«اشک‌واره حسینی» در فرهنگ‌سرای علامه فیض کاشانی برگزار شد

«اشک‌واره حسینی» در فرهنگ‌سرای علامه فیض کاشانی برگزار شد

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان در این محفل ادبی که با حضور جمعی از مسئولان شعر دوست کاشانی و اعضای انجمن‌های شعری کاشان اجرا شد، پیرامون نعمت‌هایی که خداوند در اختیار انسان‌ها قرار داده و کارایی هریک از آن‌ها سخن گفت.

آیت‌الله سلیمانی با بیان اینکه این شب شعر آیینی و بیان مرثیه‌های سوگواره حسینی، تجلی نعمات الهی بود، نعمت‌های خدا به انسان را بی‌شمار دانست که هیچ انسانی قدرت شمارش آن را ندارد.

وی با یادآوری نعمت‌های ظاهری، باطنی ، معنوی و نعمت مادی، به نعمت هنر، فصاحت ، بلاغت، کنایه و استعاره  به عنوان نعمت بزرگی که پروردگار متعال به هنرمندان کرامت نموده، اشاره کرد و گفت: به دلیل همین کرامت است که شاعران با فهم، درک و معرفت در قالب کلمات، مشاهدات خود را به صورت شعر بیان می‌کنند.

به گفته نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، ذوق شعر، نعمت الهی است که این نعمت‌ باقی نمی‌ماند، مگر اینکه شاعران برای ماندگاری و جاودانه شدن آثارشان همچون محتشم کاشانی به‌صاحب نعمت و به دریای بیکران نعمت متصل شوند.

شعر خوانی ۱۰ تن از شاعران کاشانی به همراه مهدی رحیمی و حجت سیادت از قم، اجرای گروه سرود فانوس از برنامه های این شب شعر باشکوه بود.

اهدای کتاب جام سخن از حسین عبدالرحیمیان به میهمانان، ذکر اشعار محتشم کاشانی و یادبود شعرای آئینیِ معاصر و فقید کاشان نیز از دیگر برنامه‌های "اشک واره حسینی" بود.

شایان ذکر است، فرهنگسرای علامه فیض‌کاشانی در نظر دارد برنامه‌های مختلفی را در خصوص بزرگان، مشاهیر و چهرهای علمی و ادبی دارالمومنین کاشان برگزار شد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات