لزوم احداث چپ گرد غیر همسطح آزادی به بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی

لزوم احداث چپ گرد غیر همسطح آزادی به بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی

لزوم احداث چپ گرد غیر همسطح آزادی به بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمد رضا کلائی بامداد امروز در جلسه بررسی پروژه های عمرانی بزرگ مقیاس منطقه ۱۰ که با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر، معاونان شهردار و جمعی از مدیران شهری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ملزومات ترافیکی اتصال بزرگراه آزادی به بزرگراه هاشمی رفسنجانی است.
وی افزود: در همین راستا طرح احداث یک چپ گرد غیر همسطح از بزرگراه آزادی به بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی در دستور کار قرار دارد که تاکید دارم، مقدمات عملیاتی شدن آن هرچه زودتر فراهم شود.
وی به مجتمع خدمات خودرویی در حال احداث (آسکوپارس) در منطقه ۱۰ اشاره کرد و افزود: شهرداری مشهد در احداث مجتمع های خدماتی بیش از انتفاع، به دنبال تسریع و تسهیل انتقال مشاغل مزاحم شهری به این مجتمع ها است بنابراین پیگیری های لازم برای بهره برداری از این مجتمع باید تا اردیبهشت ۱۴۰۰ انجام شود.
شهردار مشهد با توجه به درخواست های مردم برای ساماندهی کال زرکش، بیان کرد: برای پاسخ به این مطالبات، پروژه احداث مسیل و دیواره بتنی کال زرکش، از اواخر اسفند سال ۹۸ آغاز و اکنون عملیات اجرایی این پروژه ادامه دارد و طبق زمانبندی انجام شده تا آذرماه ۱۴۰۰ آماده بهره برداری می شود.
کلائی در ادامه به طرح احداث مرکز همایش های بین المللی در منطقه ۱۰ اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از نیازهای مشهد، ایجاد مجموعه ای برای برگزاری همایش های بزرگ در شان کلانشهر مشهد است، برای این کار زمینی به مساحت ۶ هکتار در منطقه ۱۰ وجود دارد که با توجه به زیرساخت های موجود، برای احداث مرکز همایش های بین المللی بسیار مناسب است بنابراین خواستار پیگیری طرح احداث مرکز همایش های بین المللی مشهد و امکان سنجی انجام آن هستم.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از نیاز های منطقه ۱۰، سالن چند منظوره بحران است، اضافه کرد: موضوع ایمنی و آمادگی برای مقابله با بحران از اهمیت ویژه ای برای مدیریت شهری برخوردار است، لذا احداث سالن چند منظوره بحران در این منطقه تا پایان سال باید در دستور کار قرار گیرد.
شهردار مشهد گفت: پروژه پیاده روسازی و پلازای شهری بولوار اندیشه و بوستان کودک و سلامت در زمینی به مساحت سه و نیم هکتار از دیگر پروژه های منطقه ۱۰ هستند که باید طبق زمانبندی های انجام شده اجرا و به بهره برداری برسند.
کلائی بیان کرد: یکی دیگر از مواردی که بر پیگیری و اجرای آن در منطقه ۱۰ تاکید داریم، تعیین تکلیف اراضی آستان قدس واقع در این منطقه و تبدیل لکه های دارای کاربری فضای سبز به پارک شهری و پارک خطی است.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات