3 روستا با جمعیت 1100 نفر تحت پوشش تصفیه‌خانه آب گلپایگان قرار گرفت

3 روستا با جمعیت 1100 نفر تحت پوشش تصفیه‌خانه آب گلپایگان قرار گرفت

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "ناصر دهقادنی" با اعلام این خبر، اظهار کرد: در حال حاضر 50 درصد آب شرب مجتمع 26 روستایی جلگه از تصفیه‌خانه آب گلپایگان تامین می‌شود که در تلاشیم با احداث یک باب مخزن با ظرفیت ذخیره یک‌هزار مترمکعبی و اجرای خط انتقال از تصفیه‌خانه، آب شرب همه ساکنان این مجتمع روستایی را از این تصفیه‌خانه تامین کنیم.
وی با بیان اینکه ساخت مخزن یک‌هزار مترمکعبی مجتمع روستایی زرنجان 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: هم‌اکنون 49 روستا با جمعیتی بالغ بر 14 هزار و 500 نفر تحت پوشش شرکت آبفای گلپایگان قرار دارد.
مدیر آبفای گلپایگان عنوان کرد: در حال حاضر از 49 روستای گلپایگان، 15 روستا به‌طور کامل تحت پوشش طرح آبرسانی از تصفیه‌خانه گلپایگان قرار دارند و 26 روستای مجتمع زرنجان هم با بهره‌مندی از 400 دستگاه مخزن 2 هزار مترمکعبی بیش از 50 درصد آب شرب آنها از طریق تصفیه‌خانه گلپایگان تامین می‌شود .
دهقادنی افزود: هم اکنون 11 روستا در منطقه گلپایگان به دلیل پراکندگی و مسافت طولانی تحت پوشش تصفیه‌خانه گلپایگان نبوده و آب شرب آنها از منابع محلی مانند چاه و چشمه تامین می‌شود که انتظار می‌رود در سال‌های آینده این روستاها نیز با اجرای خطوط انتقال از آب تصفیه‌خانه بهره‌مند شوند.
وی توزیع عادلانه آب شرب میان روستائیان را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: در سال جاری با احداث حوضچه، نصب فشار‌شکن، فلومتر و والو روی شبکه‌های توزیع، آب شرب میان اهالی روستاها به صورت عادلانه توزیع شد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات