فراخوان مسابقه معماری جشنواره ایران ۱۴۰۴

فراخوان مسابقه معماری جشنواره ایران ۱۴۰۴

www.bananews.irفراخوان بخش معماری نخستین دوره جشنواره هنری "ایران ۱۴۰۴" منتشر و جایزه این بخش ۱۸۰ میلیون ریال اعلام شد.

به گزارش بنانیوز، رشته معماری این جشنواره دارای سه گروه خانه، شامل خانه‌های مسکونی، مجتمع‌های مسکونی و اقامتی، محله شامل مسجد، مدرسه، بازارچه ،کتابخانه و بخش خانه فرهنگ و شهر شامل معابر و میادین، بیمارستان، دانشگاه، فرهنگسرا، پارک‌ها و فضای سبز، مجتمع تجاری و بازار است.

در بخش معماری سه برگزیده انتخاب خواهند شد که جایزه نفر اول ۸۰ میلیون ریال اعلام شده است. میزان این جایزه برای نفر دوم ۶۰ میلیون ریال و برای نفر سوم ۴۰ میلیون ریال است.

مدارک مورد نیاز جهت شرکت در مسابقه شامل ارائه طرح حداکثر در پنج شیت A2، ماکت طرح (اختیاری)، شرح کانسپت در یک برگ A4 و ارائه کلیه مدارک خواسته شده روی لوح فشرده است.

موارد مورد نیاز جهت ارائه در شیت‌های A2 شامل پلان‌ها، نماها و مقاطع مورد نیاز کلی طرح، نقشه‌ها و جزئیات اجرایی و مواد و مصالح به کار رفته در طرح (اختیاری)، تصاویر سه بعدی داخلی و خارجی و ماکت طرح (اختیاری) است.

هریک از شرکت کنندگان موظف هستند شرح کانسپت و ایده‌های کلی طرح خود را حداکثر در یک برگ A4 ارائه دهند. کلیه مدارک خواسته شده بایستی روی یک CD یا DVD ذخیره شود.

تصاویر سه بعدی با فرمت JPG در ابعاد حداقل ۱۲۴۰ در ۱۷۵۴ و حداکثر ۲۴۸۰ در ۳۵۰۰ باشد و نقشه‌های کامل فضاها و سایت پلان به مقیاس دلخواه و سایت پلان به مقیاس ۱:۲۰۰ با فرمت DWF یا DWG ارسال شود. کانسپت طرح هم با فرمت DOC باشد.

در صورت استفاده از فونت فارسی در فایل cad، فونت مورد استفاه در لوح فشرده ذخیره شود. کلیه مدارک باید مطابق با نیازهای مسابقه و در مدت زمان مقرر به دبیرخانه برسد و در غیر این صورت فرد متقاضی از لیست شرکت کنندگان حذف می‌شود. کلیه مدارک باید در سیستم متریک ارائه شود.

در مورد افراد حقیقی که به صورت گروهی در مسابقه شرکت می‌کنند، دبیرخانه فردی را که با عنوان سرگروه ثبت نام می‌کند و جهت انجام مراحل مسابقه به رسمیت می‌شناسد.

جشنواره طرح‌های رسیده را پس از اتمام مسابقه به نحو مقتضی و با ذکر مشخصات صاحب طرح منتشر می‌کند. ضمن آنکه طرح‌ها و آثار ارائه شده مسترد نمی‌شود.

تبیین و تفسیر اهداف ذکرشده در سند چشم‌انداز در قالب آثار مختلف هنری، تعمیق و ایجاد خودباوری در هرچه بهتر و با کیفیت تحقق سند چشم ‌انداز، ایجاد انگیزه و افزایش انرژی و روح همکاری و همیاری در تحقق سند چشم‌انداز ۲۰ ساله و ایجاد زمینه مناسب همدلی میان اقشار مختلف کشور به جهت دمیدن انرژی و نشاط در جامعه چهار محور این جشنواره‌اند.

حوزه هنری این برنامه را برگزار می‌کند و سازمان صدا و سیما، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، معاونت اجتماعی شهرداری تهران و بنیاد شهید و امور ایثارگران مراکزی هستند که در برگزاری این جشنواره مشارکت دارند.

آخرین مهلت ارسال آثار ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ است. درکلیه بخش‌ها پس از تحویل اثر به دبیرخانه جشنواره و راهیابی آن به جشنواره امکان خارج کردن آن از برنامه وجود ندارد.

در تمامی بخش‌ها شرکت کنندگان اطلاعات دقیق خود از قبیل نام، نام خانوادگی، کد ملی، شماره شناسنامه، مدرک و رشته تحصیلی، سال تولد، محل تولد، شماره تلفن تماس، emai و ...... را به دبیرخانه واقع در تقاطع خیابان حافظ و سمیه، روبروی دانشگاه امیرکبیر، حوزه هنری، طبقه دوم ارسال کنند.

علاقمندان جهت ارتباط و اطلاع بیشتر می‌توانند به سایت WWW.iranart1404.ir مراجعه کنند.

 

 

    نظرات