برگزاری اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان نمین در سالجاری

برگزاری اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان نمین در سالجاری

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست نمین گفت: در این جلسه ضمن بحث و گفتگو در خصوص مشکلات و معضلات زیست محیطی جایگاه های دفن زباله شهری نمین و عنبران، در خصوص ساماندهی و بهسازی محل دفن زباله شهری نمین و نحوه مدیریت اصولی پسماند در سطح شهرستان تصمیماتی اتخاذ شد.

اکبر قنبری همچنین از فعال شدن کمیته پایش مدیریت پسماند شهرستان با حضور نمایندگان فرمانداری، شبکه بهداشت، شهرداری های نمین، آبی بیگلو، عنبران و حفاظت محیط زیست خبر داد.

قنبری تصریح کرد: نظارت بر فرآیند تفکیک و جمع آوری زباله و پایش محل های دفن پسماند شهری و روستایی توسط کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست و نمایندگان ادارات مرتبط بصورت دوره ای و مستمر انجام می گیرد.

فرماندار شهرستان نمین در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان از نهادینه شدن فرهنگ تفکیک از مبداء در شهرستان نمین خبر داد.


فرماندار نمین گفت: در راستای بهبود فرهنگ مدیریت پسماند بایستی فرهنگ تفکیک از مبداء نهادینه گردد که در این زمینه اقدامات خوبی در سطح شهرستان انجام گرفته است.

عاطف ناصری با مطلوب دانستن عملکرد کارگروه مدیریت پسماند شهرستان در حل و فصل مسائل و مشکلات زیست محیطی بر لزوم تمرکز بیشتر اعضا به موضوع آموزش و فرهنگ سازی تاکید و مهمترین راه رهایی از معضلات زیست محیطی را تنویر افکار عمومی برشمرد.

وی همچنین مقوله مدیریت پسماند را امری بسیار مهم ارزیابی کرده و خاطر نشان کرد: مدیریت بهینه پسماند نیازمند مشارکت تمامی دستگاه های اجرایی به ویژه شهرداران، بخشداران و دهیاران است.

وی با اشاره به قرار گیری در وضعیت کرونایی و حساسیت موضوع مدیریت پسماند، اهمیت طرح تجمیع مراکز دفن پسماند و ضرورت مدیریت اصولی پسماند شهری، روستایی و جاده های مواصلاتی را به دستگاه های مربوطه یادآور شد.

ناصری با برشمردن خطرات دفن غیراصولی پسماند و مکان‌های نامناسب دفن خواستار انجام مطالعات و ارزیابی های لازم در خصوص ایجاد سایت جدید دفن  بهداشتی زباله در حوالی شهر عنبران و تداوم اقدامات شهرداری نمین در مدیریت محل های دفن پسماند شد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات