تکریم از شهدا تجلیل از همه فضیلت های پاک انسانی است

دبیر شورای مشاورین وزرا در امور ایثارگران در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: تکریم از شهدا تجلیل ازهمه فضیلت های پاک انسانی است؛ فضیلت هایی که با آن ها جامعه حرکت و رشد و توسعه خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "رضا رحیمی نسب" در این مراسم که با حضور مشاور وزیرنیرو در امور ایثارگران، مدیرعامل مشاور مدیرعامل در امور ایثارگران شرکت و جمعی از فرزندان شهدا و ایثارگران برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: برگزاری چنین مراسم هایی نه تنها فرصتی برای شنیدن مشکلات ایثارگران، رزمندگان و فرزندان شهدا می باشد، بلکه تکریم از تمامی جانفشانی های این عزیزان است.

وی با بیان اینکه بخش مهمی از مشکلات پیش آمده در کشور حاصل فاصله گرفتن از آرمان های شهدای دفاع مقدس می باشد، تصریح کرد: فاصله گرفتن از شهدا خیانت به ملت ایران بوده و حفظ ارزش‌های دینی و اسلامی وظیفه همگان است .

رحیمی نسب افزود: شعله آتش جنگ تحمیلی عراق به مملکت ایران زبانه کشید که همه قدرت‌های استکباری به حمایت ازعراق برخاستند. این جنگ همان طور که حضرت امام خمینی رضوان الله علیه فرمودند از الطاف خفیه خداوند بود که انقلاب اسلامی ایران را تثبیت کرد و به دشمنان اسلام فهماند که این انقلاب ریشه دراعماق دل‌های مردم مسلمان ایران دارد و این دلاورمردان با فداکاری و دادن جان عزیز و خون‌های گرم و رنگین خود آن را حفظ می‌کنند و درعرصه جهانی این مطلب را به ثبوت می‌رسانند که این انقلاب با آرمان‌های دینی والهی که دارد برای آن‌ها از جان عزیزتر است .

وی حفظ ارزش‌های دفاع مقدس را وظیفه همگان دانست وگفت: آثار ارزشمند آن دوران بایستی در مقابل دید همگان خصوصاً نسل جوان قرار گیرد وهمه بدانند چه جان‌فشانی‌های شده است و چه انگیزه‌ای در خلق این حماسه بوده است .

رحیمی نسب در ادامه اعنوان کرد: وزارت نیرو علاوه بر قوانین و دستورالعمل های قانونی در امور ایثارگران،  دستورالعمل های ویژه ای نیز در راستای رسیدگی به خانواده های شهدا و ایثارگران دارد و همواره تلاش بر حل مشکلات و چالش های آن ها و پیگیری مطالبات قرار گرفته است.

وی با تاکید براینکه گام اول انقلاب را شهدای میهن با افتخار طی کردند وهیچ کس به اندازه فرزند شهید نمی تواند پرچمدار انقلاب باشد، ادامه داد: با تفکر در فرهنگ ایثارگری و بسیجی بایستی به درجات عالیه برسیم.

در ادامه این مراسم "محمد مرادی" مشاور وزیر نیرو درامور ایثارگران، شرکت آب منطقه ای تهران را  از جمله شرکت هایی دانست که در دفاع مقدس و پیروزی انقلاب نقش بسیار اساسی و استراتژیکی داشته وعنوان کرد: با توجه به اسناد مکتوبی  که در وزارت نیرو جمع آوری شده است شرکت آب منطقه ای تهران در مهندسی جنگ نقش مهمی را ایفا نموده که گواه آن هم شهدای عزیز و ایثارگری است که از کیان کشور و انقلاب دفاع کردند.

مرادی ضمن تاکید بر اینکه اسناد بالادستی مربوط به امور ایثارگران  و خانواده های شهدا در وزارت نیرو به شکل کامل اجرا می شود، یادآور شد: این دستورالعمل ها بیش از۲۵ سال قدمت داشته وهرکدام از وزیران وقت در تحکیم آن ها نقش مهمی ایفا کرده اند.

وی همچنین ادامه داد: ما خواهان تداوم و ترویج  فرهنگ ایثار و شهادت می باشیم و از کسانی که در روزهای جنگ و التهاب با خون مطهر خویش بدون هیچگونه مزایایی از مرزهای میهن دفاع کردند تقدیر می نماییم؛چرا که ۸ سال دفاع مقدس تنها مبارزه ای بود که هیچگونه تغییر جغرافیایی در ایران در قبال آن پیش نیامد.

مشاور وزیر نیرو درامور ایثارگران در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران در هر مناسبتی که در حوزه فرهنگ شهادت و ایثارگری بوده است عهده دار آن شده  و در کنار پروژه های آبی در راستای ماندگاری این فرهنگ نیز تلاش نموده است.

"سید حسن رضوی" مدیر عامل شرکت نیز در ادامه مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا، عنوان کرد: این وظیفه همگان است که رهرو راه کسانی باشیم که در دفاع مقدس همه جانبه از جان و مال خود گذشته  و مرزهای کشور را در مقابل دشمنان صیانت کردند.

وی با بیان اینکه اکنون نیز در جنگ اقتصادی تمام عیار قرار گرفته ایم، گفت: در صورت عدم هوشیاری وهمراهی مردم و همچنین منفعت طلبی های خودمان نباید توقع داشته باشیم که شرایط کشور بهبود یابد.

رضوی اضافه کرد: با وجود ناملایمتی هایی که در احقاق حقوق ایثارگران، آزاده ها، رزمندگان و خانواده های شهدا انجام می شود، بایستی مراقب باشیم تا در حق این عزیزان کوتاهی صورت نگیرد.

مدیر عامل شرکت با اشاره به اینکه بی هیچ گونه منتی خودمان را خدمتگزار همکاران ایثارگر می دانیم، ادامه داد: بسیاری نیز بعد از سال ۶۸ دنبال حقوق و مزایای خود نرفته  و اکنون نیز هرکسی می تواند مطالبه گر مسائل قانونی مرتبط با کار خود باشد.

"بهادر ولی زاده" مشاور مدیرعامل در امور ایثارگران شرکت نیزبا ارائه خلاصه وضعیت وعملکرد ایثارگران آب منطقه ای تهران بیان کرد: تعداد ایثارگران شرکت ۹۹ نفر می باشد که در زیر مجموعه وزارت نیرو بعد از آب وبرق خوزستان آب منطقه ای تهران با تقدیم ۲۴ شهید به انقلاب بیشترین شهدا را دارد.

وی در ادامه، سرکشی به خانواده ۲۴شهید اداره و حتی سفربه گلپایگان برای دیدار مادر شهید وتقدیر و تقدیم هدایا به خانواده شهدا، برگزاری جلسات باحضور ایثارگران درسالن کنفرانس وتقدیم لوح، رسیدگی به مشکلات و درخواست های ایثارگران را از جمله اقداماتی دانست که توسط این امور صورت گرفته است وادامه داد: تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم  تقدیم گل و هدایا بر اساس طرح سپس، پرداخت مزایای شش ماه اول سال برای خانواده۲۴ شهید سازمان، اهدای هدیه به مناسبت ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) به جانبازان، اهدای هدیه به آزادگان به مناسبت ۲۶مرداد سالروز بازگشت  سرافرازانه آزادگان به میهن اسلامی، پرداخت مزایای ایثارگران طبق دستورالعمل تجلیل وتکریم از ایثارگران ازجمله رزمندگان فرزندان شهدا جانبازان وآزادگان و تهیه ۲۴بسته بهداشتی وتحویل به خانواده ۲۴ شهید اداره از جمله دیگر فعالیت های صورت گرفته می باشد.

ولی زاده در پایان هدف از برگزاری چنین نشست هایی را بررسی و رسیدگی به مشکلات ایثارگران، جانبازان و رزمندگان عنوان و اظهار کرد: دفاع مقدس فرصتی برای بازاندیشی در معارف دفاع مقدس، مجاهدت شهدا، ایثار جانبازان و صلابت آزادگانی است که از گرانبهاترین سرمایه زندگی خویش گذشتند تا حقانیت اسلام و انقلاب و عشق به ایران را به جهانیان نشان دهند .

شایان ذکر است، در این مراسم ایثارگران، رزمندگان و فرزندان شهدا سوالات و درخواست های خود را درخصوص مباحث مختلف مطرح و پاسخ های لازم از سوی مدعوین نشست ارائه شد.

گفتنی است، مدیر عامل شرکت در پایان این مراسم از آقایان "هادی سپاسی"، "علی سوریان"، "مهدی بهمنی"، "فاطمه ترکی"، "بهناز میرزایی فشمی" و "امین دخت گنجعلی" به عنوان فرزندان شهید با اهداء لوح، تقدیر و تشکر به عمل آورد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات