طرح آبرسانی به 59 روستای استان کرمانشاه افتتاح شد

طرح آبرسانی به 59 روستای استان کرمانشاه افتتاح شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، این پروژه‌ها در شهرستان‌های؛ کرمانشاه 19 روستا، صحنه 17 روستا، سرپل ذهاب 10 روستا، ثلاث باباجانی 4 روستا، گیلانغرب 4 روستا، کنگاور 3 روستا، سنقروکلیایی یک روستا، دالاهو یک روستا، در بیست و یکمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران وارد مدار بهره‌برداری شدند.
برای اجرای طرح های آبرسانی به این روستاها بیش از 297 میلیارد ریال اعتبار هزینه شد و افزون بر 14 هزار نفر از روستاییان نیز از آب شرب بهداشتی و سالم بهره مند شدند.
"علیرضا کاکاوند" مدیرعامل شرکت آبفای استان کرمانشاه در این مراسم گفت: با افتتاح این طرح‌ها 3 هزار و 972 خانوار با جمعیتی بالغ بر 14 هزار و 360 نفر از آب شرب سالم  برخوردار ‌شدند.
وی با تاکید بر اینکه در مجموع برای آبرسانی به این روستاها بیش 297 میلیارد و 800 میلیون ریال هزینه شده است، ادامه داد: برای اجرای این پروژه‌ها 124 کیلومتر خط انتقال، 17 کیلومتر شبکه توزیع آب، 3 ایستگاه پمپاژ با توان پمپاژ 52 لیتر برثانیه، 860 مترمکعب مخزن، اجرا شده است.
وی مجموع اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم این پروژه‌ها را 100 نفر اعلام کرد.
مدیرعامل شرکت آبفای استان کرمانشاه، با تأکید بر اینکه اجرای پروژه‌های زیرساختی مثل آب و فاضلاب در روستاها رونق کشاورزی را نیز می‌تواند به دنبال داشته باشد، افزود: پروژه های اجرا شده آبرسانی در روستاهای استان منجر به مهاجرت معکوس از شهر به روستا شده است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات