به بهانه ۲۵ شهریور سالروز زلزله طبس

حسین عباسی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گفت: آمادگی در برابر زلزله امری ضروری است و آموزش‌ها درباه زلزله باید قبل از وقوع حوادث انجام شود.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان به مرگ بیش از١٨٠٠٠ نفر در زلزله طبس سال ٥٧ اشاره و افزود آموزش نکات و رعایت مقررات ملی ساختمان تقش بسزایی در کاهش تلفات جانی و مالی خواهد داشت.

عباسی، رعایت مقررات ملی ساختمان را مهمترین فصل مشترک بین این سازمان و جامعه دانست و گفت: در این زمینه شهروندان ضمن حدی گرفتن نکات مقررات ملی ساختمان باید در خصوص بکارگیری مواد قانون و نظارت کامل نظام مهندسی ساختمان در امر ساخت و ساز توجه ویژه ای نمایند.

حسین عباسی با بیان این که مزایای اجرای قانون نظام مهندسی باید برای شهروندان و جامعه تبیین شود اظهار داشت: قانون، مقررات ملی ساختمان را برای حفظ مصالح مردم وضع کرده و این مقررات، ایمنی، بهداشت، آسایش و صرفه اقتصادی را برای بهره‌برداران نهایی مسکن تضمین می‌کند.
وی ادامه داد: با وجود اهمیت قانون نظام مهندسی ساختمان، طی چند دهه‌ای که از اجرای این قانون می‌گذرد، تلاش اندکی برای آشنایی جامعه با مزایای آن صورت گرفته و قطعا اگر بهره‌برداران از اهمیت و تاثیر مقررات ملی ساختمان آگاه شوند، از عوامل اجرایی در ساختمان خواهند خواست که آن را رعایت کنند و همه آن عوامل ملزم خواهند بود که پاسخگوی بهره‌بردار نهایی باشند.
وی اظهار داشت:شهروندی که سرمایه سال‌ها تلاش خود را صرف خرید یک منزل می‌کند انتظار دارد که خود و خانواده‌اش سال‌ها در آسایش و امنیت زندگی کنند و بنابراین ضرورت دارد که آنها با قوانین و حقوق قانونی خود در این زمینه آشنا شوند تا دچار مشکل نشوند و قطعا در خرید واحد مسکونی و توجه به موارد شناسنانه فنی و ملکی ساختمان نیز دقت لازم را خواهند داشت.

عباسی در ادامه به نقش آموزش‌ها درباه زلزله که باید قبل از وقوع حوادث انجام شودپرداخت و بیان کرد: ساختمان‌ها باید به لحاظ استحکام اجزای غیر سازه‌ای و سازه ای مورد ارزیابی قرار گیرند و جاهای امن در خانه‌ها شناسایی شوند و همه افراد خانواده نسبت به موارد ایمنی آشنایی کامل داشته باشند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی یک انجمن در شهر بیرجند می باشد

    نظرات