آتش‌نشانان از مهم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی کشور  ...

آتش‌نشانان از مهم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی کشور ...

آتش‌نشانان از مهم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی کشور هستند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، محمدرضا حیدری با حضور در آیین اختتامیه دوره آموزشی آتش‌نشانان جدیدالورود سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری با تاکید براینکه مدیریت شهری مشهد تلاش زیادی برای تامین نیرو و تجهیزات به‌روز و کارآمد در سازمان آتش‌نشانی به‌خرج می‌دهد گفت: با این‌وجود فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی مردم به تامین اصول ایمنی و البته مقاوم‌سازی ساختمان‌ها، به خرید تجهیزات ارجحیت دارد لذا لازم است همه دستگاه‌های مرتبط پای کار بیایند و نقش خود را در انجام این امر واجب ایفا کنند.

وی با اشاره به اتفاقات ناگواری که در حادثه پلاسکو ملت ایران را عزادار کرد، گفت: تنها دلیل آن حادثه شوم ناایمن بودن ساختمان بود که جان عزیزترین نیروهای آتش‌نشان را گرفت. به هرحال هرساله میلیونها زائر به مشهد رجوع می‌کنند لذا ایمن‌شدن اماکن تجاری و اقامتی و تفریحی و… بسیار مهم است.

حیدری ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس یادآور شد: درس‌های بزرگ ما از دفاع مقدس سرمایه عظیمی است که برای نسل‌ها سرلوحه کار خواهد بود. ایثار و فداکاری نیروهای رزمنده در جبهه‌ها یکی از مهم‌ترین درس‌های ماست و جنس کار آتش‌نشانی مراتبی از فداکاری رزمندگان را در دل خود دارد.

وی ادامه داد: دفاع مقدس به ما آموخت هرچند اسلحه و تجهیزات نظامی نقش مهمی در پیروزی بردشمن دارد اما ایمان و عشق و اراده‌ رزمنده‌ای که می‌خواهد از تجهیزات و سلاح استفاده کند از اسلحه او مهم‌تر است. در دوره پنجم مدیریت شهری تجهیزات منحصربه‌فردی در کشور برای آتش‌نشانی مشهد تامین شده اما فقط تجهیزات است؛ مهم آنست که چه فردی با چه میزانی از ایمان و اراده پشت آن قرار می‌گیرد. این همان درسی است که جنگ به ما ارزانی داشت؛ تجهیزات مهم است اما برای اثرگذاری و موفقیت کافی نیست.

حیدری ادامه داد: جنس کار آتش‌نشانی، فداکاری است و هرکه برای ملت فداکاری کند عزیز ملت خواهد شد. ملت ما این ادعا را بارها در جریان اتفاقات و در مواجهه با آتش‌نشانان فداکار ما ثابت کرده‌اند. بنده مطمئنم که نیروهای آتش‌نشان با این روحیه مورد احترام مردم هستند و اگر نظرسنجی شود بی‌گمان ارزش و اعتبار شما هم ردیف مرزبانان و نیروهای نظامی در ذهن مردم است.

رئیس شورای شهر مشهد تاکید کرد: باید این سرمایه اجتماعی خود را حفظ کرده با توانایی و تخصص و ارتباط در اندیشه ارتقای آن باشید. سرمایه اجتماعی قابل خریدن و معاوضه نیست، تنها درگذر زمان در تعامل با مردم و احترام به ایشان تامین می شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه در جذب نیروهای جدید فرآیندی بسیار دقیق و بدون شائبه انجام شده، اضافه کرد: در بین سیزده‌هزار داوطلب حتی یک گزارش از عدم شفافیت و مشکل وجود نداشته که باعث افتخار فراوان است چراکه مدیریت شهری در مسیر شفافیت و صداقت پیشرفت بسیاری داشته است. لذا از همه مدیران شهرداری و آتش‌نشانی برای برگزاری چنین دوره حرفه‌ای و تخصصی باکیفیتی تشکر می‌کنیم.

حیدری خطاب به نیروهای جدید آتش‌نشان مشهد نیز گفت: باید به ایجاد همدلی و فضای تعامل در ایستگاه‌های آتش‌نشانی اهتمام داشته‌باشید چراکه سبب افزایش کیفیت خدمات‌رسانی خواهد شد. فارغ‌التحصیلی این نیروهای جوان و با انگیزه و خلاق که در رقابت نزدیک از بین سیزده هزار داوطلب ثبت‌نامی در فراخوان سازمان برگزیده شدند نشان آنست که آنها از بعد علمی و تخصصی و در مجموعه آزمون‌ها سربلند بوده‌اند که افتخار بزرگی است.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات