از بزرگداشت دفاع مقدس تا هم‌افزایی دستگاه‌ها برای  ...

از بزرگداشت دفاع مقدس تا هم‌افزایی دستگاه‌ها برای ...

از بزرگداشت دفاع مقدس تا هم‌افزایی دستگاه‌ها برای یک حاشیه کمتر

شنبه
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای شهر مشهدمقدس، در جلسه این هفته کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک طرح اعمال محدودیت زمانی در فعالیت‌های مزاحم، دارای آلودگی صوتی و ایجادکننده محدودیت ترافیکی کارگاه‌های ساختمانی، لایحه کمک به احداث اردوگاه نگهداری معتادان متجاهر و برسی وضعیت اپلیکیشن شهرمن در حوزه عمران، حمل‌ونقل و ترافیک در دستور کار داشت.

در جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی نیز لایحه صدور مجوز استقرار و فعالت واحدهای سیار فروش مواد غذایی(کارفودها) و طرح استفاده حداکثری از فرهنگسرای کودک و آینده مطرح شد و کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار باحضور شهردار مشهد، پروژه‌های انجام‌شده و در دست اقدام در مناطق پیرامونی و کم برخوردار و لایحه ساماندهی و بازآفرینی محله ۲۲ بهمن را بررسی کرد.

کمیسیون برنامه‌وبودجه این هفته موضوعاتی ازجمله لایحه هبه عوارض صدور پروانه ساختمانی مجتمع مهدیه مشهد و طرح تهیه بانک اطلاعاتی و ساماندهی متکدیان، بی‌خانمانان، افراد ولگرد از طریق تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مسئول، طرح اصلاح مصوبه خیرین شهریار و استفساریه شهرداری در خصوص مصوبه واگذاری یک قطعه زمین برای ساخت خرد سرای فردوسی، لوایح ساماندهی بازآفرینی محله ۲۲ بهمن و مجوز خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس دیزل شهری را به بحث گذاشت.
نشست هم‌اندیشی کمپین اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی منشور حقوق و مسئولیت‌های شهرنشینی و فرهنگ شهروندی نیز برگزار شد.
رئیس شورای شهر مشهد نیز از احیای ۱۵ مسیر قدیمی تشرف به حرم مطهر رضوی خبر داد.
محمدرضا حیدری افزود: براساس دغدغه‌مندی هویت مذهبی و تاریخی در بافت پیرامونی حرم مطهر، احیاء ۱۵ مورد از مسیرهای قدیمی تشرف به بارگاه منور رضوی با تأکیدات شورای شهر در دستور کار شهرداری قرارگرفته است.
یکشنبه
این روز با پیام شورای شهر مشهد به مناسبت فرارسیدن چهلمین سالگرد دفاع مقدس آغاز شد. در این پیام آمده بود:
«جنگ هیچ‌گاه در طول تاریخ پسندیده و مقبول مردم نبوده است دولت‌ها و ملت‌ها همیشه بزرگ‌ترین زیان‌ها را از جنگ برده‌اند و چه میلیون‌ها نفری که در جنگ‌ها جان شیرین را ازدست‌داده و بی‌شمار فرزندانی که در یتیمی بزرگ شدند.
جنگ ایران و عراق اما تعریفی جدید به تاریخ پرفرازونشیب کشورمان افزود که در آن تنها نیت دفاع از خاک و انقلاب نوپایی بود که برای سرنگونی آن جنگ را به ما تحمیل کردند و حضور در جبهه‌ها بدون هیچ چشم‌داشت مالی، غیرت و وطن‌دوستی نسلی که انقلاب را از سر گذرانده بود تهاجم و زورگویی را برنمی‌تافت و باغیرتی بی‌مثال و برای اولین بار در طول تاریخ ایران کهن ذره‌ای از خاک کشور به دست دشمن متجاوز نیفتاد و از تمامیت خاک مملکت دفاع کردند.»

نشست‌های کمیته‌های نظارتی این هفته برای بررسی پرونده‌های شهروندان مناطق ۸، ۹، ۱۰ و ثامن برگزار شد و در جلسه کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط‌زیست نیز معاون خدمات و محیط‌زیست شهری شهرداری مشهد به تشریح اقدامات بازگشایی مدارس و استقبال از مهرماه ۱۳۹۹ و برنامه‌های اجرایی بوستان چهل بازه پرداخت.

