تقدیر سفیران سبز از شهروندان دوچرخه سوار

تقدیر سفیران سبز از شهروندان دوچرخه سوار

به گزارش روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین؛ جهانگیری گفت: استفاده از ظرفیت سفیران سبز در مسیرهای دوچرخه یکی از اقدامات فرهنگی است که می تواند در ترویج فرهنگ دوچرخه سواری بین شهروندان موثر واقع شود.


وی عنوان کرد: در این راستا از فرصتی که تقارن اول مهر با روز جهانی بدون خودرو فراهم کرده، استفاده کردیم و با استقرار نیروهای انسانی با لباس های سبز رنگ در مسیرهای دوچرخه گامی هر چند کوچک برای ترویج فرهنگ دوچرخه سواری برداشتیم.


مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین تصریح کرد: سفیران سبز با حضور در مسیرهای دوچرخه با اهدای شاخه گل از شهروندان دوچرخه سوار تقدیر کرده و به این ترتیب با جلب توجه سایر شهروندان به نوعی سایر شهروندان را به استفاده از دوچرخه در ترددهای درون شهری ترغیب می کنند.


جهانگیری گفت: با توجه به اینکه با شیوع بیماری کرونا روبرو هستیم، استفاده از دوچرخه در ترددهای درون شهری می تواند در حفظ سلامتی شهروندان نیز موثر واقع شود زیرا از یک سو دوچرخه سواری ورزشی است که موجب تقویت سیستم ایمنی و ارتقا سطح روحی شهروندان می شود و از سوی دیگر یک وسیله نقلیه پاک به شمار می رود که استفاده از آن به دلیل شخصی بودن احتمال ابتلا به بیماری کرونا را هنگام حضور در سطح شهر کاهش می دهد.
وی خاطرنشان کرد: کاهش آلودگی هوا و بار ترافیکی معابر از دیگر مزایای استفاده از دوچرخه در ترددهای درون شهری است بنابراین از شهروندان عزیز تقاضا داریم حدالمقدور در ترددهای درون شهری خود از دوچرخه استفاده کنند


لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات