده شرایط اجرایی طرح‌های زیباسازی برای پایان امسال فراهم شود.

معاون خدمات شهری شهرداری یزد اعتبار تعیین شده برای زیباسازی فضای شهری در سال جاری را 35 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت:‌ با توجه به افزایش هزینه‌های مختلف، بحث زیباسازی فضای شهری همچنان در دستور کار شهرداری قرار دارد و سعی شده با مدیریت منابع و همچنین استفاده از ظرفیت های بومی این مهم به بهترین شکل و کمترین هزینه انجام شود.

وی با بیان اینکه طبق ارزیابی انجام شده برای هر المان دوچرخه متناسب با حجم اجرایی، 30 الی 200 میلیون ریال هزینه شده است، تصریح کرد: طراحی و نصب المان‌های دوچرخه علاوه بر جلوه و زیبایی برای شهر یزد، نشان دهنده آداب و رسوم مردم این دیار است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات