سیمای طرح فاضلاب صدرا

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی آبفا شیراز، شهر جديد صدرا بين 52 درجه و 26 دقيقه تا 52 درجه و 35 دقيقه طول جغرافيايي و 29 درجه و 44 دقيقه تا 29 درجه و 51 دقيقه عرض جغرافيايي در 25 كيلو‌متري شمال غرب شيراز واقع گرديده است. مساحت شهر جديد صدرا در حدود 2200 هكتار پيش‌بيني شده و در نهايت جمعيتي معادل 000,523 نفر را در خود جاي خواهد داد. قسمت وسيعي از مناطق شمالي شهر در دامنه رشته كوه ملوس‌جان و آصف قرار دارد كه در نهايي‌ترين حد توسعه شهر مناطق شمالي دامنه كوه باجگاه را در بر‌مي‌گيرد.

با توجه به وضعیت توپوگرافی دو ناحیه غرب و شرق  جهت جمع آوری و تصفیه فاضلاب تقسیم بندی شده است .  موقعيت تصفيه‌خانه شرقي در فاصله 1 كيلومتري شرق شهر ( 1 كيلومتري مسكن مهر) و 500 متري دانشكده كشاورزي در نظر گرفته شده است و موقعيت تصفيه خانه غربي در فاصله 1 كيلومتري غرب شهر و جنوب كارخانه چيني گلسار واقع شده است.

مطالعات فاضلاب شهر صدرا  از سال 1389 توسط مشاور طوس آب در بخش شبكه فاضلاب  و مشاور مهاب قدس در بخش تصفيه خانه  شروع گردید که فاز یک مطالعات در سال 1391 و مطالعات فاز دو در سال 1396 به تصویب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور رسید.

. بر اساس طرح که در سال 1396 به تصویب رسید شهر صدرا  نیازمند اجرای 404 کیلومتر ( با احتساب شبكه فاضلاب مسكن هاي مهر صدرا) بوده که تا پایان مرداد ماه سال جاری به میزان 230 کیلومتر شبکه و خطوط انتقال فاضلاب اجرا شده است. طبق مطالعات انجام شده شهر صدرا  در ناحيه غربي و شرقي شهر صدرا  نیازمند به احداث 3 مدول مشابه 11500 متر مكعبي در هر ناحيه مي باشد .

در ناحيه شرقي در حال حاضر يك لاگون هوادهي به صورت موقت در حال تصفيه فاضلاب موجود بوده كه به علت مشكلات متعدد و عدم كارايي مناسب نياز به احداث تصفيه خانه دائمي مي باشد به همين سبب  و عمليات احداث مدول اول تصفيه خانه شرق صدرا  با ظرفیت 11500 متر مکعب در شبانه روز  و جمعيت تحت پوشش 87000 نفر در سال 1395 شروع و در حال حاضر با پيشرفت فيزيكي 73 درصد در حال احداث مي باشد.

در ناحيه غربي صدرا يك پكيج تصفيه فاضلاب به ظرفيت6000 متر مكعب در شبانه روز پيش بيني گرديده كه مدول اول به ظرفيت 3000 متر مكعب در شبانه روز توسط شركت عمران صدرا احداث و اسناد مدول دوم نيز به شركت عمران صدرا ارسال گرديده است. همچنين  عمليات تهيه اسناد مناقصه يك مدول تصفيه خانه غربي صدرا  فاضلاب به ظرفيت 11500 متر مكعب در شبانه روز  توسط مشاور مهاب قدس در دست اقدام مي باشد.كه در صورت تامين اعتبار فرآيند انتخاب پيمانكار و عمليات اجرايي انجام خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب شیراز

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب شیراز

    شرکت آب و فاضلاب شیراز

    شرکت آب و فاضلاب شیراز یک شرکت در شهر شیراز می باشد

      نظرات