بازدید مجتبی بهاروند، عضو کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک از پروژه پارکینگ آزادی نیز انجام شد. وی در این بازدید گفت: ثمرات و نتایج پارکینگ آزادی پس از بهره‌برداری عیان می‌شود.
مجتبی بهاروند افزود: پس از بهره‌برداری پروژه، شهروندان عزیز مشهدی متوجه خواهند شد که پارکینگ طبقاتی آزادی، نقش بسزایی در کاهش ترافیک منطقه، کاهش آلودگی هوا و بهبود وضعیت زیست‌محیطی و ... ایفا می‌کند.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی هم به همراه شهردار مشهد و جمعی از مدیران حوزه فرهنگی از مراحل آماده‌سازی ساختمان جدید سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری بازدید کرد.
نشست بررسی پروژه‌های عمرانی منطقه ۸ باحضور جمعی از اعضای شورای شهر و شهردار مشهد نیز برگزار شد و رئیس کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار هم به همراه مدیران اداره شورای اجتماعی محلات از محلات امام هادی(ع) و خاتم‌الانبیا در منطقه ۱۰ بازدید کردند.
وی در این بازدید با اعلام خبر تحقق ۶۰ درصدی بودجه شهرداری منطقه ۱۰ بر تعیین تکلیف اراضی بزرگ‌مقیاس منطقه تأکید کرد.
رمضانعلی فیضی ادامه داد: در منطقه ۱۰ جمعیت قابل‌ملاحظه‌ای سکونت دارند و لذا تعیین تکلیف اراضی بزرگ‌مقیاسی که آستان قدس رضوی، راه و شهرسازی و ... مالک آن‌ها هستند، به‌منظور توسعه سیما و منظر و زیبایی شهر و همچنین ارتقای سطح سرانه‌های خدماتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای شهر مشهد: روند تحقق درآمدی شهرداری مناسب است و نسبت به سنوات گذشته تحقق درصد بالاتری در برخی کدها را شاهد هستیم.
بتول گندمی ادامه داد: انشالله با همان قوت و قدرتی که از ابتدا کار را آغاز کردیم همچنان کار در جریان خواهدبود. این نکته را نباید ازنظر دور داشت که در حال حاضر شهرداری مشهد در حوزه درآمدی فقط وابسته به درآمد بخش ساخت‌وساز نیست؛ در دوره جاری مدیریت شهری و با الزاماتی که برای شهرداری در شورا مصوب شده و پیگیری‌های حوزه درآمدی در ستاد و سازمان‌ها، در افزایش سطح درآمدهای شهرداری بسیار مؤثر بوده است.
دوشنبه
در صد و ششمین جلسه علنی شورای شهر موضوعاتی ازجمله «توسعه استفاده از موتورسیکلت‌های برقی و بهای خدمات صدور پروانه فعالیت موتورسیکلت‌ها»، «انتشار اوراق صکوک اجاره برای خرید اتوبوس»، «مجوز خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس دیزل شهری»، «صورتجلسه افراز نهایی پروژه مسکونی مجتمع ارزان‌قیمت کوثر»، «تثبیت یا تغییر نام‌های تکراری برخی معابر سطح شهر» و «عوارض تغییر کاربری پروژه آلتون زندگی مدرن» به تصویب رسید.
رئیس شورا در آغاز این جلسه با تأکید براینکه وحدت و همدلی دوران جنگ تحمیلی، نیاز مبرم امروز است گفت: هفته دفاع مقدس، فرصت مغتنمی برای تبیین افق‌های جدید و حرکت به سمت امیدآفرینی و اعتماد در جامعه است.
محمدرضا حیدری در ادامه گفت: حساسیت شرایط امروز حاکم بر کشور، کمتر از دوران جنگ تحمیلی نیست و لذا همه بخش‌ها و مجموعه‌های کشور، در عمل، باید نسبت به حفظ و تقویت وحدت و انسجام اقدام کنند و فضا را به سمت همراهی و تعامل ببریم.

مجتبی بهاروند، عضو کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد در نطق پیش از دستور صد و ششمین جلسه علنی بر رویکرد شورای پنجم بر گسترش حمل‌ونقل پاک و پیاده محور تأکید کرد.
کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها هم امروز تشکیل جلسه داد و لوایح اصلاح تبصره 2 ماده 63 قرارداد مشارکتی پروژه ابرار 4 و ایجاد ناحیه (زون) فناوری و نوآوری مشهد و شرایط بهره‌برداری از آن همچنین طرح استفاده حداکثری از فرهنگسرای کودک و آینده به بحث گذاشت.
بازدید رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر و شهردار مشهد از روزنامه شهرآرا و رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی از روند فعالیت پاکبانان، جمع‌آوری زباله و رفت‌وروب شبانه شهر نیز روز دوشنبه انجام شد.
سه‌شنبه
پویش «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» به مناسبت ۲۲ سپتامبر؛ روز جهانی بدون خودرو، صبح این روز با حضور مجتبی بهاروند، عضو کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورا و جمعی از کارکنان شهرداری با رکابزدن از میدان آزادی تا میدان شهدا برگزار شد.
برگزاری آیین عملیات اجرایی و بهره‌برداری از پروژه‌های شهری هم‌زمان با هفته دفاع مقدس اما برنامه ویژه دیگر بود.
بهره‌برداری از پروژه‌های احداث مسیر ۴۵ متری و پل سواره‌رو سردخانه(پایانه بار)، افتتاح ضلع غربی بلوار شهید رجایی در شهرک طرق و افتتاح پروژه ساماندهی، اصلاح هندسی و ایجاد مسیر دسترسی به بهشت رضا(ع) از بزرگراه شهید شوشتری باحضور رئیس شورا و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر به همراه شهردار مشهد در این برنامه انجام شد.
محمدرضا حیدری، رئیس شورای شهر مشهد در این مراسم گفت: معضلات و گره‌های ترافیکی شهر با تغییر رفتار شهروندان برطرف می‌شود. حل مشکلات ترافیکی شهر نیازمند افق‌های جدیدی است و برهمین اساس، نگاه پیاده‌مداری و توسعه استفاده از دوچرخه و حمل‌ونقل عمومی و پاک، ارائه خدمات به شهروندان با بهره‌گیری از بستر فناوری اطلاعات و ... باید گسترش یابد چراکه حل معضلات و گره‌های ترافیکی با تغییر رفتار شهروندان میسر است.

در نهمین جلسه کارگروه اجتماعی شورای شهر مشهد نتایج طرح پژوهشی بررسی مسائل و مشکلات متکدیان خانه سبز مطرح شد و در ادامه دو RFP تهیه‌شده توسط مرکز پژوهش‌ها با موضوع امکان اجرای مدیریت محلی در سطح محلات شهر و ارائه راهکارهای مشارکت کارکنان و سایر گروه‌های ذینفع در اجرای مصوبات ضدفساد شورای شهر مطرح و موردبحث و بررسی کارشناسی قرار گرفت.
حمیدرضا موحدی‌زاده، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز از پروژه چشم شهر بازدید کرد. وی در این بازدید گفت: پروژه چشم شهر، ظرفیت خوبی برای حل مشکلات محلات است. شهروندان می‌توانند از طریق این مجموعه، مشکلات مختلفی همچون آسفالت نامناسب، آب‌گرفتگی‌ها، مسائل مربوط به پسماند و... را به اطلاع مدیریت شهری رسانده و در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ خود را دریافت کنند.

دیگر برنامه مربوط به حضور رئیس شورا در پروژه پردیس سینمایی «مهر کوهسنگی» بود. محمدرضا حیدری در این بازدید گفت: شورای پنجم و مدیریت شهری در این دوره پیوسته حامی گسترش برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در فضاهای عمومی شهر بوده ولی شرایط کنونی حاکم بر اقتصاد کشور و تورم، عرصه را بر شهرداری تنگ کرده ولی درعین‌حال، با بررسی توسط حوزه اقتصادی در حد وسع و توان خود از پردیس سینمایی مهر کوهسنگی حمایت می‌‌کنیم.
همچنین مراسم اختتامیه مسابقه ملی دانشجویی طوس با موضوع «سازمان‌دهی پل کشف‌رود» در آرامگاه فردوسی با حضور رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس برگزار شد. رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس در این مراسم با تأکید براینکه فردوسی و شاهنامه باید در بین مردم جاری شود گفت: امیدواریم اقدامات مدیریت شهری در توس مقبول صاحب‌نظران قرار گیرد.
مسعود ریاضی افزود: تمرکز ما صرفاً روی بنا و ساختمان و خشت و گل و سنگ نبوده و سعی کردیم زیرساخت‌هایی فراهم شود که از این طریق هنرمندان، دانشجویان، جوانان و متخصصین و شاهنامه‌پژوهان همه مشارکت داشته باشند و شاهنامه و فردوسی بین مردم ساری و جاری شود.
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه هم طی مصاحبه‌ای با خبرنگار ما خبر داد که پروژه‌های عمرانی جدید برای توسعه شهر مشهد درراه است.
بتول گندمی از رویکرد مدیریت شهری برای تعریف و آغاز چند پروژه عمرانی جدید در سال جاری هم‌زمان با اصلاح بودجه سال ۹۹ شهرداری مشهد گفت.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد هم در گفتگوی مفصلی با خبرنگار مطرح کرد: مدیریت واحد شهری در مسیر معکوس!
سیدمحسن حسینی‌پویا با اشاره به جایگاه مدیریت واحد شهری و ضعف‌هایی که از نبود آن در جامعه مشاهده می‌شود، گفت: این موضوع در طی سال‌های اخیر، حالتی معکوس داشته و از دهه ۴۰ که قانون‌گذار شهرداری‌ها را متولی تمام امور شهر دانست تاکنون هرروز شاهد کاهش اختیارات مدیریت‌های شهری بوده و هستیم.
چهارشنبه
از برنامه‌های پنجشنبه، جلسه کارگروه تخصصی - پژوهشی شهرسازی شورای شهر مشهد با موضوع ادامه بررسی مطالعات طرح تفصیلی حوزه برنامه‌ریزی مرکزی انجام شد.
جلسه فوق العاده کمیسیون برنامه‌وبودجه به طرح مشوق‌های حوزه کتاب و لایحه کمک به احداث اردوگاه نگهداری معتادان متجاهر اختصاص داشت. در ادامه موضوع قرارداد احداث مسیر ۴۵ متری و پل سواره‌رو سردخانه در دستور کار قرار گرفت و لایحه تعرفه خدمات عمومی سازمان فردوس‌ها برای متوفیان ۷ و زیر ۷ سال موضوع پایانی موردبررسی اعضا بود.

غبارروبی مزار شهدا در آرامستان خواجه‌ربیع با حضور رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد ازجمله برنامه‌های ویژه این روز بود.
مجتبی بهاروند، عضو شورای شهر از پروژه‌های تقاطع غیر هم‌سطح ابوطالب و زیرگذر برونسی دیدار کرد. وی در این بازدید گفت: پروژه‌های عمرانی در حال اجرا در شهر از لحاظ تأمین اعتبار مشکلی ندارند و باقوت راه خود را ادامه می‌دهند.

رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد هم در مراسم افتتاح فاز اول موزه دفاع مقدس شرکت کردند.رئیس شورای شهر مشهد در حاشیه این مراسم از حمایت ۳۹ میلیارد تومانی شورای پنجم برای تکمیل فاز نخست باغ‌موزه دفاع مقدس خبر داد.
محمدرضا حیدری افزود: امیدواریم سایر نهادها و مجموعه‌های دخیل هم با نقش‌آفرینی و مشارکت خود به بهره‌برداری از فازهای بعدی پروژه کمک کنند.

رونمایی از سردیس «شهید ابراهیم فخرایی» با حضور رئیس و جمعی از اعضای شورا دیگر برنامه‌ها بود. نایب‌رئیس شورای شهر مشهد در این مراسم گفت: جنگ تحمیلی، تجربه‌ای عبرت‌آموز برای طمع‌کنندگان به امنیت و مرزهای کشور/ همه باید در مسیری که شهدا به روی ما گشودند، گام برداریم.
حمیدرضا موحدی‌زاده تاکید کرد: جنگ تحمیلی به همگان آموخت که اگر دشمن بخواهد به امنیت و مرزهای کشور طمع داشته باشد، تا پای جان برای دفاع ناموس و خاک و استقلال و شرف‌مان خواهیم ایستاد؛ نمونه بارز این ایستادگی را شهید فخرایی به منصه بروز و ظهور رساند.

در برنامه دیگری، محمدرضا حیدری، رئیس شورا و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد با خانواده «شهید محمود نخعی» و جانباز «محمد نخعی» به مناسبت هفته دفاع مقدس دیدار کردند. رئیس کمیسیون ایثارگران شورا در این دیدار گفت: جانبازان و خانواده‌های معزز شهدا با نارسایی‌ها و مشکلاتی هم درگیر هستند ولی ما همیشه قدردان زحمات این عزیزان هستیم.
محمدحسین ودیعی گفت: همه ما موظف به تکریم این رشادت‌ها و ایثارگری‌ها هستیم. رزمندگان و شهدا و ایثارگران، شجاعانه در مقابل دشمن ایستادند و عزیزترین و گران‌بهاترین کالای هستی که جان است را در طبق اخلاص گذاشتند؛ ایثارگری‌های این عزیزان موجب شد متجاوزین به این خاک و مرزوبوم ناکام بمانند.
بازدید رمضانعلی فیضی، رئیس کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر مشهد به همراه مدیران اداره شورای اجتماعی محلات از محلات گلدیس، صابر و شقایق در منطقه ۹ هم به انجام رسید.
پنجشنبه
دیدار محمدحسین ودیعی، رئیس کمیسیون ویژه ایثارگران شورای اسلامی شهر مشهد به همراه علیرضا شهریاری، دیگر عضو این کمیسیون با خانواده «جانباز حبیب‌الله صادقی نائینی پور» به مناسبت هفته دفاع مقدس از برنامه‌های پنجشنبه بود.
همچنین رونمایی از سردیس شهید خبرنگار «محمود صارمی»، با حضور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد و جمعی از پیشکسوتان حوزه رسانه انجام شد.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد در این مراسم گفت: به‌دنبال تقویت جایگاه رسانه و خبرنگاران هستیم. احسان اصولی در این برنامه از اجرای برنامه‌های ویژه جهت تقویت شأن و جایگاه اصحاب رسانه در شهر خبر داد.

رئیس کمیسیون عمران حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد هم از مراحل اورهال کردن واگن‌های خط یک، سیستم متروواش، نمایشگاه دستاوردهای قطعات و تجهیزات مهندسی معکوس و بومی‌سازی شده شرکت بهره‌برداری و مرکز کنترل و فرماندهی خط یک قطارشهری بازدید کرد.
سیدمسعود ریاضی در این برنامه گفت: خوشبختانه باغیرت و همت کارکنان قطارشهری، در حال حاضر هیچ واگن زمین‌گیر شده‌ای در این مجموعه وجود ندارد.

اما برنامه ویژه پایان هفته، مراسم آغاز عملیات اجرایی ۱۲ پروژه بزرگ شهری در شهرک‌های شهیدان رجایی و باهنر با شعار «یک حاشیه کمتر، صدها فرصت بیشتر» و با حضور جمعی از اعضای شورا بود.
رئیس شورای در این مراسم گفت: با تعامل و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها به دنبال تحول بنیادین در بافت فرسوده مشهد هستیم.
محمدرضا حیدری با تأکید بر تداوم تعامل و هم‌افزایی بین دستگاه‌های اثرگذار با شهرداری و شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: در راستای سیاست‌های کلی نظام و برای ایجاد تحول بنیادین در بافت‌های فرسوده باید این همکاری‌ها تقویت شود.
وی در برنامه دیگری با حضور در هیئت متوسلین به حضرت رقیه(س) ویژه معلولان مشهد گفت: شهروندان کم‌توان هم باید از ظرفیت‌های شهری بهره ببرند.
محمدرضا حیدری تصریح کرد: متأسفانه معلولان همچون سایر شهروندان، امکان استفاده از برخی خدمات مدیریت شهری، امکانات و خدماتی که شهرداری برای آن یارانه پرداخت می‌کند، بی‌بهره‌اند؛ بخشی از این عدم برخورداری را می‌توان از طریق اختصاص فضاها و زیرساخت‌های در اختیار شهرداری به این عزیزان جبران نمود.

حیدری در ادامه به‌همراه جمعی از اعضای شورا و شهردار مشهد از مرکز بازتوانی جانبازان خراسان رضوی بازدید کرد. رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد در این بازدید گفت: شهر همگان، گامی مؤثر در جهت استفاده حداکثری جانبازان و کم‌توانان از فضاهای شهری است.
سیدمحسن حسینی‌پویا خاطرنشان کرد: شورای شهر مشهد پیوسته سعی کرده با مصوباتی، فضاهای شهری را حتی‌الامکان برای استفاده جانبازان مهیا کند و این عزیزان بتوانند بیش‌ازپیش از فضاهای شهری بهره ببرند؛ ازجمله اقدامات می‌توان به «شهرهمگان» اشاره کرد.
محمدحسین ودیعی، رئیس کمیسیون‌های ویژه ایثارگران و احمد نوروزی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی هم با جانباز عبدالله ارشاد و خانواده شهید ابراهیم شریفی دیدار کردند.
محمدحسین ودیعی، رئیس کمیسیون ویژه ایثارگران در این برنامه گفت: احداث بیمارستان ویژه جانبازان اعصاب و روان در کمیسیون ایثارگران شورا نیز موردبررسی قرارگرفته و شورای اسلامی شهر مشهد مشروط به نقش‌آفرینی و مشارکت سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های مسئول آماده همکاری است.
احمد نوروزی تأکید کرد: آنچه شهدا و رزمندگان در دوران جنگ از خود نشان دادند و رفتاری که داشتند، دقیقاً همان است که اسلام گفته و به آن تأکید داشته است؛ این برخورد و رفتار ایشان نشان از باور آن‌ها داشت و تظاهر نمی‌کردند چراکه باور قلبی داشتند.

محمد حاجیان، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد و رمضانعلی فیضی، عضو این کمیسیون نیز از پارک جنگلی سوران و کمربند سبز جنوبی بازدید کردند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات