اتمام لایروبی و افزایش ظرفیت آبگذری رودخانه کن توسط امور منابع آب...

مدیر امور منابع آب تهران و پردیس از اتمام لایروبی و افزایش ظرفیت آبگذری قسمتی از رودخانه کن در محدوده بخش شهرآفتاب در حوزه عملکرد این امور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "راما حبیبی" با اعلام این مطلب اظهار کرد: با توجه به اعلام گروه های گشت و بازرسی این امور مبنی بر شناسایی نقاط حادثه خیز رودخانه کن در محدوده های جعفرآباد جنگل، بالادست تقاطع رودخانه کن و اتوبان تهران- قم، در موقع سیل، نسبت به لایروبی و افزایش ظرفیت آبگذری رودخانه اقدام شد.

حبیبی در ادامه افزود: با توجه به افزایش بار رسوبی در این محدوده و همچنین تقاطع رودخانه با لوله قنات صالح آباد، پاکسازی و لایروبی این محدوده ها از اهمیت و ضرورت بسیار بالایی برخوردار است که طی یک هفته و با بکارگیری یک دستگاه لودر در جهت افزایش آبگذری رودخانه و عبور ایمن سیلاب احتمالی نسبت به لایروبی و پاکسازی بستر رودخانه اقدام و اتمام گردید.

مدیر امور منابع آب شهرستان تهران و پردیس با بیان اینکه این عملیات در راستای طرح احیاء و تعادل بخشی و اجرای قانون توزیع عادلانه آب انجام شد تصریح کرد: به منظور افزایش ظرفیت آبگذری در مواقع بحران سیلاب تعریض و تعمیق بستر به طول ۵۰۰ متر، عرض ۳۰ متر و حجم خاکبرداری حدود ۱۵ هزار مترمکعب  انجام شد.

مدیر امور منابع آب شهرستان تهران و پردیس در پایان خاطر نشان کرد: رصد و پایش تمامی رودخانه های واقع در محدوده عملیات این امور در راستای عبور ایمن سیلاب های احتمالی توسط مامورین مربوطه صورت می‌پذیرد و این امور طبق قانون به وظیفه ذاتی خود در جهت حراست از انفال و سفره های آبی عمل خواهد کرد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات