یک وجب از زمین‌های تحت نظارت محیط‌زیست، بدون مصوبه شورای عالی محیط‌زیست قابل واگذاری نیست

یک وجب از زمین‌های تحت نظارت محیط‌زیست، بدون مصوبه شورای عالی محیط‌زیست قابل واگذاری نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، واگذاری بخشی از اراضی خارج از منطقه حفاظت شده میانکاله به بانک زمین، درواقع سیاستی به منظور افزایش سرمایه سالانه بانک کشاورزی، از جانب دولت بوده که در سال های مختلف، از طریق اختصاص وجه، سهام یا زمین صورت گرفته و می گیرد.


در واقع، هدف از تاسیس بانک زمین، ایجاد فرصت برای اشتغال فارغ التحصیلان بیکار دانشگاهی و افراد علاقمند جویای کار بوده است، و بانک زمین باید اراضی مستعد و دارای پتانسیل را تحویل می‌گرفت، آن را احیا و آماده تولید کند سپس به متقاضیان واگذار و هزینه های انجام شده از سوی بانک کشاورزی پرداخت می شود (با احتساب وجه زمین به قیمت تمام شده). مالکان اراضی احیا شده نیز با اقساط ده ساله و قیمت تمام شده، وجه زمین را به بانک کشاورزی پرداخت می کنند.


واگذاری اراضی ملی شده حتی برای بانک زمین در سال مورد اشاره از سوی سازمان جنگل ها و مراتع که در آن دوره، تحت مدیریت وزارت جهاد سازندگی بوده، صورت پذیرفته و اگر غیر از اراضی ملی، واگذاری صورت می گرفت باید از سوی سازمان امور اراضی کشور انجام می شد.


واضح است که اراضی تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست به هیچ وجه، بدون مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست، قابل واگذاری یا حتی معاوضه نیست. در نتیجه، این ادعا از اساس تکذیب می شود و قابلیت پیگیری قانونی دارد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات