انسداد ۳ حلقه چاه غیر مجاز در امور منابع آب ورامین

مدیر امور منابع آب شهرستان ورامین از انسداد سه حلقه چاه غیرمجاز طی هفته گذشته در محدوده عملکرد این امور خبرداد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان تهران، "محمد داوودی" با اعلام این خبر گفت: با تلاش شبانه روزی مامورین بازسی و نظارت امور منابع آب شهرستان ورامین طی هفته گذشته، تعداد سه حلقه چاه غیرمجاز با مجموع عمق ۱۳۲ متر و با مجموع دبی ۱.۱ لیتر در ثانیه پر و مسدود شد.

داوودی با اشاره به اینکه این کار در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آب های سطحی و زیرزمینی انجام شد،گفت: با انسداد این چاه ها از خروج سالیانه ۲۰.۴۷ هزار متر مکعب آب از سفره های آب زیرزمینی در محدوده عملکرد این امور جلوگیری به عمل می آید.

مدیر امور منابع آب ورامین با تاکید بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی افزود: طی این مدت با آگاهی و تلاش گروه های گشت و بازررسی این امور و در جهت برخورد با قانون شکنان طی هفته اخیر، ۱۲ مورد اخطاریه صادر و به متخلفین ابلاغ گردید.

وی با بیان اینکه امور منابع آب شهرستان ورامین با اهتمام کامل بر اساس قانون توزیع عادلانه آب و حراست از این منابع ارزشمند آبی می کوشد گفت: در بخش آب های زیر زمینی و به منظور جلوگیری از برداشت بی رویه آب طی مدت یاد شده، یک مورد کنتور هوشمند بر روی یک چاه دارای پروانه بهره برداری نصب شد.

مدیر امور منابع آب ورامین در پایان خاطر نشان کرد: برداشت های بی رویه آب سبب افت سطح آب های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب و کاهش کیفیت آب را در پی دارد که با توجه به اهمیت موضوع، این امور از هیچ کوششی در جهت صیانت از منابع آب دریغ نمی کند و بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد نمود.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات