طلب 19 هزار میلیاردتومانی شهرداری مشهد از دولت

طلب 19 هزار میلیاردتومانی شهرداری مشهد از دولت

طلب 19 هزار میلیاردتومانی شهرداری مشهد از دولت

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدرضا حیدری در مراسم اعطای تندیس زرین جایزه ملی انجمن حسابرسان داخلی ایران به شهرداری مشهد، ضمن تبریک این موفقیت ارزشمند، اظهارکرد: یکی از فرصت‌ها و امکانات شورای پنجم، حضور متخصصان باتجربه در موضوع حسابرسی بوده که در کنار فضای پویا و باانگیزه مدیران شهرداری، فضای خوبی در حوزه مالی و پشتیبانی به ارمغان آورده است.

حیدری با بیان اینکه شورای شهر مشهد در این دوره روی 3 حوزه شفافیت، انضباط مالی و شناسایی فرصت‌های مالی نهفته در فضای قانونی کشور تاکید داشته تا از آنها برای پیشبرد اهداف بهره ببریم، گفت: در همین راستا موفقیت‌های خوبی هم به برکت تلاش و همیت و غیرت سازمانی و تعهد کارکنان فعال شهرداری کسب شده است.

وی افزود: در شرایطی که برخی کلانشهرهای کشور در بحث تفریغ بودجه چندین سال عقب هستند، فعالیت شهرداری مشهد در این زمینه بواسطه همین تلاش‌ها به روز است؛ کمیسیون برنامه و بودجه شورای پنجم، از حیث تعداد جلسات تخصصی و کارشناسی، جزو فعال‌ترین کمیسیون‌های ادوار شورای شهر مشهد بوده است.

رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به تشکیل کمیته شفافیت که با تلاش‌های بسیاری به ثمر نشست و خروجی های ارزشمندی هم داشت، گفت: در کنار این اقدام، سامانه فاش هم شکل گرفت تا داده‌ها و اطلاعات مختلف مربوط به مدیریت شهری و شهرداری با مردم در میان گذاشته شود.

حیدری با بیان اینکه در موضوع کسب درآمدهای قانونی بند «و» تبصره 5 موفقیت بزرگی برای مدیریت شهری مشهد حاصل شد، اظهارکرد: با بررسی‌های معاونت مالی شهرداری، 19 هزار میلیاردتومان بدهی‌ دولت به شهرداری مشهد احصاء و ثبت شده که کار بسیار بزرگ و ارزشمندی است.

وی در ادامه گفت: در موضوع انضباط مالی هم، حسابرسی و ظرفیت‌هایی که قانون برای شورا پیش‌بینی کرده مهم بوده است.

حیدری با بیان اینکه این موفقیت‌ها و اتفاقات خوب به معنی نبود ضعف و کاستی نیست، تصریح کرد: همچنان باید گام‌های بلندتری برای انضباط مالی و شفافیت برداریم؛ موفقیت ما در مقایسه وضعیت پیشین و وضعیت فعلی ملموس است.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات