پروتکل‌های بهداشتی در روز بازار های تحت پوشش سازمان ساماندهی رعایت می شود

پروتکل‌های بهداشتی در روز بازار های تحت پوشش سازمان ساماندهی رعایت می شود

به گزارش روابط عمومی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری قزوین ؛ وحید مقدم سلیمی با بیان اینکه از اسفندماه سال گذشته، با دستور ستاد مبارزه با کرونا بازارهای سیار به طور کامل تعطیل شده بودند، توضیح داد: بدون شک روزبازارها در جوامع شهری امروزی چه در کلان شهرها و چه در شهرهای کوچک مشتریان خاص خود را دارد. تنوع کالا، کاهش قیمت کالا، تثبیت قیمت‌ها و حذف واسطه‌ها از جمله ویژگی‌های این نوع بازارها است که پس از کسب مجوز از ستاد کرونا مجددآ فعالیت خود را آغاز کردند که از این رو رعایت پروتکل های بهداشتی در تمامی روزبازارهای الزامی است و بازرسی های لازم در این زمینه انجام می شود .

مقدم سلیمی ادامه داد: از غرفه داران خواسته شده است تا نسبت به استفاده از ماسک و تشویق مردم به رعایت فاصله اجتماعی اقدام کنند .

وی با تاکید بر اینکه مردم نیز باید نسبت به رعایت بهداشت فردی توجه ویژه داشته باشند، گفت: استفاده از ماسک از ضرورت های حضور در روزبازارها است .

وحید مقدم سلیمی افزود: بی توجهی مردم به هشدارها و توصیه ها باعث به خطر افتادن سلامت آنها شده و ضمن اینکه سلامت غرفه داران نیز با این وضعیت تهدید می شود .

وی یادآور شد: فعالیت روز بازارها به طور روزانه با بیش از 370 غرفه دار که همگی دارای  مجوز می باشند صورت می‌گیرد و علاوه بر ایجاد زمینه‌های کسب و کار خرد، نقش به سزایی در اشتغال زایی، حمایت از مشاغل و تولیدات داخلی داشته است .

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری قزوین بیان کرد: فعالیت این بازارها از حیث پراکنش مناسب به فراخور ایام هفته و عرضه تمامی اقلام مورد نیاز خانوارها اقدام بسیار خوبی است و سبب ایجاد فرصت کسب درآمد برای افرادی که امکان استفاده از فضاهای تجاری را ندارند و تهیه مایحتاج شهروندان با قیمتی مناسب می‌شود .

مقدم سلیمی تاکید کرد: فعالیت این بازارها منوط به رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و دستکش در هنگام کار و همچنین عدم دریافت و پرداخت وجه نقد در تعاملات غرفه داران با مشتریان آغاز شده است .

وی اضافه کرد: پس از پیگیری‌های صورت گرفته در زمینه بازگشایی مجدد بازارهای سیار، با هدف حمایت از کالای ایرانی، توسعه مشاغل خانگی و خود اشتغالی؛ در صدد ایجاد بازاری با محوریت صنایع دستی و هنر ایرانی هستیم.

مقدم سلیمی در پایان گفت: در نحوه فعالیت روزبازارها تابع تصمیم ستاد مقابله با کرونا هستیم و اگر وضعیت این مناطق بحرانی تشخیص داده شود، امکان تعطیلی وجود دارد .

پایان پیام.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات