خدمات ماندگار؛ توسعه پایدار

خدمات ماندگار؛ توسعه پایدار

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ساری، طی یک سال گذشته، در زمان تصدی عباس رجبی بر مسند شهرداری ساری ، این شهرداری حرکت در مسیر توسعه را با اتکا به توان و ظرفیت درون سازمانی آغاز  و شفافیت اداری را مهم‌ترین هدف خود برای ادامه خدمت به شهروندان تعریف کرد.

علی‌رغم مشکلات اقتصادی در جامعه و شیوع ویروس کرونا، از سال 98 به بعد با مدیریت جدید شهرداری، فصلی نو برای شهر ساری بوده است که پیشرفت 70 درصدی نیروگاه زباله‌سوز ساری طی همین مدت نمونه‌ای از تحول در حوزه عمران و خدمت رسانی به شهروندان است.

خانواده بزرگ شهرداری ساری آنچه را که طی یک سال گذشته در جهت تحقق گزاره ساری برای همه در مناطق سه گانه و سازمانهای تابعه به سرانجام رساند .توانسته الگویی از کارآمدی مدیریتی را از خود در حوزه‌های عمرانی، خدماتی به جای بگذارد.

با این حال، با وجود تمام فراز و نشیب‌ها ، آنچه بر روال مديريت شهر حاكم بوده، روحيه شفافیت اداری  و خدمت بوده كه ثمره آن انجام امور جاریه ، تکمیل پروژه های نیمه تمام و ترسیم افق روشن برای پروژه‌هاي آینده شهری آن هم در شرايط سخت اقتصادي و تحريم‌ها بوده است.

درعین‌حال شهرداری ساری در یک سال اخیر با بهره‌مندی از ظرفیت‌های داخلی مجموعه شهرداری ، حذف برون سپاری و بهبود فضای کار و تلاش توانسته خدمات ارزنده‌ای را در این شهر پیاده کند آنچه در ذیل می‌خوانید نمونه‌ای از تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای خدویم شهرداری در یک سال گذشته است که خود در توسعه و پیشرفت شهر نقش اثرگذاری داشته است.

ساماندهی بلوار کشاورز؛ خواست دیرینه شهروندان ساروی

این پروژه در ورودی جنوبی شهر در راستای تأمین زیرساخت‌ها، ارتقاء کیفی خدمات به شهروندان ، توسعه متوازن پایدار و رفع گره‌های ترافیکی به طول 3200 متر با استفاده از ظرفیت و توانمندی سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری عملیاتی شده و به بهره‌برداری رسید.

در این پروژه 3500 متر کانال هدایت آب‌های سطحی ، 12000 مترمربع آسفالت و تعریض معابر ، 6200 متر جدول رفیوژ، 740 متر جدول کانیو اجراشده است.

فاز سوم  ميدان ابن شهرآشوب؛ پیوند معماری و گردشگری

فاز سوم پروژه ابن شهرآشوب با احداث 127 باب مغازه در ضلع شمال شرقی میدان ابن شهرآشوب یا همان دروازه بابل با استفاده از ظرفیت و توانمندی سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری باهدف رونق گردشگری و توسعه اقتصادی در حال انجام است.

بهسازی و توسعه بازار ملامجدالدین؛ ارتقای رونق اقتصادی

در راستای توسعه کمی و کیفی بازارهای تحت پوشش شهرداری ساری و نیز سهولت خرید کالا توسط مسافران و شهروندان، تعداد 27باب مغازه در بازار ملامجدالدین در مدت 70 روز به همت سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری احداث‌ و به بهره‌برداری رسیده است.

خرید و تجهیز 22 دستگاه خودروی جمع‌آوری و حمل زباله؛ صرفه‌جویی در هزینه

رفع  معضل حمل زباله و استفاده از روش‌های سنتی و نیز هزینه‌های بالای آن از دغدغه‌های شهرداری ساری بوده و در این راستا باهدف صرفه‌جویی در هزینه‌های مالی ، پیشبرد سیستم حمل‌ونقل زباله‌های شهری و جمع‌آوری زباله از سطح مناطق به ایستگاه‌های انتقال زباله و کاهش آثار زیست‌محیطی با دستور و پیگیری‌های عباس رجبی شهردار ساری، 22 خودروی مکانیزه حمل زباله به مبلغ 11 میلیارد تومان خریداری و در تاریخ 31/2/99 وارد چرخه فعالیت شد.

بوستان رسالت؛ توزیع متوازن خدمات، افزایش سرانه فضای سبز

این پارک محله‌ای در راستای افزایش سرانه فضای سبز شهری و بهبود شاخص‌های سلامت و ایجاد نشاط شهروندان و توسعه متوازن، در فضایی به مساحت 7360 مترمربع در انتهای کوی صادقیه در بلوار کشاورز در کمترین زمان ممکن احداث و به بهره‌برداری رسید.

احداث این بوستان افزایش 7000 مترمربعی سرانه فضای سبز شهری را در پی داشته و دارای فضای بازی به مساحت 4560 مترمربع و معابر و پیاده‌رو بیش از 2هزار مترمربع است.

تجهیز و بروز رسانی ادوات و ماشین‌آلات آتش‌نشانی و خدمات ایمنی

بروز رسانی تجهیزات آتش‌نشانی ساری در سال‌های گذشته مغفول مانده بود با اشرافیت عباس رجبی شهردار ساری به مجموعه شهرداری، این امر در اولویت فعالیت‌های مدیریت شهری قرارگرفته است.

در این راستا باهدف تأمین امنیت شهروندان در هنگام بروز حوادث ، با صرف هزینه‌ای حدود 5 میلیارد تومان، ادوات و تجهیزات آتش‌نشانی ساری خریداری و در تاریخ 31/2/99 رونمایی شد.

بهسازی و آسفالت و پیاده‌روسازی معابر

روان‌سازی ترافیک، سهولت عبور و مرور و بهسازی معابر و خیابان‌های سطح شهر همواره از دغدغه‌های مهم مدیریت شهری بوده و در این راستا و با توجه به اهمیت موضوع، طی یک سال اخیر، آسفالت و پیاده‌روسازی در نقاط مختلف شهر ساری موردتوجه قرارگرفته است.

آسفالت بلوار داراب، بلوار شهیدان فتح‌اللهی و دیگر معابر سطح شهر، پیاده‌روسازی میدان امام، خیابان 15 خرداد، خیابان مازیار و بخشی از بلوار طالقانی و .... اجرا شد.

پروژه بزرگ نیروگاه زباله‌سوز؛ طلسمی که شکسته شد

احداث نیروگاه زباله‌سوز که از مطالبات دیرینه شهروندان مرکز مازندران بوده در دستور کار شهرداری ساری قرار داشت اما عملیات اجرایی این پروژه با رشد بسیار اندکی همراه بود که با عزم  و اراده ی جدی عباس رجبی شهردار ساری و پیگیری‌های لازم برای اخذ اعتبار از سوی دولت رشد بالای 70 درصد گرفت و عملیات اجرایی آن همچنان با جدیت در حال اجراست.

این پروژه به ظرفیت 450 تن در سه خط موازی 150 تنی در شهرک صنعتی سید مصطفی خمینی در حال اجرا است.

پروژه بزرگ پل تا پل؛ فصل تازه توسعه ساری

پروژه بازگشایی مسیر انتهای بلوار داراب از پل کابلی تا پل شهید نوری در منطقه ذغالچال باهدف توسعه متوازن، روان‌سازی ترافیک، سهولت عبور و مرور و حلقه اتصال جنوب به شرق از مطالبات دیرین مردم مرکز مازندران بوده که مغفول مانده بود اکنون با تدابیر و تلاش مدیریت شهری رنگ توسعه و پیشرفت به خود گرفت و نوید‌بخش خبرهای خوب برای اهالی این شهر است.

این پروژه به طول 2600 متر در حال اجراست و با پیگیری‌های مجموعه شهرداری، 50 درصد از مسیر پروژه طی شش ماه تملک شد.

فاز دوم این پروژه به مناسبت هفته دولت با حضور استاندار محترم و نمایندگان مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی طی مراسمی آغاز و عباس رجبی شهردار ساری در این مراسم از بهره‌برداری این پروژه طی زمان‌بندی مشخص‌شده خبر داد.

ایستاده در غبار کرونا

با توجه به شیوع ویروس کرونا ، شهرداری ساری ضدعفونی سطح شهر را در راستای حفظ سلامت شهروندان در چندین مرحله اجرا کرد و سازمان‌های تابعه شهرداری نیز با استفاده از ظرفیت‌ها و ماشین‌آلات خود در چندین مرحله نسبت به ضدعفونی سطح شهر اقدام کردند.

مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ساری نیز همگام با سازمان‌های تابعه شهرداری، با انتشار تصاویر و پست‌های مختلف در فضاهای مجازی قدردانی مجموعه شهرداری را از کادر درمان اعلام داشتند.

احداث بزرگترین تصفیه‌خانه شیرابه زباله استان

راه‌اندازی بزرگترین تصفیه خانه شیرابه مازندران در مرکز دفن زباله ساری با ظرفیت تصفیه روزانه 90 هزار لیتر طی سه مرحله از مهم‌ترین اقدامات شهرداری ساری برای دفن بهداشتی زباله‌ها در منطقه پشتکوه شهرستان ساری است که به طور فعال به تصفیه شیرابه‌های موجود در این مکان می‌پردازد.

تکمیل پروژه هدایت آب‌های سطحی

احداث کانال هدایت آب‌های سطحی و تکمیل این پروژه که رفاه شهروندان و رفع معضل آب‌گرفتگی را در پی دارد از اقدامات مهم شهرداری ساری طی یک سال اخیر بوده است و بر همین اساس احداث کانال در بلوار پاسداران، محله ذغالچال ، بلوار کشاورز و دیگر نقاط شهر در حال انجام است.

فضاسازی شهری

نشاط اجتماعی ، پویایی شهروندان و زیباسازی منظر شهری طی یک سال گذشته به‌طور ویژه موردتوجه شهرداری قرارگرفته است، فضاسازی شهری و نصب اِلمان‌های مناسبتی در یک سال گذشته با استفاده از ظرفیت‌های داخلی در میدان‌ها و معابر سطح شهر از اقدامات این نهاد خدمات رسان بوده است.

توسعه فضای سبز

کاشت گل‌های فصلی و درختچه‌ها با گونه‌های مختلف و نگهداری از فضای سبز شهری و بهره برداری از دو بوستان(رسالت و خانواده) را می‌توان ازجمله فعالیت‌های شهرداری باهدف توسعه فضای سبز و ایجاد نشاط برای شهروندان برشمرد.

بهسازی میدان امام(ره)

پروژه بهسازی میدان امام خمینی(ره) در دستور کار شهرداری منطقه دو قرار گرفت و در این پروژه 3هزار متر مربه موزاییک فرش حاشیه میدان، نصب سازه فلزی با طرح معماری اسلامی، 294متر مربع سنگ کاری،بهسازی آب نمای وسط، احیای فضای سبز، رنگ آمیزی جداول و تعمیر روشنایی ها اجرا شد.

بوستان خانواده ؛ بوستانی برای تمامی شهروندان ساروی

احداث بوستان خانواده باهدف افزایش سرانه فضای سبز ، ایجاد نشاط شهروندی و بهبود شاخص‌های سلامت در فضایی به مساحت 10 هکتار در ابتدای جاده دریا بعد از 600 دستگاه با کاربری‌های رفاهی، ورزشی و تفریحی به همت مجموعه شهرداری انجام شد و این باغ در تاریخ در آخرین روز اردیبهشت 99 با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات