مصرف ماهانه مشتركان، مبناي بهره‌مندي از تخفيف صد درصدي بهاي برق است

مصرف ماهانه مشتركان، مبناي بهره‌مندي از تخفيف صد درصدي بهاي برق است

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)،‌ "مصطفي رجبي مشهدي" با بيان اينكه بررسي‌هاي اوليه و كارشناسي طرح برق اميد از يك سال پيش آغاز شده بود، خاطرنشان كرد: چنين طرح بزرگي نمي‌تواند خلق الساعه باشد و نياز به بررسي‌هاي دقيق و كارشناسي داشت.
رجبي مشهدي با بيان اينكه اين طرح در ادامه ساير اقدامات مديريت بار توسط صنعت برق اجرا مي‌شود، اضافه كرد: تا پيش از اين شرايط و برنامه‌ها به گونه‌اي بود كه هرچه نياز مصرف وجود داشت، براي پاسخگويي به آن نيروگاه ساخته مي‌شد، اما اكنون مديريت عرضه و تقاضا به‌صورت توأمان پيگيري مي‌شود؛ به اين معنا  كه اكنون مقداري از مصرف هم مديريت و ميزان سرمايه‌گذاري‌ها در اين حوزه بهينه مي‌شود و از اين پس پاسخگويي به اين نياز مصرف، به اندازه تقاضاي مديريت شده خواهد بود.
وي ادامه داد: يك سوم از برق كشور در حوزه خانگي مصرف مي‌شود و در صورتي كه مقداري از اين مصرف با آموزش، اطلاع‌رساني، آگاه‌سازي و نصب پنل‌هاي خورشيدي مديريت شود، به صرفه خواهد بود.
سخنگوي صنعت برق در خصوص نحوه شناسايي مشتركان مشمول اين طرح نيز اظهار داشت: مصرف ماهانه مشتركان مبناي بهره‌مندي آنان از تخفيف صد درصدي بهاي برق خواهد بود و ما براي آگاهي مشتركان از طريق ارسال پيامك اقدام خواهيم كرد به طوري كه مشتركان پرمصرف نيز از ميزان مصارف خود و راهكارهاي كاهش آن آگاه خواهند شد.
رجبي مشهدي با اشاره به اين كه مشتركان پرمصرف مي‌توانند با استفاده از تجهيزات با راندمان بالا و نصب پنل‌هاي خورشيدي، مصارف خود را بهينه كنند، گفت: همچنين اگر مشتركان خوش مصرف كه ميان دو گروه كم مصرف و پرمصرف قرار مي‌گيرند، بتوانند مصرفشان را كاهش دهند، به آنها نيز پاداش خوش مصرفي داده خواهد شد.
وي درخصوص آنكه آيا اجراي طرح برق اميد باعث كاهش درآمدهاي صنعت برق نمي‌شود؟ گفت: اين طرح ممكن است در كوتاه مدت مقداري از درآمدهاي صنعت برق را به دليل ارائه تخفيف صد درصدي به مشتركان كم مصرف كاهش دهد اما در بلند مدت، با توجه به اختصاص ميزان مصارف برق كاهش يافته مشتركان خانگي به بخش توليد، خواهد توانست باعث رونق اشتغال و كارآفريني و همچنين بهبود درآمدهاي صنعت برق شود.
رجبي مشهدي خاطرنشان كرد: سالانه حدود 40 هزار ميليارد تومان براي توسعه تاسيسات صنعت برق و پاسخگويي به نياز روبه رشد مصرف برق سرمايه گذاري مي‌شود كه انتظار داريم با اجراي اين طرح مقداري از ميزان سرمايه‌گذاري‌هاي مورد نياز در حوزه‌هاي مختلف صنعت برق كاسته شود.
سخنگوي صنعت برق در پاسخ به اين پرسش كه آيا اين تضميني وجود دارد كه اين طرح توسط دولت بعدي نيز اجرا شود يا خير؟ گفت: برق اميد، طرحي اقتصادي است و جنبه سياسي ندارد و با توجه به نامطلوب بودن شاخص شدت انرژي در كشور، همه دولت‌ها به دنبال بهينه سازي مصرف انرژي بوده و هستند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات