جلوگیری از تخلیه سالیانه بیش از ۸۹ هزار متر مکعب آب در شهریار

مدیر امور منابع آب شهرستان های شهریار، ملارد و قدس از انسداد شش حلقه چاه غیر مجاز در محدوه عملکرد این امور طی یک هفته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "محمدرضا گیتی پژوه" با اعلام مطلب فوق افزود: با تلاش گروه گشت و بازرسی و با همکاری کارشناسان حقوقی و اخذ دستور قضایی شش حلقه چاه غیرمجاز به عمق ۲۳۵ متر و دبی ۴.۵ لیتر بر ثانیه در محدوده عملکرد این امور پر و مسدود شد.

مدیر امور منابع آب شهریار با اشاره به اینکه این چاه ها در جهت اجرای قانون توزیع عادلانه آب و برخورد با بهره برداری غیر مجاز از منابع آب مسدود شده است، تصریح کرد: با انجام این عملیات از تخلیه سالیانه ۸۹ هزار و ۱۰۰ متر مکعب آب از سفره های آب زیرزمینی این امور جلوگیری به عمل آمد.

گیتی پژوه با تاکید بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ دستگاه قضا و امور منابع آب شهریار گفت: با پیگیری های واحد بازرسی و نظارت و با اخذ حکم قضایی یک دستگاه تانکر غیرمجاز حمل آب  به همراه ادوات آبفروشی و یک دستگاه حفاری ضربه ای در حین حفاری  توقیف و به پارکینگ مورد نظر این امور منتقل شد.

وی با بیان اینکه شناسایی و برخورد با چاه های غیرمجاز از وظایف ذاتی و قانونی این امور به شمار می رود، افزود: در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و صیانت از سفره های آبی، ۸ حلقه چاه غیرمجاز شناسایی و بلافاصله نسبت به تشکیل پرونده برای آن ها اقدام شد.

گیتی پژوه با بیان اینکه در طرح احیاء و تعادل‌بخشی منابع آب‌های زیرزمینی باید وضعیت بحرانی منابع آبی را با بهبود مصرف آب در بخش های اساسی از جمله کشاورزی که مهمترین و پر مصرف ترین می باشد کنترل کرد خاطر نشان کرد: انسداد چاه‌های غیرمجاز، تغذیه مصنوعی و جلوگیری از اضافه برداشت از چاه‌های مجاز در دستور کار قرار دارد تا با اجرای این طرح بتوانیم در منابع و سفره های آب زیرزمینی و بعضی از دشت‌های استان تعادل نسبی را برقرار و روند افت آب‌های زیرزمینی را کاهش دهیم.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات