بیش از یک میلیارد و ۸۷۵ میلیون متر مکعب آب تحویل شبکه سد...

بیش از یک میلیارد و ۸۷۵ میلیون متر مکعب آب تحویل شبکه سد...

به گرازش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان به نقل از خبرگزاری مهر ، وحید خرمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پایان سال آبی در استان گیلان، اظهار کرد: آخرین جلسه منابع و مصرف آب استان گیلان برگزار و دستگاه‌ها عضو گزارشات مربوط به سال آبی ۹۹-۹۸ را ارائه کردند. وی افزود: بر این اساس آب تحویلی به شبکه سد سفیدرود از ابتدای سال زراعی تا تاریخ ۱۹ مرداد ماه امسال بیش از یک میلیارد و ۸۷۵ میلیون متر مکعب بوده است.

مدیر عامل آب منطقه‌ای گیلان در ادامه با اشاره به اینکه سال آبی از تاریخ یکم مهر ماه سال ۹۸ تا ۳۱ شهریور سال ۹۹ محاسبه می‌شود، گفت: در حال حاضر حجم ذخیره شده آب در سد سفیدرود ۲۵۸ میلیون متر مکعب است.

وی با بیان اینکه این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۳۸۷ میلیون متر مکعب بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر دبی ورودی آب ۹ متر مکعب بر ثانیه و خروجی آن نیز ۷ متر مکعب بر ثانیه است.

خرمی همچنین به وضعیت سد آیت الله بهجت شهر بیجار نیز اشاره و با بیان اینکه این سد آب ۷۰ درصد جمعیت شهری استان گیلان را تأمین می‌کند، ادامه داد: در حال حاضر حجم مخزن سد شهر بیجار ۶۹ میلیون متر مکعب است.

وی با بیان اینکه این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۶۰ میلیون متر مکعب بوده است، گفت: در حوزه سد شهر بیجار در سال آبی امسال شاهد آورد بسیار خوبی بوده‌ایم که در مقایسه با سال‌های گذشته با ۲۶۲ میلیون متر مکعب بهترین سال آبی را پشت سر گذاشته است.

مدیر عامل آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به اینکه دبی ورودی این سد ۶۰۰ لیتر بر ثانیه و خروجی آن ۸ متر مکعب است، افزود: ۶۶ درصد حجم سد آیت الله بهجت شهر بیجار پر شده است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات