برگزاری دومین دوره مسابقات کشوری «سازه‌های ماکارونی» در مشهد

برگزاری دومین دوره مسابقات کشوری «سازه‌های ماکارونی» در مشهد

http://www.bananews.ir/دومین دوره مسابقات کشوری «سازه‌های ماکارونی» با رویکرد پدافند غیرعامل در دو گرایش سنگین و سازه با بار ضربه‌ای به همت موسسه آموزش عالی خاوران مشهد در سالن همایش مجتمع فرهنگی آیه‌های مشهد برگزار شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) دکتر محمد رضا مباشری، رییس موسسه آموزش عالی خاوران مشهد در حاشیه برگزاری دومین دوره مسابقات کشوری سازه‌های ماکارونی به ایسنا گفت: طراحی سازه‌های پل ماکارونی با جک هیدرولیکی و حلقه‌های چوبی برای اولین بار در ایران توسط این موسسه و گرایش بار ضربه‌ای برای اولین بار در دنیا برای شبیه‌سازی سازه‌های گنبدی انجام شده است.

وی در تشریح هدف شبیه سازی سازه‌ها افزود: با توجه به این‌که نیروگاه‌های هسته‌ای ایران ساختار گنبدی شکل دارند، باید در راستای بمباران‌های احتمالی مقاومت داشته باشند.

وی اظهار کرد: سطح برگزاری مسابقات نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته و تعداد شرکت کنندگان دو برابر شده است که از دانشجویان رشته‌های عمران، ‌شهرسازی، معماری و مکانیک دانشگاه‌های مختلف داخلی بوده‌اند.

مباشری از تشکیل تیم‌هایی در داخل و خارج از موسسه برای طراحی مسابقات جدید در راستای جهت دهی پژوهش‌ها برای رفع نیازهای کشور خبر داد و افزود: متاسفانه بسیاری از پژوهش‌هایی که در دانشگاه‌های دیگر انجام می‌پذیرد، با نیازهای ما بیگانه است و این یعنی از بین بردن انرژی و مهاجرت مغزها.

مباشری در ادامه از برگزاری کنفرانس بین‌المللی «SASTECH» در مالزی خبر داد و گفت: امسال مجلات زیادی از ما حمایت می‌کنند و انتظار داریم تعداد شرکت کنندگان غیر ایرانی بیشتر باشد.

وی این کنفرانس‌ها را عرصه‌ای برای نمایش توانمندی‌های ایران در منطقه دانست.

دومین دوره مسابقات کشوری سازه‌های ماکارونی با ارائه حدود ۱۷۸ سازه توسط بیش از ۱۲۰ تیم از ۸۵ دانشگاه داخلی و ۱۳ استان کشور از ۲۵ آبان ماه به مدت دو روز در سالن همایش مجتمع فرهنگی آیه‌های مشهد برگزار شد.

 

 

    نظرات