توسعه فرهنگ دوچرخه سواری بانوان با اجرای «یک روز خوب با دوچرخه»

توسعه فرهنگ دوچرخه سواری بانوان با اجرای «یک روز خوب با دوچرخه»

محمدحسین واحدیان با بیان اینکه دوچرخه سواری به عنوان یک ورزش و تفریح نقش مهمی در افزایش سلامت قلب، تمرکز ذهنی و افزایش نشاط اجتماعی دارد، گفت: در راستای کمک به سلامت بانوان  و به مناسبت روز جهانی بدون خودرو، امور ورزش بانوان سازمان اقدام به برگزاری برنامه «یک روز خوب با دوچرخه » کرد.

وی تصریح کرد: برنامه‌های مختلفی چون«یک روز خوب با دوچرخه » در قالب رقابت‌های ورزشی فرصت مغتنمی است تا ضمن ایجاد انگیزه و تشویق بانوان به دوچرخه سواری و کمک به سلامتی جسم و روان افراد،  فرهنگ دوچرخه سواری و نشاط اجتماعی بانوان در جامعه افزایش پیدا کند.

مدیرعامل سازمان با بیان اینکه دوچرخه سواری ورزشی با نشاط و مفرح است، استقبال دوچرخه سواران  بانو در برنامه «یک روز خوب با دوچرخه»  را یک حرکت مثبت برای توسعه این رشته ورزشی قلمداد کرد که نشان از ترویج فرهنگ دوچرخه سواری در میان خانواده ها است.
واحدیان یکی از اهداف شهرداری از ایجاد فضاهای ورزشی نظیر مهربانو و شهربانو برای بانوان را فرهنگ‌سازی در رابطه با ورزش و سلامتی و تشویق  این قشر از اجتماع به این امر مهم عنوان کرد و از بانوان علاقه مندی که تمایل به انجام ورزش به ویژه ورزش دوچرخه‌سواری دارند دعوت کرد با حضور در این مجموعه ها به ورزش و تفریح بپردازند.

گفتنی است در برنامه فرهنگی ورزشی«یک روز خوب با دوچرخه» که به مناسبت  روز جهانی بدون خودرو در مجموعه‌های تفریحی ورزشی مهربانو و شهربانو برگزار شد، بانوان علاقه‌مند ضمن شرکت در کارگاه آموزشی با موضوع آشنایی با تاثیرات ورزش در بانوان، نقش دوچرخه سواری در نشاط اجتماعی و همچنین لزوم  رعایت نکات ایمنی استفاده از دوچرخه، با یکدیگر رکاب زدند.

در این مسابقات ۲۳ شرکت کننده در دو بخش عبور از مانع وتایم تریل  ۲۰۰ متر در رده سنی نوجوانان و جوانان با داوری طاهره کامیاب نائب رئیس هیات دوچرخه سواری کاشان در مجموعه تفریحی ورزشی مهربانو با یکدیگر به رقابت پرداختند که در رده سنی نوجوانان فائزه ابراهیمی ، ستاره جعفری و نگار هنرمند و در رده سنی جوانان فاطمه ابراهیمی ، فاطمه ملکی و زهرا ارشادنیا به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند.

همچنین در رقابتی دیگر 26 شرکت کننده در بخش تایم تریل۲۰۰ متر، عبور از مانع و تزئین دوچرخه در مجموعه تفریحی ورزشی شهربانو با داوری زهرا رضازاده با یکدیگر مسابقه دادند و فهیمه رخشان، راحله صالحی و مائده کریمی به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند و در تزیین دوچرخه فاطمه محمدیه، اسما کریمی و سهیلا عزیزی مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات