جزئیات اجرای پروژه‌های مشترک آبی در ۲۲ کشور

جزئیات اجرای پروژه‌های مشترک آبی در ۲۲ کشور

http://www.bananews.ir/معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از مذاکره و انجام برخی پروژه های مشترک آبی در ۲۲ کشور جهان خبر داد و گفت: سد و نیروگاه تاجیکستان بزودی نهایی می شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمدرضا عطارزاده در گفتگو با مهر از انجام برخی پروژه های مشترک در زمینه های مختلف آبی از جمله سد سازی با کشورهای خارجی خبر داد و گفت: در حال حاضر با ۲۲ کشور جهان انجام برخی پروژه های مشترک برنامه ریزی شده است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا اظهارداشت: همچنین مذاکراتی در قالب کمیسیون های مشترکی که با کشورها برگزار می شود صورت می گیرد. از این طریق برخی درخواست های کشورهای خارجی برای انجام کارهای مشترک بررسی شده است.

عطارزاده با تاکید بر اینکه در حال حاضر در چند کشور کارهای عملیاتی در حوزه های مختلف آغاز شده است، بیان داشت: هم اکنون مهم ترین کار تکمیلی به پایان رساندن احداث سد و نیروگاه سنگ توده در تاجیکستان است که توسط شرکت فرآب در حال انجام است.

این مقام مسئول در وزارت نیرو با اظهار امیدواری نسبت به نهایی شدن این پروژه خارجی تا چند ماه آینده تاکید کرد: تکمیل این پروژه می تواند در کلیه فازها یک اقدام خیلی خوبی برای توسعه صدور خدمات فنی و مهندسی به سایر کشورها محسوب شود.

معاون وزیر نیرو همچنین از انجام یک پروژه در کشور کنیا خبر داد و گفت: در کشور کنیا نیز اقداماتی در زمینه سد سازی و احداث نیروگاه داشتیم که نهایی شده و به بهره برداری رسیده است.

عطارزاده خاطرنشان کرد: همچنین در کشور سودان هم چند تصفیه خانه در حال ساخت است و برخی پروژه های دیگر نیز در سایر کشورها در حال انجام داریم.

 

 

    نظرات