تامین برق 2 روستای سخت‌گذر هرمزگان با استفاده از انرژی خورشیدی

تامین برق 2 روستای سخت‌گذر هرمزگان با استفاده از انرژی خورشیدی

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "نیما امیرشکاری" افزود: برای تامین برق این روستاها از پنل‌های فتوولتائیک 2500 واتی استفاده شده که برای نخستین بار در کشور از این میزان توان برای تامین برق مناطق روستایی استفاده شده است.
به گفته وی، معمولا در سایر نقاط کشور از سیستم‌های یک‌هزار وات برای تامین برق روستایی استفاده می‌شود، اما برای نخستین بار در کشور و در استان هرمزگان از سیستم‌های 2500 وات استفاده شد.
امیرشکاری در رابطه با جزئیات اجرای این طرح گفت: روستای هرمودر بالا 9 خانوار و هرمودر پایین 5 خانوار دارد که برای تامین برق این روستاها 10 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی اظهار داشت: استفاده از برق خورشیدی برای تامین برق روستاهای سخت‌گذر که از شبکه سراسری فاصله دارند، از چند سال قبل در برنامه‌های شرکت توزیع برق هرمزگان قرار گرفته است. استفاده از این انرژی باعث شده تامین برق این روستاها با سرعث بیشتری انجام شود.
معاون مهندسی شرکت توزیع برق هرمزگان با اشاره به مزایای استفاده از سیستم‌های فتوولتائیک برای تامین برق مناطق روستایی افزود: برای توزیع برق از شبکه سراسری نیاز به احداث شبکه گسترده بوده که با توجه به مسافت طولانی برخی روستاهای استان باعث اتلاف در توزیع انرژی می‌شود. استفاده از پنل‌های خورشیدی علاوه بر کاهش هزینه احداث و توسعه شبکه باعث صرفه‌جویی در نگهداری از تاسیسات برق‌رسانی می‌شود.
وی با بیان اینکه انرژی‌های خورشیدی قابلیت اطمینان شبکه را افزایش می‌دهد، خاطرنشان کرد: سیستم ذخیره‌سازی انرژی در باطری پنل‌های خورشیدی نیز می‌تواند برای شب و روزهای بارانی که نور خورشید در دسترس نیست، برق مورد نیاز مشترکان را تامین کند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات