احداث تونل‌های انحراف آب در پروژه سد دالکی بوشهر

احداث تونل‌های انحراف آب در پروژه سد دالکی بوشهر

مدیر طرح های توسعه منابع آب شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر در مصاحبه ای به تشریح آخرین اقدامات اجرایی سد دالکی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، مهندس جهانگیر کدخداپور اظهار کرد: احداث تونل های انحراف آب به عنوان مهم ترین فعالیت پروژه و مسیر بحرانی آن، علاوه بر دشواری های اجرایی، به عنوان پیش نیاز برای انجام سایر فعالیت ها نیز محسوب می شود.

وی افزود: پس از انحراف آب در مرداد ماه سال جاری، فعالیت های کارگاه سد دالکی با سرعت دو چندان در حال اجرایی شدن است و همه ی جبهه های کاری این طرح، به صورت همزمان در حال فعالیت می باشند.

مدیرطرح های توسعه منابع آب شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر با اشاره به برخی از اقدامات در حال انجام در این پروژه گفت: ادامه خاکبرداری و سنگبرداری فرازبند در جناحین و همچنین به صورت همزمان با آن، شروع خاکریزی بخشی فرازبند، از مهم ترین اقدامات در حال انجام جهت تکمیل سیستم انحراف آب این سد است.

کدخداپور اضافه کرد: حمل و دپوی مصالح مورد نیاز برای خاکریزی پوسته و هسته فرازبند، تکمیل لاینینگ تونل شماره 2 با استفاده از 2 قالب 11 متری و ادامه خاکبرداری مسیر سرریز سد، از دیگر فعالیت های اجرایی این پروژه می باشد.

نماینده مجری طرح سد دالکی با مطلوب ارزیابی کردن سرعت پروژه افزود: به منظور تسریع در روند اجرایی و بهره وری حداکثر از منابع در دسترس، ماشین آلات (شامل کامیون، بیل مکانیکی، غلتک، تانکر آبپاش و ...) و نیروی انسانی فعالی در این پروژه  افزایش یافته است.

وی افزود: همچنین مصالح مورد نیاز به ویژه میلگرد، سیمان، شن و ماسه نیز برای ادامه احداث پروژه، تهیه و تدارک دیده شده است.

کدخداپور تصریح کرد: علیرغم موانع مالی موجود، این پروژه در سه شیفت فعال و به صورت شبانه روزی در حال طی کردن مراحل اجرایی خود می باشد و در صورت تامین مالی و تخصیص اعتبار، طبق برنامه زمانبندی به آبگیری و بهره برداری خواهد رسید.

این گزارش می افزاید: سیستم انحراف آب سد دالکی شامل دو رشته تونل به طول مجموعاً 1500 متر و یک فرازبند به ارتفاع 60 متر می باشد. این سد بر روی رودخانه دالکی در شهرستان دشتستان در حال ساخت است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات