باورمندی مردم به بازآفرینی با تعامل شوراهای محلات  ...

باورمندی مردم به بازآفرینی با تعامل شوراهای محلات ...

باورمندی مردم به بازآفرینی با تعامل شوراهای محلات و دفاتر تسهیلگری

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، احمد نوروزی، در نشست مشترک با روسای شوراهای اجتماعی و معتمدین محلات دارای بافت‌های فرسوده و ناکارامد که دفاتر تسهیلگری در آنها مستقر هستند، با بیان اینکه کشور ایران روی خط زلزله قرار گرفته و مشهد نیز روی چند گسل واقع شده است، اظهارکرد: براساس آمار به صورت میانگین، هرسال یک زلزله بزرگ و هر 10 سال نیز زلزله‌ای با قدرت بالای 7 ریشتر در کشور داریم که آثار مخرب بسیاری را بهمراه دارد.

نوروزی در ادامه گفت: کشور ما یک درصد جمعیت دنیا را داراست ولی 6 درصد تلفات جهانی زلزله در ایران است؛ آماری بسیار دردناک و قابل تامل.

وی با اشاره به اهمیت بالای بازآفرینی، افزود: این باور باید در مردم ما شکل بگیرد و به آن توجه کنند که برای ایمنی و امنیت محل سکونت خانواده‌شان باید تلاش کنند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای شهر مشهد تصریح کرد: مشوق‌هایی که شورای پنجم برای تسهیل و تسریع و حمایت از بازآفرینی و نوسازی و بهسازی بافت‌های مسکونی محلات هدف این مهم در نظر گرفته تاکنون سابقه نداشته و امتیازات و بخشودگی های بی‌نظیری به تصویب رسیده است.

نوروزی افزود: از جمله این حمایت‌ها میتوان به بخشودگی بخش مهمی از سهم ورود به محدوده و تقسیط طولانی مدت و بدون سود آن اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در کنار تسهیلات مسکن دولت، شورای شهر نیز برای پروژه‌های پیشگام تسهیلات بیشتری درنظر گرفته است، گفت: براساس سیاست توسعه متوازن و عدالت محور، سعی کرده‌ایم که سرانه‌های خدماتی در مناطق کم‌برخوردار را افزایش دهیم و در آینده نزدیک، پارکی 75 هکتاری در محدوده شهرک‌های شهیدرجایی و باهنر ایجاد خواهد شد.

وی از تعامل با آستان قدس رضوی برای به حداقل رساندن حقوق این آستان بابت اراضی اوقافی خبرداد و به نقش شوراهای اجتماعی محلات در فرآیند بازآفرینی اشاره کرد؛ وی گفت: راهنمایی اعضای شورای اجتماعی محلات و پشتیبانی آنها و همکاری با دفاتر تسهیلگری میتواند مردم را به بازآفرینی باورمند کند.

نوروزی گفت: شورای پنجم و شهرداری مشهد سعی کرده برای حل مشکل بازآفرینی درکنار مردم باشد و در این ماموریت با همراهی شما موفق خواهیم بود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات