برگزاری اولین نشست تخصصی پدافند غیرعامل شهرداری تبریز در منطقه ۶

برگزاری اولین نشست تخصصی پدافند غیرعامل شهرداری تبریز در منطقه ۶

به گزارش شهریار، اولین نشست تخصصی مربوط به پدافند غیرعامل شهرداری تبریز با حضور محمدباقر آقایی مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری، حسین آذرنیا مدیر پدافند غیرعامل شهرداری تبریز، سامان احمدزاده شهردار منطقه ۶ تبریز به همراه چندتن از معاونین و مدیران منطقه، امروز سه شنبه برگزار شد.

سامان احمدزاده با اشاره به بررسی موارد مربوط به الزامات و اصول پدافند غیرعامل در سطح منطقه گفت: شناسایی و رصد مراکز پرخطر، آسیب ها و تهدیدات حوزه های زیست محیطی، شیمیایی و کالبدی در سطح حوزه با  توجه به تراکم بالای مراکز صنعتی و کارخانجات و همجواری بافت های مسکونی و صنعتی، ایجاد پایگاه های امداد رسانی و ایستگاه های آتشنشانی در سطح حوزه بسیار حائز اهمیت است که در ادامه مقرر شد هماهنگی های لازم جهت بازدید از کارخانه سازه های سبک برای اسکان اضطراری از سوی کمیته پدافند غیرعامل منطقه، به عمل آید.

در ادامه موارد مربوط به اجرای مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان توسط شهرداری مورد تاکید قرار گرفت و مصوب شد اقدامات لازم در خصوص دفاع شهری، الزامات و اصول پدافند غیرعاملی نیز به طور کامل رعایت و اجرایی گردد.

همچنین مقرر شد در پایان مقرر شد سناریوی مربوط به هر آسیب و تهدید توسط شهرداری تبریز  آماده و برنامه ریزی های لازم جهت اجرای رزمایش مربوطه در سطح منطقه، انجام شود همچنین در خصوص برگزاری دوره های آموزشی عمومی و تخصصی پدافندغیرعامل و با توجه به نزدیکی هفته پدافند غیرعامل نسبت به تبلیغات محیطی در سطح منطقه اقدام و تشکیل جلسات کمیته پدافند غیرعامل به ریاست شهردار منطقه تداوم داشته باشد.

در پایان این جلسه از زحمات شهردار منطقه ۶ تبریز در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و اقدامات پیشگیری از شیوع  بیماری کووید-۱۹ در سطح منطقه، تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات