پیش‌بینی ایجاد ۸ پیاده‌راه در مشهد/ پیاده‌مداری،  ...

پیش‌بینی ایجاد ۸ پیاده‌راه در مشهد/ پیاده‌مداری، ...

پیش‌بینی ایجاد ۸ پیاده‌راه در مشهد/ پیاده‌مداری، هوشمندسازی و هوای پاک، اولویت‌های کمیسیون عمران و حمل‌ونقل در سال آخر است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، سیدمسعود ریاضی در حاشیه بازدید از سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد، این سازمان را مجموعه‌ای جذاب و با رسالت و مسئولیتی دشوار و توام با خلاقیت دانست و اظهارکرد: نیروهایی خوش‌فکر، جوان و خلاق نیز مشغول فعالیت هستند و در راستای تحقق اهداف سازمان گام‌های تاثیرگذاری تاکنون برداشته‌اند.

ریاضی در ادامه با بیان اینکه کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورا برای سال آخر فعالیت خود ۳ اولویت و محور را اساس کار خود قرار خواهد داد، گفت: گسترش و بسط پیاده‌مداری و تحقق شهر انسان‌مدار و انسان‌محور، هوشمندسازی در حوزه حمل‌ونقل و هوای پاک اولویت‌های سه‌گانه کمیسیون هستند.


وی تاکید کرد: گسترش پیاده‌مداری بدون شک باید با مدنظر قرار دادن ایمنی باشد تا سلامت شهروندان به خطر نیفتد.


ریاضی در ادامه گفت: تحقق پیاده‌مداری نیازمند دو اصل و مقدمه است؛ نخست، بسترسازی و مناسب‌سازی معابر و دیگری تشویق و ترغیب شهروندان به پیاده‌روی است.


رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد از پیش بینی و مطالعه ۸ معبر شهری برای اجرای طرح پیاده‌محوری خبرداد و افزود: در کنار این گزینه‌ها می‌توان‌ معابر دیگری نیز می‌توان مدنظر قرار داد و پایش و بررسی کرد.


ریاضی با بیان اینکه اجرای طرح پیاده‌محوری آثار مثبت اجتماعی‌، اقتصادی، زیست محیطی و ... به‌همراه دارد، تصریح کرد: این طرح را می‌توان به صورت هفتگی و یا در بازه‌های زمانی خاص و مشخصی در معابر از پیش‌ تعیین شده اجرایی کرد تا عموم مردم نسبت به ثمرات آن اشراف بیشتری پیدا کنند.


وی در ادامه با اشاره به امکان استفاده از بسترهای هوشمند برای ترویج فرهنگ شهروندی در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک، گفت: پیشنهادی با عنوان "رکاب‌بزن؛ جایزه بگیر" یا "پیاده‌روی کن؛ جایزه بگیر" را مطرح کرده‌ایم تا در کنار برخورداری از شهروندانی سالم، شهری بانشاط و شاداب را داشته باشیم و علاوه‌بر نشاط اجتماعی، گام تاثیرگذاری در جهت هوشمندسازی و تشویق شهروندان به استفاده از اپلیکیشن "شهر من" خواهد بود.


ریاضی در پایان گفت: حوزه حمل‌ونقل و ترافیک، عرصه بسیار مناسبی برای مانور و فعالیت در بحث هوشمندسازی است و می‌توان روی آن متمرکز شد چراکه یکی از شعارهای محوری شورای پنجم شهر مشهد، شهر هوشمند بوده است.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات