رضایت بخش بودن عملکرد شهرداری ارومیه در بازسازی اتوبوس های شهری

رضایت بخش بودن عملکرد شهرداری ارومیه در بازسازی اتوبوس های شهری

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارومیه گفت:  شهرداری ارومیه در بازسازی اتوبوس های شهری در مقایسه با سایر شهرهای کشور، در وضعیت بهتری قرار دارد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ سیروس ذاتی با اشاره به رضایت بخش بودن عملکرد شهرداری ارومیه در بازسازی اتوبوس های شهر ، اظهار کرد: ناوگان اتوبوس شهری در ارومیه همچون سایر شهرهای ایران فرسوده می باشد و با توجه به تحریم ها و شرایط خاص اقتصادی کشور، امکان نوسازی اتوبوس ها فعلاً وجود ندارد.
وی ادامه داد: طبق اعلام دفتر حمل‌ و ‌نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، ۱۶ هزار اتوبوس فرسوده در شهرهای مختلف فعالیت می‌کنند.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۰، این عدد به ۱۹هزار اتوبوس فرسوده افزایش پیدا کند.
به گفته ذاتی بر این اساس، ۲۴ هزار اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی فعالیت می‌کنند که تا آخر ۱۴۰۰ حدود ۸۰ درصدشان به سن فرسودگی می‌رسند  که در شرایط فعلی شهرداری های کل کشور رویه بازسازی را جایگزین نوسازی کرده اند.
وی افزود: در این خصوص براساس اعلام وزارت کشور شهرداری ارومیه نسبت به سایر شهرداری های کشور پیشتاز بوده و از وضعیت بهتری برخورداراست
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارومیه درخصوص عملکرد شهرداری ارومیه در نوسازی و بازسازی اتوبوس های شهری گفت: شهرداری ارومیه در سال 97 تعداد 14 دستگاه اتوبوس نو خریدار و به ناوگان اتوبوس شهری اضافه کرد.
وی اظهار کرد:   همچین از سال 95 با مشارکت و همکاری رانندگان بخش خصوصی اقدام به بازسازی اتوبوس های شهری کرده و در این مدت از سال 95 تا ابتدای شهریور ماه سال جاری، تعداد 311 دستگاه اتوبوس بازسازی شده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارومیه  ضمن تشکر از تلاش مدیریت و همکاران سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری و رانندگان بخش خصوصی درخصوص موارد بازسازی شده توسط واحد کارگاهی اداره نظارت سازمان گفت: موارد بازسازی اتوبوس ها درحالت کلی شامل؛ صافکاری و تعویض ورق فرسوده بدنه اتوبوس،تعویض و تعمیر صندلی و تودوزی صندلی، تعمیر موتور و گیربکس و پمپ باد، تعویض شیشه ها و چراغها، تعمیر پمپ باد، تعویض و تعمیر کف  اتوبوس ها و رنگ آمیزی بدنه می باشد.
وی با ابراز امیدواری برای گشایش اقتصادی و حمایت دولت جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل عنوان کرد: بدون شک شهروندان ارومیه ای لایق  خدمات بهتری درحوزه حمل و نقل درونی شهری هستند و  در این راستا هم شهرداری ارومیه تلاش می کند تا با استفاده از امکانات موجود بتواند خدمات بهتری را به شهروندان ارائه دهد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات