"باخرز" دارای بالاترین آمار جامعه زیرپوشش آب روستایی در خراسان رضوی

"باخرز" دارای بالاترین آمار جامعه زیرپوشش آب روستایی در خراسان رضوی

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "احسان سیاح حصاری" افزود: باخرز از این حیث، بالاترین آمار جامعه تحت پوشش روستایی در خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه 100 درصد جمعیت دو شهر "باخرز" و "قلعه نو" و 98 درصد روستاهای شهرستان از خدمات آب شرب پایدار برخوردار هستند، به 51 روستای شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: از این تعداد 50 روستا دارای شبکه توزیع آب هستند و تنها روستای "نقاره خانه" تحت پوشش نیست که با پیگیری‌های انجام شده پیش‌بینی می‌شود این روستا هم ظرف یک سال آینده از آب شرب پایدار بهره مند خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: امور آبفای باخرز از ابتدای اجرای طرح یکپارچه‌سازی، ضمن اصلاح هفت کیلومتر شبکه توزیع، وضعیت آبرسانی به روستاها را ارتقا داده است.
سیاح درصد قابل توجهی از منابع تولید آب روستاهای شهرستان باخرز را چشمه و قنات و در مرحله بعد چاه اعلام کرد و یادآور شد: آب شرب مورد نیاز 12 هزار مشترک روستایی و پنج هزار مشترک شهری در شهرستان باخرز از این منابع تامین می‌شود.
وی از برنامه امور باخرز برای حفاظت از خطوط انتقال آب در برابر سیلاب خبر داد و ساخت مخزن ذخیره آب برای روستاهای با ظرفیت کم را از دیگر اهداف آبفای باخرز در سال جاری دانست.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات