غبارروبی مزار مطهر آتش نشان شهید رشت در آستانه گرامیداشت 7 مهر روز آتش نشانی و ایمنی/ آتش نشانی رشت

غبارروبی مزار مطهر آتش نشان شهید رشت در آستانه گرامیداشت 7 مهر روز آتش نشانی و ایمنی/ آتش نشانی رشت

هـرگز کسـانى را که در راه خـدا کشته شـده‏ اند مـرده مپنـدار بلکه زنـده‏ اند که نـزد پروردگارشـان روزی داده می شـوند."سوره آل عمران 169"

125 رشت- به گزارش خبرنگار تحریریه خبر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت، صبح امروز 4 مهر 99 آتش نشانان شهر باران به پاسداشت زحمات و جان فشانی های شهدای آتش نشان و به مناسبت گرامیداشت 7 مهر روز آتش نشانی و ایمنی با غبار روبی و گلباران قبور مبارک شهیدان مهدی مرادی ، بهمن عبدی و احمد نعمت طلب از شهدای آتش نشانی رشت ادای احترام کرده و یاد و خاطرشان را گرامیداشتند .

همین گزارش حاکی است: آتش نشان احمد نعمت طلب 15 شهریور 1348 در حین اطفای آتش سوزی منزل مسکونی در محله باقرآباد رشت و در حین انجام وظیفه دچار حادثه شد که با توجه به شدت صدمات وارده پس از سه روز بستری بودن در یکی از بیمارستان های رشت به ندای حق لبیک گفت و جان به جان آفرین سپرد.

احمد نعمت طلب آتش نشان شهید شهر باران در آن زمان 35 ساله بود و دارای دو دختر" 4 و 9 ساله" و دو پسر " 2 و 6 ساله" بوده است.

شایان ذکر است: در ساعت 2:58 دقیقه بامداد روز یک شنبه 23 اردیبهشت 1375 تماس شهروندان با مرکز 125 آتش نشانی خبراز حادثه آتش سوزی مسجدی در محله نخودچر را داشت که بواسطه گسترش آتش و درخواست کمک و همیاری؛ خودرویی حامل آتش نشانان شهیدعبدی و مرادی از ایستگاه 2 آتش نشانی به محل حادثه فراخوانده شدند که در پی آن رخداد حادثه و پر کشیدن دو آتش نشان؛ ثانیه های پر التهابی را در ذهن و جان آتش نشانان شهر باران حک نمود. روحشان شاد و یادشان در دلها گرامی باد .

گفتنی است: در آن زمان شهید عبدی دارای 3 فرزند دختر و 3 فرزند پسر بود و شهید مرادی نیز 2 فرزند دختر و یک فرزند پسر داشته که امید است در زیر لوای حق تعالی، سلامتی و خوشبختی هم نشین همیشگی شان باشد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری رشت

    منبع خبر

    شهرداری رشت

    شهرداری رشت یک شهرداری در شهر رشت می باشد

      نظرات