پیشرفت 70 درصدی کارخانه نوآوری/ کارخانه نوآوری  ...

پیشرفت 70 درصدی کارخانه نوآوری/ کارخانه نوآوری ...

پیشرفت 70 درصدی کارخانه نوآوری/ کارخانه نوآوری بستری برای حل مسائل و مشکلات شهری است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، بتول گندمی درخصوص پروژه کارخانه نوآوری با بیان اینکه یکی از اقدامات خوب شورای پنجم، تبدیل کارخانه کوکا، این فضای قدیمی و خاطره‌انگیز شهری به فضایی است که هم خاطرات را زنده نگه‌ می‌دارد و هم در راستای اقتصاد شهری و زندگی امروز شهروندان و کسب‌وکارهای نو و حل مسائل شهری نقش موثری ایفا می‌کند، گفت: این ایده بسیار ارزشمند در ابتدای سال 97 توسط حوزه معاونت برنامه‌ریزی شهرداری مشهد مطرح و عملیاتی شد.

وی در ادامه اظهارکرد: در ابتدا بحث‎‌هایی مطرح بود تا این فضای با این ویژگی‌های خاص به فعالیت‌هایی با جنبه تجاری- اقتصادی ارزنده همچون ساخت مراکز تجاری و اقتصادی اختصاص پیدا کند و مرکزی برای حضور گردشگر و توریست باشد ولی تبدیل به کارخانه نوآوری و مکانی برای حضور نخبگان مشهد شد تا از این طریق در راستای حل مسائل شهر با رویکرد زندگی امروزی و فناوری‌های مدرن گام بردارند.

گندمی افزود: این پروژه تاکنون 70 درصد پیشرفت داشته و قرار است ظرف 2 الی 3 ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد با بیان اینکه در بودجه سال جاری 30 میلیاردتومان برای این پروژه پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: بخشی از این اعتبار برای عملیات عمرانی فضای کارخانه و بخشی فضای سبز و پارکینگ و پیاده‌روسازی اطراف میدان است؛ براساس درخواست شهردار برای تکمیل پروژه 30 میلیاردتومان دیگر نیز به این اعتبار در اصلاح بودجه افزوده خواهد شد.

گندمی گفت: با توجه به تغییرات روزانه بهای کالاها، هزینه های پروژه نیز افزایش پیدا کرده که قرار شده با هماهنگی، شهرداری روند پیشرفت پروژه را جلو ببرد.

وی با بیان اینکه بهره‌بردار پروژه انتخاب شده و قرار است شهرداری اعتبار لازم جهت تجهیز را نیز به شورا اعلام کنند و همزمان لایحه ایجاد زون فناوری در مشهد هم در شوراست، افزود: از زحمات و تلاش‌های مهندس «آل شیخ» که نگاه عمیق و دقیقی به مسائل شهری داشتند، تقدیر و تشکر می‌کنیم؛ درحال حاضر در نقطه‌ای قرار داریم که نگرانی‌های بسیاری از افراد در این منطقه و درخصوص این مکان دغدغه‌مند برطرف شده است و این کارکرد شهرداری ایجاد رضایت نیز بدنبال داشته است.

گندمی خاطرنشان کرد: برآیند این کارکردها بسیار موثر بوده و نشان می‌دهد جلوتر از نیازهای مردم، مدیریت شهری حرکت کرده است و بسیار خرسندیم که مدیریت جدید معاونت هم گام‌هایی با جدیت و در ادامه گذشته برمی‌دارد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد افزود: یکی از نکات بارز پروژه احداث کارخانه نوآوری، انتخاب یکی از بانوان بسیار فعال شهرداری بعنوان مدیر پروژه است؛ با این انتصاب، ظرفیت خوبی در بدنه مدیریت شهری معرفی شده است.

گندمی با بیان اینکه حوزه برنامه‌ریزی در دوره مدیریت شهری برخاسته از شورای پنجم، ارتقاء بسیار خوبی پیدا کرده و روز به روز در جهت پیشرفت گام برداشته است، گفت: امیدواریم تا پایان دوره، تعداد زیادی از استارتاپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها در این مرکز مستقر شوند و با نظرات خود یاری‌رسان مدیریت شهری باشند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات