آخرین اخبار از اجرای پروژه‌های جمع‌آوری فاضلاب شهرک‌های جنوب شیراز

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی آبفا شیراز، معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب شیراز در بازدیدهای میدانی از عملیات اجرایی پروژه‌های جمع‌آوری فاضلاب اظهار داشت: مشکلات فاضلاب و روان بودن آن در برخی از جداول آبهای سطحی در شهرک‌های جنوب شیراز هم به زیبایی شهر آسیب می‌رساند و هم بهداشت و سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.

محمدهادی ستوده افزود: روش سنتی دفع فاضلاب استفاده از چاه‌های جذبی است  که با توجه به افزایش ساخت و سازها و احداث مجتمع های مسکونی و همچنین شرایط بافت زمین باعث شده که دیگر روش مذکور جوابگو نبوده و لزوم احداث شبکه های فاضلاب ضرورت بیشتری یابد.

وی گفت: شرکت آب وفاضلاب شیراز از سال 97 تا کنون اجرای شبکه فاضلاب در شهرکهای جنوب کمربندی و حاشیه رودخانه چنار راهدار در اولویت قرار داده است که شبکه فاضلاب شهرکهای سامان، فرزانگان، رضوان، فرهنگیان، هویزه و سلحشور، احمدآباد و امام حسین و والفجر در دست اجراست و تا کنون حدود 75 کیلومتر نیز در اقطار 200 تا 1000 میلیمتر اجرا شده و 50 کیلومتر باقیمانده نیز در دست اقدام است.

این مقام مسئول در بازدید از خط انتقال فاضلاب مهدی آباد ابراز داشت: اجرای خط انتقال فاضلاب مهدی آباد بدلیل مشکلات ناشی از وجود معارض تا کنون به تعویق افتاده بود که با همکاری شهرداری شیراز و پیشنهاد مسیر جدید خوشبختانه عملیات اجرایی آن آغاز شده است و شبکه فاضلاب شهرک های مهدی آباد، سامان، حجت آباد و فرهنگیان را تحت پوشش قرار میدهد. عمق متوسط خط مذکور حدود 5.5 متر و بطول 2.5 کیلومتر در اقطار 600 تا 1000 میلیمتر میباشد.

در بازدید از پروژه شبکه فاضلاب ناحیه I3E ، معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب شیراز گفت: که این پروژه به طول 22 کیلومتر و در محدوده بلوار رحمت، عدالت، تند گویان و قائم  فعال بوده و تا کنون 17 کیلومتر آن اجرا شده است.

ستوده  در بازدید از پروژه جمع‌آوری شبکه فاضلاب پراکنده منطقه 4 شرکت اظهار داشت: خیابان عملیات رمضان و فرعی‌ها، خیابان پور بیرک و فرعی‌ها و نیز محدوده خیابان روی سازی با انشعابات فرعی به طول 10 کیلومتر نیز حدود 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب شیراز

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب شیراز

    شرکت آب و فاضلاب شیراز

    شرکت آب و فاضلاب شیراز یک شرکت در شهر شیراز می باشد

      نظرات