بزرگداشت استاد شهریار و بهره برداری از سنگفرش کوچه استاد شهریار

بزرگداشت استاد شهریار و بهره برداری از سنگفرش کوچه استاد شهریار

به گزارش شهریار، در این مراسم  علی مدبر شهردار منطقه ۸ ضمن گرامیداشت مقام استاد شهریار از وی به عنوان یکی از افتخارات ادبی تبریز نام برده و از برنامه ریزی شهرداری منطقه ۸ برای مرمت و توسعه موزه استاد شهریار خبر داد.
مدبر افزود: به منظور توسعه زیرساختهای گردشگری خانه استاد شهریار، علاوه بر بهسازی نمای بیرونی خانه استاد  شهریار، عملیات سنگفرش و کفسازی کوچه استاد شهریار را به وسعت ۲۰۰۰ متر مربع  با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومانی اجرایی کردیم که همزمان با روز شعر و ادب به بهره برداری رسید.
وی این اقدامات را در راستای ارتقای جایگاه گردشگری خانه موزه استاد شهریار خوانده و از برنامه ریزی برای طراحی سردرب و ورودی مناسب با جایگاه استاد شهریار در ورودی این کوچه فرهنگی خبر داد.
در این برنامه هادی بهجت تبریزی فرزند استاد شهریار ضمن تقدیر و تشکر از شهردار منطقه ۸ بابت تدارک دیدن این برنامه فرهنگی خواستار افزایش همکاری ها برای شناساندن بیشتر آثار ادبی استاد شهریار شد.
در پایان این برنامه علی اصغر شعردوست رییس هیات امنای موزه استاد شهریار از گذشت ۳۲ سال فراغ و دوری استاد شهریار سخن گفته و استاد شهریار را افتخاری بزرگ برای تبریز دانسته و در خصوص زندگی و اشعار آن شاعر پرآوازه سخنرانی کردند.
شعر دوست با اشاره به انتخاب شایسته سالروز درگذشت استاد شهریار به عنوان روز ملی شعر و ادب فارسی، از استاد شهریار به عنوان نابغه ای در عرصه ادبی ایران یاد کرد.



لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات