بهره‌مندی افزون بر ۲۸۱ هزار نفر از روستائیان از نعمت آب شرب سالم و پایدار/ مردم همدان دغدغه تامین آب شرب در بلندمدت را نداشته باشند/ بهره‌برداری از ۴۰ پروژه هوشمندسازی صنعت برق در آینده نزدیک

بهره‌مندی افزون بر ۲۸۱ هزار نفر از روستائیان از نعمت آب شرب سالم و پایدار/ مردم همدان دغدغه تامین آب شرب در بلندمدت را نداشته باشند/ بهره‌برداری از ۴۰ پروژه هوشمندسازی صنعت برق در آینده نزدیک

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "رضا اردکانیان" روز یکشنبه در آئین افتتاح همزمان طرح‌های آبرسانی به ۴۴۸ روستا در ۲۰ استان کشور که در چارچوب هفته بیست و یکم از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، در سالن شهدای استانداری همدان برگزار شد، با اشاره به تداوم برنامه توسعه و عمران کشور با وجود تحریم‌ها افزود: در سال جهش تولید با توجه به نقش مهم و موثر آب، برق و انرژی در طرح‌های تولیدی کشور، امسال موفق شدیم با همکاری همه دست‌اندرکاران در سازمان دولت و بخش خصوصی، تابستان گرم و طولانی را بدون خاموشی برنامه‌ریزی شده با افزایش عرضه انرژی به میزان بیش از چهار درصد نسبت به سال قبل، افزایش بیش از ۳۰ درصدی صادرات انرژی و نیز کاهش اوج بار مصرف که سرمایه بزرگی برای صنعت برق کشور است پشت سر بگذاریم و در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، بر اساس وعده‌ای که با مردم داشتیم، اتمام و به بهره‌برداری رساندن ۲۵۰ پروژه بزرگ آب، برق و فاضلاب را دنبال کنیم.
وی اضافه کرد: تا زمان حاضر یکصد و هشتمین پروژه از این تعداد افتتاح شد و مابقی پروژه‌ها مطابق برنامه به ثمر خواهد رسید.
وی خاطرنشان کرد: از جمله پروژه‌های ساز و کاری در صنعت برق، کم کردن ضرورت حضور مردم برای پیگیری مسائل و دنبال کردن درخواست‌هایشان است که در آینده نزدیک طرح بزرگی شامل ۴۰ پروژه هوشمندسازی را در این راستا به بهره‌برداری خواهیم رساند.

اردکانیان گفت: طرح‌های پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، شامل سدهای مخزنی است که تاکنون ۷ سد در سال جاری به بهره‌برداری رسیده که آخرین این‌ها سد نعمت آباد در شهرستان اسدآباد استان همدان است و این، چهل و ششمین سدی است که در دولت تدبیر و امید از مجموعه ۱۹۰ سد تحت بهره‌برداری کشور افتتاح شد.
وی افزود: ۴۵ هزار هکتار شبکه‌های آبیاری و زهکشی به بهره‌برداری رسیده و در مجموع ۴۴۸ روستا در سراسر کشور جزو طرح‌های آبرسانی روستایی است که به اتمام رسید.
وی گفت: در بخش آبرسانی شهری، پنج طرح بزرگ، هفت تصفیه‌خانه فاضلاب و دو تصفیه خانه آب مطابق برنامه به بهره‌برداری رسید.
وزیر نیرو ادامه داد: در بخش برق هم، ۹ نیروگاه حرارتی و دو نیروگاه مقیاس کوچک به ظرفیت بیش از ۱۴۰۰ مگاوات افتتاح شده و این مسیر تا پایان سال ادامه خواهد داشت به نحوی که بتوان سال آینده در گزارش پایانی خدمت ملت ایران، عرضه بداریم که در طول ۸ سال فعالیت دولت تدبیر و امید بیش از ۲۰ هزار مگاوات به ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور افزوده شده که نقش تعیین کننده‌ای در تهیه انرژی و تدارک زیرساخت‌های لازم برای طرح‌های مختلف در بخش‌های عمرانی و تولیدی دارد.
وزیر نیرو اظهار داشت: امسال، علاوه بر طرح‌های ساخت و سازی، پروژه‌های ساز و کاری هم در برنامه پویش قرار گرفته است، چرا که اصلاح و بهبود ساز و کارها نقش تعیین کننده‌ای در ارائه خدمت موثرتر به مردم دارد.

**مردم همدان دغدغه تامین آب شرب در درازمدت را نداشته باشند

اردکانیان با بیان این که که مردم همدان دغدغه تامین آب شرب در درازمدت را نداشته باشند گفت: در همین دولت، این موضوع را به شکل مناسب و مقدوری در مسیر اطمینان بخشی قرار خواهیم داد که نه امسال و سال آینده که در سال‌های پیش رو از این حیث نگرانی وجود نداشته باشد،  چرا که همانند بخش برق ، مردم همدان در کلیت خوش مصرف هستند و قدر آب و انرژی را می‌دانند.

وزیر نیرو همچنین با اشاره به تامین آب نیروگاه‌ها از جمله در همدان از محل پساب تصفیه شده به عنوان یک اقدام ارزنده و الگووار در کشور گفت: امید است این کارها توسعه یابد. مصرف نیروگاه از محل آب‌های زیرزمینی قبلا ۱۵ میلیون متر مکعب در سال بود که آسیب زیادی به منابع زیرزمینی و به طریقی به اطمینان بخشی آب شرب می‌رساند، در حال حاضر پساب تصفیه‌خانه فاضلاب همدان به میزان ۱۲ میلیون متر مکعب در حال تامین است و چاه‌ها هم پلمب شده و مسلوب‌المنفعه به نفع تعادل بخشی به منابع زیرزمینی هستند.
وی درباره تخصیص آب به منطقه ویژه اقتصادی جهان آرا هم گفت: به میزان سه میلیون متر مکعب از طرف وزارت نیرو این تخصیص داده شده و مطالعات آن هم توسط شرکت آب منطقه‌ای انجام گرفته است.
اردکانیان افزود: ۲۰ کیلومتر خط انتقال پساب از محل نیروگاه به منطقه ویژه قرار است با مشارکت بخش خصوصی انجام شود و سرمایه‌گذاران از این حیث و همچنین از حیث برق دغدغه‌ای نداشته باشند.
وی از در دست اجرا بودن ۵۴ پروژه صنعت آب و برق در استان همدان با سرمایه‌گذاری ۴۲۰۰ میلیارد تومانی خبر داد و گفت: این پروژه‌ها دنبال می‌شود و با کمک هم سهمی ولو کوچک در این تابلوی بسیار زیبا و باشکوهی که از پایمردی و فعالیت و موفقیت ملت ایران در این ایام در حال ترسیم است داشته باشیم و مثل یک عکس یادگاری بسیار ارزشمند، به فراخور نقشی که داریم جایی در این عکس در تاریخ سرافرازانه ملت ایران برای خودمان ثبت و ضبط کنیم.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات