تخریب مستحدثات واقع در بستر رودخانه جاجرود در امور آب ورامین

مدیر امور منابع آب ورامین از رفع تصرف بستر رودخانه جاجرود با تخریب هشت مورد ساخت و ساز غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "محمد داوودی" با اعلام خبر فوق اظهار داشت: در جهت افزایش ظرفیت آبگذری و جلوگیری از بروز سیلاب های احتمالی، با تلاش و پیگیری مامورین منطقه، هشت باب منزل مسکونی واقع در داخل بستر رودخانه جاجرود در محدوده روستا قشلاق اول داود آباد از توابع شهرستان قرچک شناسایی، تخریب و رفع تصرف شد.

داوودی با اشاره بر اینکه تخریب این مستحدثات از اواخر سال ۹۸ تا به امروز ادامه داشته است،گفت: با توجه به اینکه ساکنین خانه های مذکور جزو اقشار کم برخوردار جامعه بودند این امور با پیگیری مکرر موضوع، از اداره راه و شهرسازی شهرستان و با حمایت های فرماندار شهرستان ورامین، مقدمات اسکان افراد مذکور را در واحدهای مسکن مهر فراهم کرده و افراد مبادرت به تخلیه منازل واقع در بستر رودخانه و انتقال به خانه های تحویلی اداره راه و شهرسازی نمودند.

مدیر امور منابع آب شهرستان ورامین با اشاره بر ارتباط تنگاتنگ و موثر دستگاه قضایی با این امور تصریح کرد: پس از انتقال افراد ساکن در حریم رودخانه مذکور به منازل جدید، با پیگیری های صورت گرفته، حکم قضایی لازم از دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قرچک اخذ و مستحدثات یاد شده تخریب و محدوده مورد نظر در اراضی بستر رودخانه آزادسازی گردید.

وی در ادامه افزود: با این اقدام ضمن رفع مزاحمت های آبگذری برای رودخانه و ایمن سازی مجرا برای سیلاب های احتمالی و حوادث ناشی از تخریب منازل مذکور در نتیجه سیلاب، از بروز تنش های اجتماعی مربوطه نیز جلوگیری به عمل آمد.

داوودی در پایان با بیان اینکه این اقدامات تا رفع تصرف کامل بستر رودخانه جاجرود در محدوده روستای قشلاق اول داود آباد ادامه خواهد یافت، خاطر نشان کرد: امور منابع آب شهرستان ورامین در جایگاه حاکمیتی خود با هرگونه تخلف و تصرف مطابق با قانون و بدون هیچ گونه اغماضی برخورد لازم را به عمل خواهد آورد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات