بازدید مدیرکل دفتر نظارت بر بهره برداری آب شرکت مهندسی آب و...

عصر روز چهارشنبه ۲۶ شهریور ماه مدیرکل دفتر نظارت بر بهره برداری آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به همراه مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل و معاون طرح وتوسعه شرکت از محل رانش و محل آبگیر خیاوچای و نهر خاتون طرح آبرسانی مشگین شهر بازدید کرد.

نماینده مجری طرح آبرسانی به مشگین شهر در این بازدید از چگونگی و علل بوجود آمدن رانش و اعتبار مورد نیاز برای اصلاح مسیر گزارش کاملی ارائه کرد.

مهندس حسن کروبیان افزود: همچنین برای اصلاح آبگیر خیاوچای طرحی که توسط مشاور طراحی شده و جهت تایید به آب و فاضلاب کشور ارسال شده بود مورد بررسی قرار گرفت و نکته نظرات کارشناسان محترم آب و فاضلاب کشور به مشاور جهت بازنگری مجدد ارائه گردید.

وی تصریح کرد: خیاوچای از سرشاخه های مهم رودخانه قره سو در شهرستان مشکین شهر و یکی از اصلی ترین منابع تامین آب شرب این شهر است. این رودخانه از ارتفاعات هزار میخ، آیی قاری، دلی آلی، جنوار داغی سرچشمه می گیرد و سرتاسر دره موئیل را طی نموده و به قره سو می ریزد.

مهندس کروبیان گفت: در فصل بهار وتابستان به علت آب شدن برف این رودخانه شاهد سیلابهای خطرناکی در این منطقه هستیم و در چند مورد به آبگیر که اصلی ترین منبع تامین آب مشگین شهر است صدمه وارد می شود و برای اصلاح محل رانش و آبگیر خیاوچای ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است.

در ادامه از محل نهر خاتون که یکی از منابع تامین آب شرب مشگین شهر است بازدید و نسبت به اصلاح خط انتقال از نهر خاتون به روستای آقبلاغ در صورت تامین اعتبار تاکید شد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات