نخستین همایش ملی تنوع‌زیستی مجازی برگزار می‌شود

نخستین همایش ملی تنوع‌زیستی مجازی برگزار می‌شود

مدیرکل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: به علت شیوع ویروس کرونا، نخستین همایش ملی تنوع‌زیستی، هفته سوم مهره ماه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش "پارما" از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، محمد مدادی افزود: با اتمام فرآیند داوری مقالات رسیده آماده برگزاری اولین همایش ملی تنوع زیستی هستیم که با توجه به شرایط موجود به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: در مجموع 88 مقاله در محورهای 12 گانه اعلام شده به دبیرخانه اولین همایش ملی تنوع زیستی ارسال شد که پس از داوری 25 مقاله در بخش سخنرانی و 41 مقاله در بخش پوستر پذیرفته شد، در بخش انتخاب کتاب برتر تنوع زیستی، 23 کتاب به دبیرخانه رسید که پس از داوری 6 کتاب به عنوان کتاب های برتر انتخاب و از میان آنها یک کتاب به عنوان کتاب برگزیده مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

مدیر کل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: تمامی فرآیندهای مقدماتی این همایش نیز اعم از دریافت مقالات، داوری و ... به صورت الکترونیک بود.

به گفته وی هشت عنوان کارگاه آموزشی آنلاین نیز در حاشیه همایش با حضور اساتیدی از داخل و خارج کشور برگزار می شود که فرایند ثبت نام متقاضیان از طریق وب سایت همایش در حال انجام است.

این همایش در چهار رویکرد اصلی شناخت و معرفی تنوع زیستی کشور و مطالعات بنیادین آن، حفاظت در سطوح سه گانه بهره برداری پایدار از تنوع زیستی و آموزش و جریان سازی در سطوح مختلف جامعه برگزار و در بیش از 10 محور بر اساس ضرورت علمی و اجرایی موجود نسبت به پذیرش مقالات اقدام خواهد کرد.

رویکردهای نوین در حفاظت، مدیریت گونه ها و جمعیت ها، ابعاد حقوقی و بین المللی تنوع زیستی، اثرات تغییرات اقلیم بر تنوع زیستی، کشاورزی پایدار، دانش بومی و مشارکت آگاهانه در حفظ تنوع زیستی محورهای مهم این همایش است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات