پارک‌های «امید» و «شهید تجلایی» به بهره برداری رسید

پارک‌های «امید» و «شهید تجلایی» به بهره برداری رسید

به گزارش شهریار، داوود طالب نژاد گفت: به خاطر توصیه ستاد استانی مقابله با کرونا، دو پارک مذکور بدون حضور مردم و مسئولان و بدون برگزاری مراسم به بهره برداری رسید.

طالب نژاد هزینه تملک و عملیات اجرایی دو پارک امید و شهید تجلائی را ۳۷۵ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: پارک محله ای امید در حاشیه بلوار دفاع در شهرک طالقانی با ۵ هزار مترمربع مساحت و پارک شهید تجلائی نیز در شهرک تجلائی با ۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع مساحت، احداث و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

وی کاربری زمین پارک های امید و شهید تجلائی را مسکونی عنوان کرد و یادآور شد: شهرداری منطقه ۳ به جهت فراهم آوردن موقعیت مطلوب برای گذراندن اوقات فراغت و آسایش شهروندان در این دو نقطه از شهر، از منافع مالی خود صرف نظر کرده و این قطعات را به احداث پارک اختصاص داد تا از این طریق بتواند دسترسی شهروندان به پارک را تسهیل کرده و در نهایت رضایت شهروندان را جلب نماید.

شهردار منطقه ۳ در توضیح اقدامات منطقه در خصوص توسعه فضای سبز در سطح حوزه استحفاظی، به احداث چند پارک دیگر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر پارک سفیر امید به مساحت ۱۲ هزار مترمربع در شهرک طالقانی با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی در حال احداث است و همچنین پارک دیگری در خیابان صائب با ۱۵۰۰ مترمربع با پیشرفت ۹۰ درصدی نیز اجرا می شود.

وی همچنین از پارک جنگلی شهریار در انتهای خیابان شهید منتظری با مساحت ۶ هکتار نام برده و افزود: که این پارک نیز در حال حاضر با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی اجرا می شود.

طالب نژاد، پروژه دیگر حوزه فضای سبز شهرداری منطقه را، توسعه فضای سبز حاشیه اتوبان شهید کسائی ذکر کرد و اظهار داشت: بزرگترین پارک در حال احداث شهرداری منطقه، پارک بزرگ باغشمال در ضلع شمال شرقی چهارراه ارتش – زمین های سابق ارتش- با مساحت ۱۰ هکتاری می‌باشد که عملیات اجرایی آن بعد از تحویل قطعی از یک ماه گذشته شروع شده و در حال حاضر عملیات های ایجاد زیرساخت های مورد نیاز انجام می گیرد که تا ۱ ماه دیگر نیز وارد عملیات محوطه سازی پارک خواهیم شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات