پوشش بالغ بر دو هزار عملیات در شش ماهه نخست سال 99 / همچنان دغدغه نبود بیمه منازل مسکونی رشت

پوشش بالغ بر دو هزار عملیات در شش ماهه نخست سال 99 / همچنان دغدغه نبود بیمه منازل مسکونی رشت

125رشت- به گزارش خبرنگار تحریریه خبر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت- آتش پاد شهرام مومنی رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت در گفتگو با خبرنگار تحریریه خبر روابط عمومی سازمان در زمینه اعم رخدادها و عملیات های صورت گرفت در سازمان آتش نشانی چنین گفت: مدت زمانی که آتش سوزی به یک مکان آسیب می رساند می تواند بسیار کمتر از 5 دقیقه باشد و این در حالی است که در سال 98 میانگین رسیدن به محل حادثه در داخل شهر 4 دقیقه و 3 ثانیه و  این مهم در شش ماهه نخست سال جاری 4 دقیقه و 18 ثانیه است.

شهرام مومنی با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال 99 آتش نشانان و تیم های امداد و نجات در مجموع دو هزار و 761 مورد حریق، حادثه و همچنین خدمات ایمنی به شهروندان ارایه دادند، افزود: تعداد حوادث و خدمات ایمنی  سال 99 نسبت به شش ماهه سال 98 در مجموع  18  درصد کاهش داشته که این امر قطع به یقین می تواند ارتباط نزدیک و تنگا تنگی با فعالیتهای آتش نشانان در امر آموزش نکات ایمنی و آتش نشانی در سال های گذشته در مقاطع مختلف تحصیلی بخصوص مهد کودک و دبستان ها داشته باشد که هم اینک این مهم می تواند با حضور کارشناسان این سازمان در شبکه تلوزیونی"باران" و اجرای آموزش های مستمر در فضای مجازی مثمر ثمر تر باشد.

اتصال در سیستم سیم کشی برق علت 56 درصد آتش سوزی منازل مسکونی

از حدود 354 مورد آتش سوزی منازل مسکونی در شش ماهه سال 99 اتصال در سیستم سیم کشی برق علت 56 درصد آتش سوزی ها بوده است

مدیر عامل سازمان آتش نشانی رشت، فرسودگی ساختمان ها و سیم کشی برق منازل مسکونی را مورد اشاره قرار داد و افزود: وقتی ما در خانه لوازم خانگی جدید قرار می دهیم می بایست متناسب با آنها سیم کشی ساختمان را نیز سامان ببخشیم در حال حاضر 56 درصد آتش سوزی منازل مسکونی بعلت فرسودگی و یا اتصال در سیستم سیم کشی برق از نواحی مختلف ساختمان و لوازم برقی بوده که بسیاری از این اتصالات در پی بی توجهی در زمینه بروز اتصالات کوچک و هشدار دهنده است.

تنها 27 درصـد خانه های آتش گـرفته بیمه آتش سوزی بوده اند

در ادامه جویای جبران خسارات وارده به شهروندان پس از بـروز حوادث و سوانح شدیم که پاسخش بسیار تامل برانگیز و تاسف بار بود.

مومنی با اشاره به 354 مورد آتش سوزی منازل مسکونی در این مدت ابراز داشت: تنها 96 مورد از این خانه ها دارای بیمه آتش سوزی بوده و توانستند جبران خسارت کنند اما مابقی دست شان به جایی بند نبوده است یعنی73 درصد دارای بیمه آتش سوزی نبوده اند.

وی در ادامه به دیگر ماموریت های سازمان آتش نشانی همانند حوادث درآسانسور، تصادفات خودرویی، سوانح غرق شدن در رودخانه، برق گرفتگی، خارج کردن حلقه انگشتری از دست، سقوط از ارتفاع، ریزش آوار و غیره اشاره داشت و گفت: پس از آتش سوزی علفزارها و ضایعات به تعداد 904 مورد و منزل مسکونی با تعداد 354 مورد، به ترتیب در میان حوادث؛ آسانسور با 217 مورد ، گیر کردن حلقه انگشتری و اعضای بدن 92 مورد، صید و نجات حیوانات 318 مورد و محبوس شدن افراد در اماکن 134 مورد بیشترین تعداد ماموریت ها را شامل شد.

وی ضمن تاکید بر اینکه مرکز کنترل 125 آتش نشانی رشت بهمراه 10 خط در تمامی ساعات شبانه روز پاسخگوی تماس شهروندان است، ادامه داد: میانگین تماس های شهروندان بالغ بر 630 مورد است که در مواقع بحران و یا رخداد مکرر حوادث در برخی از روزها این تماس ها به دو یا سه برابر نیز خواهد رسید.

وی در ادامه سخنانش ضمن اشاره به شیوع ویروس کرونا که منجر به لغو آموزش های مرتبط با مدارس گردید، ادامه داد: با توجه به لزوم پیشگیری از بروز آتش سوزی ها و آموزش نکات ایمنی در ادارات، کارخانجات و... این آموزش ها با کاهش 36 درصدی برای یک هزار و 488 نفر انجام گرفت.

افزایش 14 درصدی از فعالیت های حوزه پیشگیری سازمان آتش نشانی رشت

همین گزارش حاکی است: تیم حوزه پیشگیری این سازمان که مشتمل بر کارشناسان اداری و آتش نشان است در 3 هزار و 725 مورد فعالیت نسبت به 2 هزار و 314 مورد صدور طرح ایمنی ساختمان، یک هزار و 75  مورد بازدید و صدور پایان کار و 169 مورد بازدید از اماکن مختلف، 167 مورد بررسی علل بروز آتش سوزی اقدام کردند.

آتش پاد مومنی در پایان ضمن خدا قوت ویژه به تمامی آتش نشانان، کادر اداری بخصوص کادر فنی خودرویی این سازمان؛ پیش آپیش 7 مهر روز آتش نشانی و ایمنی را به تمامی آتش نشانان، خانواده های عزیزشان و روح بلند شهدای آتش نشان تبریک گفت و از خداوند منان برای تمامی خدمت گذاران این مرز و بوم تنی سلامت پر از موفقیت های روز افزون خواستار شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری رشت

    منبع خبر

    شهرداری رشت

    شهرداری رشت یک شهرداری در شهر رشت می باشد

      نظرات