برق‌رسانی به 3 روستا‌ از توابع بخش زارچ در استان یزد

برق‌رسانی به 3 روستا‌ از توابع بخش زارچ در استان یزد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "آرش نواب" در حاشیه بهره‌برداری از سه طرح برق‌رسانی روستا‌های خورشید آباد، دشت ده و حجت آباد از توابع بخش زارچ که به مناسبت هفته دفاع مقدس انجام شد، افزود: این سه روستا جزو روستا‌های بالای پنج خانوار به شمار می‌آید که در مجموع 46 خانوار به صورت دائم و فصلی در آن سکونت می‌کنند.
وی با بیان اینکه برای بهره‌برداری از این طرح‌ها در مجموع ۷ میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: در این طرح برای برق‌رسانی به روستای حجت‌آباد چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، روستای دشت‌ده یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال و روستای خورشید آباد یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال هزینه شده است.
این مسئول با اشاره به اینکه هم اکنون ۹۹ و هفت صدم درصد از روستا‌های استان از نعمت برق برخوردارند، خاطرنشان کرد: هم اکنون تنها ۳۳ روستا بالای پنج خانوار در استان از نعمت برق برخوردار نیستند و تلاش می‌کنیم تا نیمه سال ۱۴۰۰ با برق‌رسانی به این روستا‌ها، پرونده برق‌رسانی به روستا‌های استان را ببندیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد، مهاجرت معکوس روستائیان از شهرها، رونق تولید و اشتغال روستاها، ایجاد شرایط برای سرمایه‌گذاری بخش‌های مولد تولید و گسترش دامپروری را از اهداف برق‌رسانی به این سه روستا عنوان کرد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات