3بعدی سازی تمام شهر مشهد ظرف چندماه آینده محقق  ...

3بعدی سازی تمام شهر مشهد ظرف چندماه آینده محقق ...

3بعدی سازی تمام شهر مشهد ظرف چندماه آینده محقق می‌شود/ اقدامات سازمان فاوا، گامی تاثیرگذار در جهت سلامت اداری و ارتقاء سرمایه اجتماعی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدهادی مهدی‌نیا در حاشیه بازدید از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد با بیان اینکه این بازدید به منظور آشنایی بیشتر با پروژه های سازمان فاوا بعنوان یکی از سازمان های تاثیرگذار شهرداری انجام شد، اظهارکرد: شورای پنجم هم از ابتدای فعالیت خود شعار شهر هوشمند را بعنوان مفهوم جدید جهانی مطرح نمود و نقش بی‌بدیل سازمان در تحقق این شعار کاملا ملموس است.

وی همچنین گفت: براساس همین شعار، اقدامات موثر و مفیدی توسط سازمان فاوا طی 3 سال گذشته انجام شده و پروژه‌های مختلفی نیز در دست اقدام است که امیدواریم تا پایان دوره به بهره‌برداری برسد.

مهدی‌نیا در ادامه به تشریح پروژه‌های در دست اقدام سازمان پرداخت و افزود: یکی از این پروژه‌ها، 3بعدی‌سازی تمامی شهر مشهد است؛ در شورای شهر، 3بعدی سازی دو منطقه ثامن و توس به تصویب رسید ولی با همت سازمان فاوای شهرداری این موضوع به تمام سطح شهر تسری پیدا کرده و همه اطلاعات برداشت شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه ظرف چندماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، تصریح کرد: با بهره‌برداری از این پروژه، اطلاعات آن در اختیار عموم و دستگاه‌ها قرار خواهد گرفت تا موجب مدیریت بهتر و حکمروایی خوب شهری شود.

مهدی‌نیا گفت: پروژه دوم سازمان هم در حوزه شهرسازی است؛ در شهرداری دو هیئت فنی و پارکینگ داریم که ماهیت تصمیم‌گیری‌های آنها فردی بوده ولی با تصویب دو طرح در شورای شهر، هر دو این موضوعات ساماندهی شدند و ضوابط و مقررات آن و نیز شیوه‌نامه نحوه پاسخگویی مبتنی بر داده‌های علمی تعیین شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد تصریح کرد: اطلاعات و ضوابط مربوط به هر دو کمیته یاد شده به صورت الکترونیکی و شبیه‌سازی شده در سامانه یکپارچه شهرسازی بارگذاری می‌شود و از این طریق پاسخگویی به شهروندان به شکل الکترونیکی خواهد بود؛ در چنین شرایطی، نیازی به تشکیل جلسه هیئت یا کمیته فنی نیست.

مهدی‌نیا با بیان اینکه در حوزه پارکینگ ضوابط به شهرداری ابلاغ شده و همین ضوابط توسط شرکتی دانش‌بنیان تبدیل به نرم‌افزار شبیه‌سازی می‌شود، گفت: براساس این داده‌های کامپیوتری، استعلام و تحلیل و جانمایی پارکنیگ بدون دخالت انسانی خواهد بود.

وی اظهارکرد: امیدواریم با تکیه بر این بستر هوشمند، موجب کاهش بروکراسی اداری در حوزه پروانه و پایانکار، حذف عامل انسانی و ارتقا سلامت اداری و تقویت سرمایه اجتماعی شهرداری شویم.

مهدی‌نیا، کیف پول الکترونیکی و اپلیکیشن شهرمن را دیگر پروژه‌های سازمان فاوا عنوان کرد و گفت: این برنامه‌ها از قابلیت بسیار بالایی برخوردارند که برای تهیه آن هماهنگی های مختلفی با شرکت‌های فعال در عرصه تجارت الکترونیکی صورت گرفته و دستاوردهای ارزشمندی نیز داشته است.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات