تصفیه‌خانه فاضلاب شماره 2 شیراز میزبان اصحاب رسانه بود

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی آبفا شیراز، در نشست خبری و بازدید اصحاب رسانه از پروژه عظیم تصفیه‌خانه فاضلاب شماره 2  که هم‌زمان با هفته دفاع مقدس صورت گرفت، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل آبفا شیراز اظهار داشت: تصفیه‌خانه فاضلاب شماره 2 در تیرماه سال جاری به‌صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس‌جمهور افتتاح شد.

بهمن بهروزی افزود: ازآنجا که تجهیزات به کار رفته در این پروژه خارج از کشور تهیه‌شده به دلیل وجود تحریم‌ها روند اجرای پروژه طولانی شد.

وی در ادامه سخنان خود به سیمای کلی شبکه و فرایند تصفیه فاضلاب در کلان‌شهر شیراز اشاره کرد و گفت: کلان‌شهر شیراز با جمعیتی حدود 2 میلیون نفر است که برای این تعداد حدود 3400 کیلومتر شبکه فاضلاب طراحی‌شده که از  این میزان 2420 کیلومتر اجراشده است.

مدیرعامل آبفا شیراز تصریح کرد: با افتتاح دو مدول تصفیه‌خانه فاضلاب شماره 2 شیراز در کنار تصفیه‌خانه‌ فاضلاب شماره 1 جمعیت حدود یک‌میلیون و 40 هزار تحت پوشش قرارگرفته که برای مابقی میزان جمعیت باید تصفیه‌خانه احداث شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اسناد مناقصه مدول های سوم و چهارم  تصفیه خانه فاضلاب شماره 2 نیز دردست تهیه است که به‌زودی مناقصه آن برگزار خواهد شد.

در این بازدید از تصفیه‌خانه  فاضلاب  و  نشست  خبری  فرصتی برای پرسش و پاسخ اصحاب رسانه با مدیرعامل آبفا شیراز در مورد پروژه های آب و فاضلاب شهرستان شیراز فراهم شد و ظرفیت تصفیه فاضلاب در این دو مدول 150000 متر مکعب در شبانه روز خواهد بود.

گفتنی است تصفیه‌خانه فاضلاب شماره 2 مدرن‌ترین و بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه در جنوب کشور جنب شهرک صنعتی  شیراز قرارگرفته است. این پروژه عظیم شامل 5 مدول است که مدول های اول و دوم تیرماه سال جاری توسط رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید. با شروع بهره‌برداری از دو مدول تصفیه‌خانه فاضلاب شماره 2 از ورود حدود 100 هزار مترمکعب فاضلاب خام در ‌روز به محیط‌زیست جلوگیری شد.

ورود این تصفیه‌خانه فاضلاب بزرگ به مدار بهره‌برداری به بهبود شرایط زیست‌محیطی و دفع فاضلاب اراضی اطراف شهر شیراز، رودخانه‌ها و مسیل‌های منطقه، بهبود کیفیت آب‌های زیرزمینی منطقه، کاهش آلودگی‌های موجود منابع آب و جلوگیری از افزایش آلودگی‌ها در آینده منجرشده است.

همچنین از دیگر مزایای بهره‌برداری این پروژه عظیم تصفیه و بازیافت فاضلاب و تولید پساب و کود قابل‌استفاده درفضای سبز، کشاورزی و صنعت، رفع مشکلات موجود مربوط به احداث چاه‌های جذبی، تخلیه فاضلاب و زحمات مربوط به نگهداری از سیستم‌های فاضلاب موجود در منطقه، جلوگیری از بیماری‌های ناشی از آلودگی‌های فاضلاب و نهایت بازچرخانی بخشی از پساب تولیدی به‌منظور تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب شیراز

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب شیراز

    شرکت آب و فاضلاب شیراز

    شرکت آب و فاضلاب شیراز یک شرکت در شهر شیراز می باشد

      نظرات