از باز شدن گره 15 ساله پروژه ره‌باغ حضرت زهرا(س)  ...

از باز شدن گره 15 ساله پروژه ره‌باغ حضرت زهرا(س) ...

از باز شدن گره 15 ساله پروژه ره‌باغ حضرت زهرا(س) تا بازدید از پروژه‌های عمرانی

شنبه؛ جلسات کمیسیونی
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای شهر مشهد، در جلسه هفتگی کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر مشهد، بررسی لوایح تغییر نام‌های تکراری برخی معابر سطح شهر و نامگذاری معابر فرعی به نام شهدای گران‌قدر و نامگذاری یک میدان به نام آتش‌نشان در دستور کار بود و لایحه کمک به احداث اردوگاه نگهداری معتادان متجاهر نیز به بحث گذاشته شد.
اتفاق مهم این جلسه برگزاری مراسم تجلیل از پیشکسوتان ورزشی استان بود. حسن بامشکی، پیشکسوت رشته کشتی، اصغر دهقان، پیشکسوت رشته جودو، مهدی قیاسی، پیشکسوت رشته فوتبال، زهرا صدراتی، پیشکسوت رشته دوومیدانی و مهری لواسانیان، پیشکسوت رشته هندبال، در این مراسم موردتقدیر و تجلیل اعضای شورا قرار گرفتند.
محمدرضا حیدری، رئیس شورای شهر مشهد در این جلسه گفت: تجلیل واقعی از پیشکسوتان زمانی محقق خواهد شد که از این ذخایر و سرمایه‌های ارزشمند که خود حاملان بخشی از فرهنگ اصیل ورزشی هستند، به بهترین شکل استفاده شود و اخلاق و منش اصیل که برپایِ فتوت و مردانگی بوده را در بین ورزشکاران جوان بسط و گسترش داد.
نایب‌رئیس شورای شهر نیز با تأکید بر اینکه نباید مانع شادی و نشاط مردم شویم، گفت: امیدواریم همه دستگاه‌ها، خود را مسئول نشاط‌آفرینی بدانند و بی‌جهت مانع از شادی و نشاط عمومی نشوند؛ اعمال محدودیت نشان داده که راه‌حل مناسبی نیست و مردم را از ما دور می‌کند و موجب دلسردی خواهد شد.
همچنین رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر گفت: در راستای سیاست‌های شورای پنجم و به‌منظور ایجاد نشاط اجتماعی و تجلیل از مفاخر و پیشکسوتان عرصه‌های مختلف ورزش، تقدیر از ۵ تن از بزرگان جامعه ورزش شهر مشهد و خراسان در دستور کار کمیسیون فرهنگی و اجتماعی قرار گرفت.
محمدرضا حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این جلسه اظهار کرد: سازمان اجتماعی و فرهنگی متولی تمامی اقدامات فرهنگی در شهرداری باشد، درصورت تخطی سازمان‌ها از قانون، تفریغ بودجه آن‌ها تصویب نخواهد شد. تمامی اعتبارات حوزه فرهنگی و اجتماعی براساس قانون باید در سازمان و با تصویب هیئت‌مدیره اجرا و هزینه شود؛ در غیراینصورت تخلف بوده و بدون شک در تفریغ بودجه آن را رد خواهیم کرد و به تصویب نمی‌رسانیم.

کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورا، این هفته به بررسی موضوع «مدل پیشنهادی واگذاری ۱۷۵ دستگاه اتوبوس به بخش خصوصی به روش پیمایش مبنا»، مجوز خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس دیزل شهری و امکان‌سنجی استفاده از اتوبوس‌های برقی در ناوگان اتوبوس‌رانی شهرداری پرداخت.

در نشست کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد هم ادامه بررسی لایحه اصلاح پیوست مصوبه راه‌اندازی و فعال‌سازی دفاتر توسعه محلی(تسهیلگری) به بحث گذاشته شد.

کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر مشهد، در جلسه خود اصلاحیه مصوبه اجرایی‌شدن تبصره ۳ ماده واحده قانون ایجاد تسهیلات برای توسعه طرح‌های فاضلاب و بازسازی شبکه آب شهری، اصلاح اساسنامه سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، عوارض تغییر کاربری پروژه آلتون زندگی مدرن و توسعه استفاده از موتورسیکلت‌های برقی و بهای خدمات صدور پروانه فعالیت موتورسیکلت‌ها را مطرح کرد.

کارگروه منابع انسانی شورا نیز به‌منظور بررسی پیشنهاد کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها، در خصوص ایجاد ساختار اداری برای پیگیری موضوعات پروژه ساماندهی اراضی بزرگ‌مقیاس شهر و موضوع اصلاح اساسنامه سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی و اصلاح اساسنامه سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات تشکیل جلسه داد و کمیسیون ویژه ایثارگران هم با موضوع بررسی مشکلات مرکز بازتوانی جانبازان امام خمینی(ره)، جلسه دیدار و گفت‌وگو با مسئولین بنیاد را ترتیب داد.
یکشنبه؛ کمیته نظارتی و نشست مردمی
کمیسیون حقوقی، املاک و قراردادهای شورای شهر مشهد برای بحث درخصوص لوایح ایجاد ناحیه زون فناوری و نوآوری و تسویه مطالبات دانشگاه علوم پزشکی و همچنین انتخاب اعضای کارگروه‌های کمیسیون تشکیل جلسه داد.

در جلسه کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط‌زیست لایحه تعرفه خدمات عمومی سازمان فردوس‌ها برای متوفیان ۷ و زیر ۷ سال، ارائه گزارش مدیران حوزه معاونت مالی و پشتیبانی و خدمات و محیط‌زیست شهری شهرداری در خصوص اجرای تبصره ۴۹ آلبوم بودجه سال ۱۳۹۹و درنهایت انتخاب اعضا و روسای کارگروه‌های ذیل کمیسیون برای سال چهارم فعالیت را در دستور داشت.

شهناز رمارم و علیرضا شهریاری، اعضای هیئت‌رئیسه شورای شهر به همراه شهردار مشهد در نشست مردمی با ساکنان شهرک باهنر در مسجد جوانان قمر بنی‌هاشم شرکت کردند.
رمارم در این جلسه با تأکید بر عزم ویژه مدیریت شهری برای حل مشکلات مناطق پیرامونی گفت: شورای پنجم در خدمت پروژه‌های مناطق کم‌برخوردار است. وی بابیان اینکه اثربخشی پروژه‌ها با مشارکت مردم افزایش پیدا می‌کند، افزود: اثربخشی پروژه‌ها با مشارکت مردم افزایش پیدا می‌کند؛ زمانی که مردم حس کنند در مراحلی چون پیشنهاد، اجرا، ساماندهی و سرانجام رساندن پروژه‌ها نقش دارند، امید و اعتمادشان هم بیشتر می‎شود.
علیرضا شهریاری، عضو هیات رئیسه شورای شهر نیز خاطرنشان کرد: شورای پنجم تاکنون از هیچ کمک و حمایتی برای بهبود وضعیت این مناطق مضایقه نکرده و از پروژه‌های ویژه‌این نقاط شهر حمایت می‌نماید.

همچنین جلسات کمیته‌های نظارتی در مناطق یک، ۷ و ۱۱ برگزار شد.

برگزاری آیین رونمایی از سردیس پدر صنعت خراسان «مرحوم ایرج یزدان‌بخش» و بازدید از کارخانه پارت لاستیک با حضور محمدرضا حیدری، رئیس شورا و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد از دیگر برنامه‌ها بود.
محمدرضا حیدری، رئیس شورا در این مراسم گفت: شورای پنجم به دنبال گسترش و بسط فرهنگ کار و تلاش در جامعه است. تمامی فعالان عرصه صنعت، کارآفرینان و افرادی که در این عرصه‌ها خدمت می‌کنند، برای ما عزیز هستند و امیدواریم با چنین اقدامات حمایتی و تکریم بزرگان، بتوان فرهنگ کار و تلاش را در جامعه بسط و گسترش داد.
مجتبی بهاروند، عضو کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها هم یادآور شد: مرحوم یزدان‌بخش، این چهره خدوم خدمات زیادی در عرصه صنعت و اشتغال استان از خود به یادگار گذاشته که هیچ‌گاه از خاطره‌ها پاک نخواهد شد.

بازدید رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد از پروژه ساماندهی شبکه یکپارچه‌سازی خدمات و کسب‌وکارهای شهری (اپلیکیشن شهر من) نیز به¬انجام رسید.
مسعود ریاضی در جریان این جلسه گفت: اپلیکیشن «شهر من» ابزاری بسیار مناسب برای ارتقای فرهنگ شهروندی است.
وی با تقدیر از طرح‌های اجراشده در اپلیکیشن «شهر من»، این پروژه را ابزاری بسیار مناسب برای ارتقای فرهنگ شهروندی در کلان‌شهر مشهد ارزیابی کرد.
همچنین نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد از مراحل برگزاری کلاس‌های تئوری و عملی آموزشی ویژه کارکنان جدیدالورود آتش‌نشانی بازدید کرد.
حمیدرضا موحدی زاده در این بازدید گفت: سرمایه‌گذاری در جهت پیشگیری از وقوع حوادث، یکی از اولویت‌های مدیریت شهری است. سرمایه‌گذاری به‌منظور پیشگیری از وقوع حوادث، یکی از اولویت‌های مدیریت شهری به‌حساب می‌آید که در این دوره نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
دوشنبه؛ صحن علنی
در صدوپنجمین جلسه علنی شورای پنجم مشهد طرح دوفوریتی حفظ حقوق عمومی و خصوصی در اصلاح طرح تفصیلی بافت پیرامون حرم مطهر حضرت رضا (ع) و لوایح «اصلاح اساسنامه سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی»، «اساسنامه سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات»، «اصلاح پیوست مصوبه راه‌اندازی و فعال‌سازی دفاتر توسعه محلی(تسهیل گری)»، «تسهیلات بانکی مازاد بر بودجه مصوب شهرداری مشهد»، «اصلاح مصوبه اجرایی‌شدن تبصره ۳ ماده واحده قانون ایجاد تسهیلات برای توسعه طرح‌های فاضلاب و بازسازی شبکه‌های آب شهری» به تصویب رسید.
نایب‌رئیس شورای شهر مشهد در آغاز این جلسه گفت: اقتدار حکومت درگرو نفوذ در قلب ملت است لذا شعار و عمل مسئولین باید همخوانی و متناسب با یکدیگر باشند.
حمیدرضا موحدی‌زاده افزود: مسئولین باید شرایطی را ایجاد کنند که اقتدار نظام با مردم‌داری و نفوذ به قلب مردم و قاطعیت در تأمین امنیت تقویت شود و نه با قدرت‌نمایی.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر هم در این جلسه باتاکید براینکه تصویب طرح تفصیلی بافت پیرامون حرم مطهر بدون مشارکت مدیریت شهری، ادامه خطای ۲۵ سال گذشته است، خواستار توجه رعایت موازین قانونی تصویب طرح تفصیلی بافت پیرامونی حرم رضوی و اخذ تائید شورای شهر مشهد و کمیسیون ماده ۵ شد.
شهناز رمارم، عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر مشهد در نطق پیش از دستور جلسه علنی گفت: مدیریت شهری به دنبال حل معضل مسکن در حاشیه شهر با بهره‌گیری از دفاتر تسهیلگری است. اکنون شهرداری تلاش می‌کند تا با دفاتر تسهیلگری و بودجه‌ای که در اختیار دارد معضل مسکن در حاشیه شهر را حل کند اما این قوانین و سیاست‌گذاری‌ها دست‌وپاگیر نه‌تنها سرپناهی برای مردم ایجاد نکرده است بلکه شهروندان مجبورند فرش زیر پای خود را نیز بفروشند.

کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر نیز جلسه داشت تا لوایح صورت‌جلسه افراز نهایی پروژه مسکونی مجتمع ارزان‌قیمت واقع در اراضی گلشهر(کوثر)، مجوز انعقاد قرارداد پروژه سرمایه‌گذاری ساخت، تجهیز، بهره‌برداری و تسهیم درآمد (BOST) المان‌های هوشمند شهری در سطح شهر و آیین‌نامه اجرایی ستاد بازآفرینی را بررسی کند.
برگزاری نشست ویدئو کنفرانس کمیته نظارتی منطقه ۲ شهرداری مشهد آخرین رویداد این روز بود.
سه‌شنبه؛ بازدید از پروژه‌های عمرانی
جلسه این هفته کارگروه تخصصی پژوهشی شهرسازی شورای شهر مشهد به موضوع بررسی لایحه ایجاد ناحیه (زون) فناوری و نوآوری مشهد و شرایط بهره‌برداری از آن و سامانه شبیه‌سازی جانمایی پارکینگ در ساختمان‌ها اختصاص داشت.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه نیز با اشاره به بازدید هفته قبل خود از پروژه کارخانه نوآوری مشهد از پیشرفت ۷۰ درصدی کارخانه نوآوری خبر داد و گفت: کارخانه نوآوری بستری برای حل مسائل و مشکلات شهری است.
بتول گندمی ادامه داد: اتمام و بهره‌برداری از کارخانه نوآوری، علاوه بر هزینه تملک درگذشته، بالغ‌بر ۷۰ میلیاردتومان برای مدیریت شهری مشهد هزینه دارد و تاکنون پروژه ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.
رئیس کمیسیون عمران حمل‌ونقل و ترافیک هم از سازمان حمل‌ونقل و ترافیک و شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی بازدید کرد.
وی در جریان این برنامه از پیش‌بینی ایجاد ۸ پیاده‌راه در مشهد گفت و افزود: پیاده‌مداری، هوشمندسازی و هوای پاک، اولویت‌های کمیسیون عمران و حمل‌ونقل در سال آخر است.
مسعود ریاضی گفت: کمیسیون برای سال آخر فعالیت خود سه اولویت و محور را اساس کار خود قرار داده که این اولویت‌ها شامل گسترش و بسط پیاده‌مداری و تحقق شهر انسان‌مدار و انسان‌محور، هوشمندسازی در حوزه حمل‌ونقل و هوای پاک اولویت‌های سه‌گانه کمیسیون هستند.
نشست بررسی پروژه‌های عمرانی منطقه یازده با حضور جمعی از اعضای شورای شهر به همراه شهردار از دیگر برنامه‌ها بود.

همچنین مراسم اعطای تندیس زرین جایزه ملی انجمن حسابرسان داخلی ایران به شهرداری مشهد با حضور اعضای شورا برگزار شد.
رئیس شورای شهر مشهد در این مراسم از طلب ۱۹ هزار میلیاردتومانی شهرداری مشهد از دولت خبر داد.
محمدرضا حیدری افزود: با بررسی‌های معاونت مالی شهرداری، 19 هزار میلیاردتومان بدهی‌ دولت به شهرداری مشهد احصاء و ثبت‌شده که کار بسیار بزرگ و ارزشمندی است.
رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها هم در این مراسم گفت: کارگروه بودجه و حسابرسی نقش کمیته حسابرسی را در شورای شهر ایفا می‌کند و به دنبال ارتقاء جایگاه حسابرسی داخلی هستیم.
محمدحسین ودیعی ادامه داد: کارگروه بودجه و حسابرسی در شورای شهر اکنون همان نقش کمیته حسابرسی را ایفا می‌کند و سعی داریم جایگاه بی‌نظیر حسابرسی داخلی که نقش بسزایی در کاهش مشکلات و نقایص فرایندهای اجرایی و مدیریت ریسک دارد را ارتقا دهیم و روزبه‌روز جوایزی با سطح بالاتر دریافت کنیم.

شهناز رمارم، عضو هیئت‌رئیسه شورا نیز از مراحل برگزاری کلاس‌های تئوری و عملی آموزشی ویژه کارکنان جدیدالورود آتش‌نشانی بازدید کرد.
حضور چندتن از اعضای شورا در مراسم اکران فیلم مستند «به‌وقت اوتیسم» نیز از اخبار ویژه بود. این مراسم باهدف جلب مشارکت خیّرین و ایجاد آگاهی عمومی در موضوع اوتیسم به همت کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد و همکاری انجمن اوتیسم ایران و دادگستری خراسان رضوی برگزار شد.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد در این مراسم گفت: باید برای طیف اوتیسم در مشهد برنامه ویژه داشته باشیم.
احسان اصولی افزود: با توجه به سطح آگاهی پایین جامعه نسبت به این طیف دارای نارسایی و اختلال رفتاری، ضروری است در مشهد برنامه ویژه‌ای برای حمایت‌های لازم از این گروه داشته باشیم.

رئیس کمیسیون حقوقی، املاک و قراردادهای شورای اسلامی شهر مشهد نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: نگاه تمرکزگرایانه در تهران، چالش این روزهای شوراهاست. باید از نظام شورایی کشور دفاع کرد و آن را توسعه داد چراکه این نظام حلقه ارتباط مردم و حاکمیت به‌حساب می‌آید.
چهارشنبه؛ نظارت‌های میدانی
رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد برای اجرای برنامه «چهارشنبه‌های پاسخگویی» در مرکز ۱۳۷ حاضر شد. وی در این برنامه گفت: شهروندان برای حل مشکلات محله‌‌شان در طراحی بودجه شهرداری مشارکت کنند.
محمدحسین ودیعی از شهروندان خواست با برقراری ارتباط با شورا از طریق سامانه ‌های متعدد ارتباطی، در طراحی بودجه ‌های شهرداری برای افزایش مطلوبیت و رضایت عمومی از عملکرد مدیریت شهری مشارکت داشته.

کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر مشهد نیز یک جلسه فوق‌العاده‌ای جهت بررسی موضوع اصلاح الگوی بهینه امور نقلیه مرتبط با کلیه سطوح مدیران و کارکنان برگزار کرد و دومین نشست بررسی پروژه‌های عمرانی مناطق باحضور جمعی از اعضای شورای شهر به همراه شهردار مشهد جهت بررسی پروژه‌های منطقه ۱۲ برگزار شد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی و اعضای کارگروه تخصصی پژوهشی شهرسازی از بافت حوزه مرکزی شهر مشهد شامل خیابان ارگ، کوچه شاهین‌فر، کوچه سرشور و خیابان آیت‌الله خامنه‌ای و بازدید رئیس و نایب‌رئیس شورا و رئیس کارگروه فناوری اطلاعات و شهر هوشمند از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری انجام شد.
رئیس شورای شهر مشهد در بازدید از سازمان فاوا گفت: حوزه اطلاع‌رسانی شهرداری اقدامات سازمان فاوا را در فضای عمومی منعکس کند. شورای شهر، حامی سازمان فاوا برای پیشبرد اهداف شهر هوشمند است.
محمدرضا حیدری ادامه داد: جنس فعالیت‌های سازمان فاوا، جنسی است که کمتر دیده می‌شود زیرا اقدامات، زیربنایی و زیرساختی هستند؛ تمرکز بر حوزه زیرساخت‌ها سبب شده تا خدمات برای عموم مردم و شهروندان ملموس نباشد و لذا حوزه اطلاع‌رسانی شهرداری باید این فعالیت‌ها و خدمات را در فضای عمومی انعکاس بیشتری دهد.
حمیدرضا موحدی‌زاده، نایب‌رئیس شورای شهر مشهد در بازدید از سازمان فاوا گفت: هوشمندسازی شهر و شهرداری موردتوجه قرار گیرد.کلان‌شهرهای کشور، به‌ویژه مشهد باید موضوع هوشمندسازی شهر و شهرداری را موردتوجه قرار دهند و در کنار این موضوع، به شهروندان هم آموزش‌های لازم ارائه شود.
رئیس کارگروه فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای شهر مشهد در بازدید از سازمان فاوا مطرح کرد: سه‌بعدی‌سازی تمام شهر مشهد ظرف چندماه آینده محقق می‌شود. اقدامات سازمان فاوا، گامی تأثیرگذار در جهت سلامت اداری و ارتقاء سرمایه اجتماعی است.
محمدهادی مهدی‌نیا افزود: در شورای شهر، سه‌بعدی‌سازی دو منطقه ثامن و توس به تصویب رسید ولی باهمت سازمان فاوای شهرداری این موضوع به تمام سطح شهر تسری پیداکرده و این پروژه ظرف چندماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

کارگروه تخصصی پژوهشی توانمندسازی، ساماندهی و بازآفرینی شهری با موضوع بررسی روند اجرایی و موانع و مشکلات احتمالی مربوط به طرح نوسازی واحدهای مسکونی در مناطق کم‌برخوردار و زمین ۵.۳ هکتاری خیابان پنجتن و کمیته شفافیت در موضوع اقدام و اجرای مصوبه شفافیت در معاملات و روابط استخدامی، مغایرت‌های مالی شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد و مشکلات ایجادشده در اجرای مصوبه نحوه تشویق یا حق‌الکشف املاک و مستغلات شهرداری به بحث پرداختند.

جلسه بررسی درخواست جمعی از بازنشستگان آتش‌نشانی در خصوص رفع مشکلات بیمه تکمیلی و بررسی گزارش نظارت عالیه در خصوص وضعیت درمانگاه‌های شهرداری و اقدامات اصلاحی با حضور نمایندگان شورا و جلسه کارگروه قراردادهای کمیسیون حقوقی، املاک و قراردادهای شورای شهر مشهد با موضوع بررسی لوایح مجوز خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس دیزل شهری و اصلاح محاسبات عوارض برافزایش بهره‌برداری اعیان به رده یک از دیگر رویدادهای امروز بود.
همچنین رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر به همراه شهردار مشهد نشستی با روسای اجتماعی و معتمدین محلات دارای دفتر توسعه محله برگزار کردند.
محمدرضا حیدری، رئیس شورای شهر مشهد در این نشست گفت: شوراهای اجتماعی محلات و معتمدین محلی نقش بسزایی در آگاهی‌بخشی و اعتمادسازی ساکنان و تشویق و ترغیب آن‌ها به بازسازی و نوسازی دارند؛ بسته‌های مشوق بازآفرینی ظرفیت بسیار خوبی است که باید از آن بهره گرفت.
احمد نوروزی، نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر هم در این نشست بر باورمندی مردم به بازآفرینی با تعامل شوراهای محلات و دفاتر تسهیلگری تأکید کرد و گفت: راهنمایی اعضای شورای اجتماعی محلات و پشتیبانی آن‌ها و همکاری با دفاتر تسهیلگری می‌تواند مردم را به بازآفرینی باورمند کند.
بازدید محمدرضا حیدری، رئیس شورای شهر مشهد به همراه جمعی از مدیران شهری از موسسه خیریه دخترانه عمید صفوی آخرین برنامه کاری اعضا بود.
پنج‌شنبه
رمضانعلی فیضی، رئیس کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورا به همراه مدیران اداره شورای اجتماعی محلات از محلات قائم، سیدی و خلج در منطقه ۷ بازدید کرد.
برنامه ویژه این روز اما مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه ره‌باغ حضرت زهرا(س) با حضور نایب‌رئیس و نماینده مردم مشهد در مجلس، استاندار و رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی، رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر، فرماندار مشهد و مدیران شهری بود.
رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک هم از شرکت ساخت قطارشهری و سازمان پایانه‌های مسافربری دیدار کرد. وی در این برنامه از افزایش ۵ کیلومتر به خطوط قطار شهری مشهد تا پایان تابستان سال آینده خبر داد.
مسعود ریاضی بیان کرد: باوجود تمام محدودیت‌های مالی و فنی موجود که به‌ویژه به دلیل تحریم‌ها همچنان گریبان حوزه عمران و توسعه را گرفته، فعالیت‌های احداث خطوط جدید مشهد باهدف افزایش سطح خدمات به شهروندان و زائران مشهدالرضا و توسعه شبکه حمل‌ونقل در جریان است و امیدوارم تا پایان دوره پنجم بتوانیم ۵ کیلومتر به مسیرهای قطار شهری مشهد اضافه کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر مشهد هم به بازدید از روند احداث پایگاه‌های چندمنظوره مدیریت بحران در مناطق ۱۰، ۳، ۶ و ۷ رفت و گفت: امسال ۵ سوله مدیریت بحران به امکانات تأمینی مشهد اضافه خواهد شد.
بتول گندمی ادامه داد: در برنامه میان‌مدت عملیاتی ۹۷ تا ۱۴۰۰ مقررشده بود تا پایان برنامه ۱۰ سوله بحران به ظرفیت مدیریت بحران شهر مشهد افزوده شود؛ اعتباراتی در دو سال گذشته در بودجه شهرداری پیش‌بینی‌شده و منطبق بر آن، ۵ سوله بحران در نقاط مختلف شهر ازجمله شهرک شیرین در منطقه ٦، شهرک مهرگان در منطقه ٣ و دو سوله در منطقه ۱۰ و یک سوله در منطقه ثامن عملیات عمرانی آن‌ها در جریان است.

حضور رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در آیین اختتامیه دوره آموزشی آتش‌نشانان جدیدالورود سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد آخرین برنامه کاری این هفته شورا بود.
محمدرضا حیدری در این برنامه بابیان اینکه آتش‌نشانان از مهم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی کشور هستند،گفت: جنس کار آتش‌نشانی، فداکاری است و هرکه برای ملت فداکاری کند عزیز ملت خواهد شد. ملت ما این ادعا را بارها در جریان اتفاقات و در مواجهه با آتش‌نشانان فداکار ما ثابت کرده‌اند. بنده مطمئنم که نیروهای آتش‌نشان با این روحیه مورداحترام مردم هستند و اگر نظرسنجی شود بی‌گمان ارزش و اعتبار شما هم‌ردیف مرزبانان و نیروهای نظامی در ذهن مردم است.

کلید واژه ها: شورای شهر - مشهد -
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات